Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی: در ماجرای قتل اهواز، یک مرد ایرانی مورد ظلم قرار گرفته بود

احمد رهدار، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی درمورد ماجرای قتل خانم ۱۷ ساله اهوازی توسط شوهرش و گزداندن سر بریده او در خیابان گفت: در این قضیه یک مرد ایرانی مورد ظلم قرار گرفته و از شرایط عادی خارج شده و غیرت ورزیده البته ممکن است که در روش بکارگیری این غیرت به خطا رفته باشد، اما اصل مسئله غیرت موجود بوده است. در روایات دینی آمده است که غیرت یکی از مصادیق ایمان بوده و خداوند نیز بنده غیور را دوست دارد. البته در برخی روایات نیز غیرت‌هایی آمده است که خداوند متعال آن‌ها را دوست ندارد.

توضیح شهرداری تهران درباره درج نام زاکانی بر روی سنگ یادبود «نیما یوشیج»

سخنگوی شهرداری تهران درخصوص نصب سنگ یادبود برای نیما یوشیج و درج نام شهردار تهران بر روی آن توضیحاتی ارائه کرد. عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر درج نام شهردار تهران بر روی سنگ قبر جدید نیما گفت: پیکر نیما یوشیج تا ابتدای دهه ۷۰ در آرامستان امامزاده عبدالله تهران مدفون بود و بعد از آن به زادگاهش منتقل شد. محلی که نیما یوشیج در آن برای مدتی دفن بود در امامزاده عبدالله نه‌تنها سنگ نداشت بلکه متاسفانه در سال‌های اخیر به صورت نامناسبی به محل رشد گیاهان خودرو تبدیل شده بود. وی ادامه داد: همکاران فرهنگی یکی از نواحی شهرداری منطقه ۲۰ برای نکوداشت نام نیما یوشیج سنگ یادبودی برای نصب در محل دفن سابقش در امامزاده عبدالله تهیه کردند و بر روی این سنگ یادبود بدون هیچ دخل و تصرفی همان متنی که بر روی سنگ قبر اصلی نوشته شده را بر این سنگ حک کردند. سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه بر اساس سلیقه و تصمیم فردی یکی از همکاران، نام شهردار تهران نیز بر روی این سنگ یادبود، نوشته شده بود که با تذکر دستیار شهردار تهران «اسفندقه» بلافاصله متن روی سنگ اصلاح می‌شود.

امین زاده: شرکت‌های چینی منتظر برجام هستند

امین زاده، معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات: برافراشتن پرچم کشور میزبان به خاطر اعزام تیم ایرانی به المیپک زمستانی بی سابقه و بی معنی است. بحث شروع اجرای سند ۲۵ ساله با چین نیز بی معنی است. سند ۲۵ ساله یک نقشه راه و چارچوب کار و دارای اعتباری حقوقی در حد  یادداشت تفاهم است. باید بر سر هر پروژه مورد توافقی چینی ها بهترین پیشنهاد را در مقایسه با شرکت های رقیب ارائه دهند و برنده شوند. قراردادی جامع و مانع تنظیم شود و بر اساس آن قرارداد پروژه اجرا شود. هنوز هیچ نشانی از هیچ قراردادی در چارچوب سند ۲۵ ساله وجود ندارد. شرکت های چینی منتظر برجام هستند. تنها برخی شرکت های چینی اندکی در تهران فعال شده اند و به برخی وزارتخانه ها و موسسات دولتی سرک می کشند و از پروژه های ایران سراغ می گیرند و البته کاملا منتظر اجرای مجدد برجام هستند.  یعنی همچنان همه چیز به رفع تحریم های آمریکا بستگی دارد و متاسفانه اگر شیفتگان چین در تمام شهرهای ایران هم پرچم چین را برافراشته کنند، بدون رسیدن به توافق در مذاکرات برجام، هیچ شرکت چینی به هیچ قیمتی هیچ پروژه ای را در ایران اجرا نخواهد کرد.

واکنش سلیمی نمین به ادعای دهباشی درباره سید احمد خمینی

حسین دهباشی اخیراً در توئیتر خود، ادعایی را به عنوان علت فوت مرحوم حاج احمد خمینی مطرح کرد که مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. او بعدا منبع این سخن خود را خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی عنوان کرد. عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در خصوص اظهارات توئیتری اخیر آقای دهباشی و اتهاماتی که به مرحوم سیداحمد خمینی طی روزهای گذشته زده بود گفت: مرحوم سیداحمد آقای خمینی مخالفان دیرینه ای دارد که برای درک مخالفین یا بدخواهان ایشان هرتعبیری داشته باشیم باید دهه ۶۰ را مرور کنیم.وی افزود: در این دهه مسائلی فی مابین امام (ره) و آیت الله منتظری به عنوان یکی از شاگردان برجسته ایشان پیش آمد که مبنای اختلاف هم بحثی بود که در مورد مهدی هاشمی برادر داماد آقای منتظری مطرح بود یعنی ایشان متهم به ارتکاب ۲۷ قتل شده بود و امام مصر بودند که برای مشخص شدن این مسئله ایشان محاکمه شود و اگر قضیه درست است مجازات و اگر درست هم نیست یک بار برای همیشه تبرئه شود تا این بحثها پایان پیدا کند. سلیمی نمین با تاکید براینکه باید چهره احمد آقای خمینی تطهیر شود خاطرنشان کرد: البته من نمی فهمم این فردی که برخورد اهانت آمیز و غیراخلاقی با احمد آقای خمینی کرده است چه نسبتی با آن جریان دارد در این خصوص اطلاعی ندارم. چرا که کسانی که از احمد آقای خمینی ضربه خوردند در واقع از صداقت و پاکی ایشان ضربه خوردند نه به دلیل عملکردشان. وی در ادامه سخنان خود گفت: احمد خمینی نشان داد که از قدرت پدرش هیچ استفاده‌ای نمی‌کند چرا که امام در تاریخ ایران به صورت بی سابقه ای دارای قدرت و منزلت در پیش ملت بود و پسرش به راحتی می‌توانست از این قدرت سواستفاده کند. اما هیچ سواستفاده ای نکرد. ضدیت آنها با احمد آقای خمینی قابل فهم است، اما در مورد این فرد که تلاش دارد وارد بحث‌های تاریخی شود نمی‌دانم چه انگیزه ای دارد. اما می‌توانم برادرانه این توصیه را بکنم که کسی که می‌خواهد وارد مباحث تاریخی شود اولین چیزی که باید رعایت کند مستند صحبت کردن است و درصدد تخریب شخصیت‌ها به صورت ناروا برنیاید چون گناه بزرگی است.

رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب: ایشان همیشه ارزان ترین میوه ها را می خورند

علیرضا مرندی،رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب: خود ایشان در زندگی، تغذیه و غیره تلاش می‌کنند مانند پایین‌ترین طبقات زندگی کنند. مثلاً وقتی به ایشان توصیه می‌کنیم که میوه خوردن برای بدنتان لازم است، جواب منفی نمی‌دهند اما وقتی می‌خواهند میوه را خریداری کنند سؤال می‌کنند که ارزان‌ترین میوه کدام است و ارزان‌ترین مواد غذایی چه چیزی است. همیشه دلشان می‌خواهد با سختی طبقات پایین آشنا باشند؛ این ویژگی کمتر بین مسئولین و افراد پیدا می‌شود. مرندی با بیان مثالی از لباس پوشیدن رهبر معظم انقلاب، گفت: لباس‌های ایشان را همیشه تمیز می‌بینیم اما گاهی دیده می‌شود که سوراخ‌هایش دوخته شده است؛ البته ممکن است این مورد در تلویزیون دیده نشود.

نصف درآمد تهرانی‌ها صرف مسکن می‌شود!

براساس آمارهای مرکز آمار ایران، خانوارهای تهرانی سال گذشته به طور میانگین ۹۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان (ماهانه نزدیک به ۸ میلیون تومان) هزینه کرده‌اند.از این مقدار، ۴۹/۸ درصد آن برای مسکن، ۱۹/۷ درصد برای خوراک و دخانیات، ۸/۷ درصد برای بهداشت و درمان، ۸/۵ درصد برای حمل‌ونقل، ۶/۹ درصد برای خدمات متفرقه، ۳ درصد برای لوازم و اثاث منزل، ۱/۷ درصد برای پوشاک و کفش و ۰.۳ درصد نیز برای تفریح و سرگرمی بوده است.

مصرف برق برخی ادارات تهران ۳ برابر شده؛ شائبه استخراج رمزارز در این ادارات وجود دارد

روزنامه خراسان نوشت:داده‌های رسمی از رشد بیش از سه برابری مصرف برق در بخش‌های عمومی و دولتی تهران در سال‌های ۹۵ تا ۹۹ حکایت دارد، در حالی که در این مدت رشد سالانه مصرف برق در کل کشور، تنها ۲۱ درصد بوده است. همزمانی این آمار‌ها با رشد استخراج غیر قانونی بیت کوین در اداراتی نظیر بورس، شائبه استفاده از برق اماکن عمومی برای رمز ارز‌ها را مطرح می‌کند .

هادی غفاری : رفیق دوست در جلسه دادگاه نبود / او باید منبع خبر ادعایی اش را اعلام کند

هادی غفاری در واکنش به ادعای محسن رفیقدوست:می‌گویند، هویدا بین دو نیمه دادگاه و بدون فرصت دفاع کشته شد، اما این ادعا کذب است، او با آزادی کامل، دفاعیه خود را در دادگاه خواند. پس از پایان دادگاه، خلخالی که منصوب امام بود، حکم اعدامش را با استناد به اتهامات متعدد صادر کرد. بعد از صدور حکم و در وضعیتی که همگی هنوز در دادگاه نشسته بودیم، یک سرباز، هویدا را از محل محاکمه خارج کرد.پس از خروج هویدا از دادگاه، هیچ‌کس خبر ندارد که چه اتفاقی افتاد. هر کس و حتی من، اگر بگوید من میدانم، دروغ گفته. قبلاً هم تأکید کرده‌ام، هیچ‌کسی نمی‌داند. فقط هویدا، خودش می‌داند و آن‌کسی که او را زد. خلخالی در ورود و خروج محل برگزاری دادگاه را بست و هویدا را با یک سرباز بیرون فرستاد.من هیچ نقشی در این پرونده نداشتم،اما همین فیلم و عکس‌هایی که از بغل‌دست هویدا نشستن من منتشر شد، بهانه اتهام زنی‌های بعدی شد./خبرآنلاین

خاتمی به مقامات کشور گفت که دیگر وارد عرصه عملیاتی سیاسی نمی شود

محمدرضا خاتمی چهارشنبه شب در میزگرد سیاست خارجی و رابطه با آمریکا در کلاب کافه خبر:مساله ی هسته ای و برجام همان طور که رهبری گفتند در جاهای بالادستی انجام می شود و از سال های ۹۰-۹۱ که ما وارد آن تحریم های کمر شکن شورای امنیت شدیم؛ رهبر انقلاب عبارت نرمش قهرمانانه را به کار بردند و دیدیم در همان زمان ؛ هم مذاکرات محرمانه با آمریکا در عمان بود و هم در چهارچوب ۵+۱ انجام شد و اگر کوچکترین مخالفتی با یک کلمه از برجام وجود داشت آنوقت برجام امضا نمیشد تا اون کلمه اصلاح شود.اصلاح طلبان این اعتقاد را دارند که جز از طریق انتخابات نمی‌توان به قدرت رسید و هرگز به دنبال لابی با اصحاب قدرت برای دستیابی به قدرت نیستند و بر اساس برنامه و تیم خودشان در یک انتخابات آزاد شرکت خواهند کرد و چاره ی اصلی کار در اصلاحات است و بین انقلابی گری و براندازی و اصلاحات تنها راه موجود اصلاحات است.

وقتی اصلاحات چاره اصلی است حتما اصلاح طلبان در آینده نقش خواهند داشت اما اینکه همین اصلاح طلبان فعلی باشند نه و من رصد میکنم که نسل اصلاحات در حال پوست اندازی گسترده ای است و گفتمان اصلی کشور پس از ۴ سال و ۸ سال مجددا اصلاحات خواهد بود.آقای خاتمی به مقامات کشور و دوستانشان گفتند که دیگر وارد صحنه ی عملیاتی سیاست نخواهند شد.

دستور وزیر کشور برای تمدید فوری ویزای، نجیب بارور، شاعر افغانستانی

به دنبال درد دل شاعر و نویسنده افغانستانی و درخواست وی برای تمدید ویزای اقامتی در ایران، وزیر کشور به مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی دستور داد که در اسرع وقت این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.روز گذشته، نجیب بارور، جوان شاعر و فرهنگی که پس از تسلط طالبان به ایران پناه برده است در فیسبوک خود نوشت که مسئولان ویزای او را تمدید نکرده اند. بارور نوشت که "درک و دریافت ما از ایران‌وطنی، ایران فردوسی بود ... ایران شاهنامه است، پارسی زبان مشترک است و فرهنگ و تمدن مشترک اساس گفتمان‌های ماست.او به شعر معروف خودش که "هرجا مرز کشیدند پل بزنید" اشاره کرده و نوشت "به‌جای همان پُل‌ها، اگر دیوار زده بودم حالا خانه‌یی شده بود."

هک سیستم صوت داخلی بازار رضای مشهد

بنا بر برخی ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، سیستم صوت داخلی بازار رضای مشهد هک و شعارهای ساختارشکنانه برای لحظاتی از بلندگوها در فضای بازار پخش شد/صداوسیما

موافقت رهبر انقلاب با عفو ۳۳۸۸ نفر از محکومان

به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات سه هزار و ۳۸۸ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات سه هزار و ۳۸۸ نفر از محکومان را که در اداره عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

واکنش احمدی‌نژاد به درگذشت «بلبل بالیوود»

احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم در پیامی درگذشت لتا منگشکر، ستاره موسیقی و از محبوب‌ترین خواننده‌های هند را تسلیت گفت.احمدی‌نژاد در توئیتی در واکنش به درگذشت لتا منگیشکر نوشت: لتا منگیشکر در موسیقی و ملودی بی رقیب بود. صدای او برای چندین دهه گرما را به خانه‌های صد‌ها میلیون نفر آورده بود. تسلیت به خانواده و عزیزانش، به هند و مردم آن، و به جامعه جهانی هنر. روح بلبل هند در آرامش باد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر احمد آقای خمینی شهردار تهران رهبر انقلاب سنگ یادبود احمدی نژاد نیما یوشیج احمد خمینی روی سنگ بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس یازدهم در مصاحبه‌ای با تلویزیون اینترنتی سیمرغ، به موضوعات مختلفی از جمله شاسی بلندها، گشت ارشاد، ردصلاحیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بورس، فساد چای دبش و .. پرداخته است.

به گزارش دولت بهار، بخش‌های مهم این مصاحبه بدین شرح است:

* گفتم مگر گربه از درب مجلس بدون اذن و اراده هیئت رئیسه می‌تواند وارد شود که اینهمه ماشین شاسی بلند در حیاط مجلس خالی کنند.

* کاش پیش بینی‌های من غلط از آب درمی آمد، اما عملا همان اتفاق افتاد که پیش بینی می‌شد. ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند. بواسطه اظهارنظر ردصلاحیت شدم.

* گفتم همه از رهگذر گشت ارشاد نان می‌خورند. مصوبه گشت ارشاد مربوط به دوره آقای خاتمی بوده و دکتر احمدی‌نژاد با آن مخالف بود. آقای مطهری و پزشکیان و ۷۰ نفر دیگر رئیس جمهور وقت را بدلیل مخالفت با گشت ارشاد مورد سوال قرار دادند.

* آقای رئیسی تصور نمیکرد استیضاح آقای فاطمی امین رای بیاورد. نمایندگان مجلس برای فرار از اتهام، رای به استیضاح دادند. وزیر که برکنار شد، قیمت خودرو شکست. دولت بجای ایجاد امکان رقابت برای مردم، خودش تصدی گری می‌کند.

* دولت از بنیان اعتقادی به واردات خودروی کارکرده نداشت. دولت اگر حس کند استیضاح وزیری رای می‌آورد، به وزیر می‌گوید استعفا بده.

* قیمت ارز ترجیحی را افزایش می‌دهیم تا جبران کسری‌های دولت اتفاق بیفتد ولی با این کار چه بر سر خانوار می‌آید، محل توجه نیست. هیچگاه مردم این ارز ارزان قیمت را در سفره‌های خودشان نمی‌توانند ببینند. چای دبش یکی از مصادیق فساد در کشور است عین همین در روغن و نهاده‌های دامی و .. وجود دارد. طبق آمار بانک مرکزی میزان خروج سرمایه از کشور بیش از ۱۱ میلیارد دلار در سال است.

* نظام به این نتیجه رسیده بود و تشویق مردم به ورود به بورس داشت اتفاق می‌افتاد. دولت بخشی از مصارف خودش را از رهگذر به یغما رفتن ثروت مردم در بورس تامین کرد. هر کاری کردیم آقای قالیباف استیضاح آقای دژپسند را اعلام وصول نکرد. در قانون بودجه سهم قابل توجهی به پرداخت سررسید اوراق اختصاص پیدا کرده یعنی به جایی خواهیم رسید که سررسید‌ها به اصل بدهی غلبه کند.

* ما برای تامین حقوق بازنشستگان خودمان، ناچار شدیم دست در جیب مردم ببریم.

* اگر بخواهیم در بوجود آمدن شرایط امروز سهمی را به مجلس اختصاص بدهیم، سهم قابل توجهی است. متاسفانه مجلس نتوانست موفقیتی را در برآوردن آنچه مد نظر مردم بود بدست بیاورد.

tags # محمود احمدی‌نژاد سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • عکس احمدی‌نژاد و سعید جلیلی ۲۰ سال قبل
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)