Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:10:37 GMT

«موقعیت مهدی» رکورددار نامزدی جشنواره چهلم

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۹۲۵۴

«موقعیت مهدی» رکورددار نامزدی جشنواره چهلم

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، در پی اعلام بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر رده بندی فیلم‌های نامزده شده براساس تعداد نامزدی به شرح ذیل است:

۱. موقعیت مهدی در ۱۴ رشته
۲. علفزار در ۱۳ رشته 
۳. برف آخر در ۱۲ رشته 
۴. نگهبان شب در ۹ رشته 
۵. دسته دختران و ضد در ۷ رشته 
۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خائن کشی در ۶ رشته 
۷. بدون قرار قبلی در ۵ رشته 
۸. شادروان، شهرک و بی‌رویا در ۳ رشته 
۹. ۲۸۸۸، بیرو، مرد بازنده و ملاقات خصوصی در ۲ رشته
۱۰. هناس و شب طلایی  در ۱ رشته  

به گزارش ایرنا، در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های بیرو ساخته مرتضی علی‌عباس میرزایی، مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان، شادروان به کارگردانی حسین نمازی، علفزار ساخته کاظم دانشی، برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسکری، لایه‌های دروغ به کارگردانی رامین سهراب، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس، ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی، بی‌مادر ساخته سیدمرتضی فاطمی، دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی، هناس ساخته حسین دارابی و شب‌طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی، موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر، بی‌رویا ساخته آرین وزیردفتری و بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی، شهرک ساخته علی حضرتی و ۲۸۸۸ ساخته مشترک کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری، ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی و خائن‌کشی ساخته مسعود کیمیایی، دِرب ساخته سیدهادی محقق و نمور به کارگردانی داوود بیدل، دربخش سودای سیمرغ رقابت کردند.

این فیلم‌ها از ۱۱ تا ۲۱ بهمن در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران شدند، دبیری چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر را مسعود نقاش‌زاده بر عهده داشت.

مسعود جعفری‌جوزانی، مجید انتظامی، شهاب حسینی، محمدعلی باشه‌آهنگر، محمد داوودی، مهدی سجاده‌چی و پژمان لشکری‌پور داوران بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره فیلم فجر هستند.

اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر، ساعت ۱۸ جمعه - ۲۲ بهمن - در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) برگزار و برندگان سیمرغ بلورین در رشته‌های مختلف سینمایی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها علف زار شادروان مسعود جعفری جوزانی بی مادر هناس شب طلایی شهاب حسینی هادی حجازی فر بی رویا 2888 محمدحسین مهدویان مهدی سجاده چی مسعود کیمیایی بهروز شعیبی جشنواره فیلم فجر مجید انتظامی رضا میرکریمی چهلمین جشنواره فیلم فجر محمد حسین مهدویان مسعود نقاش زاده امید شمس ماهان مجید انتظامی پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علف زار شادروان مسعود جعفری جوزانی علف زار شادروان مسعود جعفری جوزانی بی مادر هناس شب طلایی شهاب حسینی هادی حجازی فر بی رویا محمدحسین مهدویان مهدی سجاده چی مسعود کیمیایی بهروز شعیبی جشنواره فیلم فجر مجید انتظامی رضا میرکریمی چهلمین جشنواره فیلم فجر محمد حسین مهدویان مسعود نقاش زاده امید شمس ماهان مجید انتظامی جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان که آذر سال ۱۴۰۲ با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی این نهاد فراخوان‌شد، ظهر دوشنبه با هنرنمایی ۸ گروه نمایشی کانونی و آزاد در خانه تئاتر شهر رشت آغاز شد.

طی آئین آغازین این جشنواره که با حضور کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی همراه بود، «سجاد کوچکی نژاد» معاون فرهنگی کانون استان گیلان ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و فعالان عرصه هنر، درباره اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها صحبت‌کرد.

کوچکی نژاد یاد تمامی هنرمندان در گذشته را گرامی داشت و از حاضران برای نکوداشت تمامی فعالان عرصه هنر، به ویژه، پیشکسوتان این حوزه دعوت کرد.

ادامه بخش برنامه‌ها نیز هنرنمایی گروه‌های نمایش بود و در این میان، به ترتیب نمایش‌های «زمین پاک» به کارگردانی حمیده زاره، «ببینیم سطل شما چه طوریه؟» با کارگردانی نرگس فرضی، «دختر نقال» و «گوساله لجباز» به کارگردانی نکیسا عوض‌مطلق و «دیگر مرا صدا نزن مادر» با هدایت احمدرضا جعفری از رشت روی صحنه رفتند.

«فیل و ابابیل» به کارگردانی مجید پتکی و «یاد منجی»، با کارگردانی سیده زهرا صادقی از رشت و «پرپروک» به کارگردانی منیژه واحد از لاهیجان، دیگرنمایش‌هایی بودند که با هنرنمایی هنرمندان گیلانی دیدنی شدند.

داوری این رویداد هنری که در بخش کانونی و آزاد، با مشارکت مخاطبان نوجوان، جوان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگ‌سالان صورت گرفت را «محمد علی صادق حسنی»، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان، «محمود فرضی‌نژاد»،محقق و پژوهشگر، کارگردان تئاتر و خواننده فرهنگ عامه گیل و دیلم و همچنین، «حمید آذرنگ»، کارشناس مدیریت فرهنگی و کارگردان تئاتر بر عهده داشتند و به داوری هنرنمایی هنرمندان در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_ عروسکی)، نمایش خلاق (‌نمایش کتابخانه‌ای و بازی نمایش) پرداختند.

گفتنی‌است، خانواده و اهمیت آن، نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای و درعین‌حال، امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به محیط‌زیست و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهارت‌افزایی، ترویج نمایش‌های آئینی و سنتی و کتاب‌های چاپ‌شده در کانون و فرهنگ بومی محلی کشور، از رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌های ارائه شده در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان است که با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی هنرنمایش برگزارمی‌شود.

لازم به توضیح است، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان عصر امروز با معرفی ۳ گروه برگزیده به ایستگاه پایانی می‌رسد.

کد خبر 6098222

دیگر خبرها

  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد