Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صدیق، امام مسجد شهر کامپالا در کشور اوگاندا در گفتگو با تقریب با اشاره به حساسیت های مذهبی و نقش آن در ایجاد تفرقه در میان مسلمانان گفت: از آنجایی که اختلافات مذهبی بیشتر در نتیجه اختلاف در برخی از موضوعات تاریخی و کلامی است، باید آن دسته از اصول اخلاقی که رعایت آن ها موجب کاهش این گونه حساسیت ها و اختلافات می شود، در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: ارزش های اخلاقی که در پیشرفت و افزایش اقتدار کشورهای مسلمان تاثیرگذار هستند و در نیل جهان اسلام به افق های ترسیم شده از سوی اولیای دین کارآمدتر هستند، دراولویت قرار دارند. این در حالی است که یکی از اصلی ترین دلایل بدبینی مسلمانان به یکدیگر، جهالت و عدم شناخت صحیح پیروان مذاهب اسلامی از تفکرات و عقاید یکدیگر می باشد. در این راستا اهمیت آگاهی متقابل در کاهش یا حل اختلافات غیر قابل چشم پوشی است.

محمد صدیق در ادامه افزود: شناخت اشتباه از اعتقادات یک مذهب که ممکن است در نتیجه شایعه پراکنی برخی از افراد نادان یا مغرض به وجود آمده باشد، شخص را نسبت به عقاید آن مذهب به اشتباه بیندازد حال آن که آن مذهب، آن طور که به او معرفی شده است، نبوده است.

او تصریح کرد: به همین دلیل حامیان یک مذهب به ویژه علما و بزرگان دینی باید در منتسب کردن یک مطلب یا عقیده به مذهبی دیگر نهایت دقت را داشته باشند و بکوشند که عقاید یک مذهب را از کتب اصلی آنها دریافت نمایند. افتراق و بیگانگی پیروان مذاهب اسلامی از یکدیگر موجب شده است که آن ها القاب و عناوینی به یکدیگر نسبت دهند که صاحبان آن مذاهب از این القاب بیزار هستند و آن را نوعی اهانت به خود می دانند. به همین دلیل پیروان مذاهب اسلامی باید در نسبت دادن یک عقیده به پیروان سایر عقاید، نهایت دقت و توجه را داشته باشند و مبنای اظهار نظر آنها کتاب قرآن و منابع معتبر دینی باشد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: وحدت تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی یوونتوس و آث میلان + فیلم

تیم‌های فوتبال یوونتوس و آث میلان در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وچهارم لیگ سری آ ایتالیا به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با تساوی بدون گل به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های یوونتوس و آث میلان شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وچهارم لیگ سری آ ایتالیا از ساعت ۲۱:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با تساوی بدون گل به‌پایان رسید.

موقعیت‌های خطرناک و جدی را هر دو تیم به روی دروازه حریف خلق کردند، اما با عملکرد خوب مدافعان و دروازه‌بان‌های هر دو تیم موفق به استفاده از آنها نشدند و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند.

خلاصه بازی یوونتوس و آث میلان کد خبر 748556

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تبریک ویژه سپاهانی‌ها به ژوزه مورایس | عکس
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • هدایای ویژه بازیکنان سپاهان به مورایس (عکس)
  • عکس| سورپرایز ویژه سپاهانی‌ها برای مسلمان شدن مورایس
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • خلاصه بازی النصر و الخلیج + فیلم
  • خلاصه بازی یوونتوس و آث میلان + فیلم
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)