Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان نظام پزشکی خرم‌آباد گفت: سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی تأخیر دارند و این روند باعث اختلال در روند فعالیت‌های جاری مراکز دولتی و خصوصی شده است.

دکتر علاءالدین شیخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از دو سال است که پرسنل بهداشتی و درمانی استان که درگیر مقابله با بیماری منحوس ناشی از ویروس کرونا مواجه هستند که ضمن تشکر و قدردانی

وی تصریح کرد: از خودگذشتگی و تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها، ضرورت دارد در حال حاضر با ورود سویه جدید امیکرون و موج ششم بیماری و خستگی کادر درمان و جهت افزایش توانمندی این عزیزان، لازم است که سیاست‌های تشویقی و کارآمدتری برای کادر بهداشت و درمان مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به روند افزایشی نرخ تورم و ارز مشکلات زیادی در رابطه با هزینه‌های مصرفی مراکز درمانی، تشخیصی و نیز تهیه دارو تجهیزات پزشکی ایجاد شده که می‌تواند در روند تشخیص و درمان بیماران مخصوصاً در بحران ناشی از کرونا اختلال ایجاد کند.

شیخی عنوان کرد: تأخیر در پرداخت کارانه و حجم بالای فعالیت بیش از حد توان کادر درمان، باعث کاهش انگیزه پرسنل شده و از طرفی انجام طرح پلکانی در اخذ مالیات باعث شده که پزشکان مزد واقعی خود را دریافت نکنند و این مهم یک هشدار جدی است و لازم بوده در اسرع وقت جهت ارتقا و افزایش انگیزه کادر بهداشت و درمان در ارائه خدمات بهینه به بیماران اقدام اصلاحی فوری به عمل آید.

رئیس سازمان نظام پزشکی خرم‌آباد بیان کرد: در استان متأسفانه سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی تأخیر دارند و این روند باعث اختلال در روند فعالیت‌های جاری مراکز دولتی و خصوصی شده است.

وی تأکید کرد: نظام پزشکی به نمایندگی از پزشکان، دندان‌پزشکان، داروسازان، ماماها و سایر همکاران کادر بهداشت و درمان از استاندار لرستان و نمایندگان مجلس درخواست پیگیری فوری و مؤثر پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و مراکز خصوصی و مطب‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر هستیم.

 شیخی خاطرنشان کرد: با توجه به پیک ششم بیماری ناشی از ویروس کرونا و شیوع سویه جدید امیکرون و خستگی پرسنل درمانی اعم از پزشک و پیراپزشکی لازم است با پرداخت‌های به‌موقع پرسنلی انگیزه لازم ایجاد شود و این میسر نخواهد شد و این مهم فقط با پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها، مطب‌ها، مراکز خصوصی و داروخانه‌ها محقق خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی خرم‌آباد عنوان کرد: درآمدهای مراکز درمانی به علت بیماری کووید ۱۹ کاهش پیدا کرده است که بایستی در این مورد کمک‌های لازم جهت ارائه خدمات بهینه صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ایسنا دانشگاه علوم پزشکی مجلس شورای اسلامی لرستان سازمان های بیمه گر پرداخت مطالبات نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز