Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که وی این موضوع را که غرب در حال آماده شدن برای انجام یک اقدام تحریک آمیز در دونباس است تا از آن به عنوان بهانه‌ای برای اتهام زنی به روسیه و متهم کردن مسکو به تهاجم استفاده کند، رد نمی‌کند، اما امیدوار است اگر قصد انجام این اقدام را دارد محتاط‌تر باشد

پولیانسکی به اسپوتنیک گفت: «من چنین سناریویی را رد نمی‌کنم، آن را می‌توان در هیستری بی‌اساسی که پیرامون حضور نیرو‌های ما در قلمرو خودمان ایجاد می‌شود، دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، امیدوارم همکاران غربی ما این احتیاط را داشته باشند که سراغ چنین طرحی نروند.»

پولیانسکی همچنین گفت که اصرار برخی کشور‌ها به ترویج اطلاعات نادرست یا تایید نشده «بسیار نگران کننده است» و خطر یک تحریک نظامی را به شدت افزایش می‌دهد.

مجموعه توافقنامه‌های مینسک در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میان «اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان» و در واکنش به الحاق کریمه به روسیه امضا شد، هدف این توافق‌ها نیز پایان دادن به درگیری میان روسیه و اوکراینی‌های دونباس بود.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، تهدید‌های آمریکا برای اخراج آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن را «پوچ» خواند.

در ماه ژانویه، آنتونوف گفت که وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت روسیه اطلاع داده است که در صورتی که روسیه برای نگهبانان سفیر آمریکا در مسکو ویزا صادر نکند، او مجبور خواهد شد تا ماه آوریل واشنگتن را ترک کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه دونباس سازمان ملل دولت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟