Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی پیش از ظهر جمعه در مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن در بوشهر اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی را باید به صورت مفصل مطالعه کرد و به نسل جوان آموزش داد.

وی با بیان اینکه مطالعه تاریخ فواید فراوانی دارد اضافه کرد: تاریخ آیینه‌ای است که در جلوی ما قرار دارد و گذشته را می‌توانیم ببینیم و هر فرد و ملتی به این آئینه نیازمند است تا صحنه‌های مختلف گذشته‌اش را ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاریخ دیروز را به امروز و امروز را به فردا متصل می‌کند خاطرنشان کرد: تاریخ معلم است و باید در کلاس این معلم بنشینیم و درس‌هایی که در دل خود را دارد بیاموزیم.

وی با بیان اینکه رمز اوج و موج یک ملت و رمز انحطاط و سقوط آن را از تاریخی می‌توانیم بیاموزیم افزود: اگر انسان با دقت پندها و رهنمودهای تاریخ را بپذیرد در پرتو نور چراغ تاریخ می‌تواند راه را به خوبی ادامه دهد. تاریخ می‌تواند یکی از وسایل هدایت باشد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه ملتی که تاریخ قوی‌تری داشته باشند در مقابل چالش‌های مختلف راست قامت می‌ایستد گفت: کشورهایی که در چند سده اخیر تشکیل شده است برای خود یک تاریخ خیالی نوشتند تا به آرامش برسند.

پیشرفت‌ها را ببینیم

وی با اشاره به اینکه ۶۵ هزار نفر عضو هیئت علمی کشور هستند و جوانان را برای آینده تربیت می‌کنند بیان کرد: پنج هزار شرکت دانش‌بنیان با بیش از ۱۳ هزار عضو علمی در این کشور مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حفظ کشور از چنگ دشمن سرمایه‌گذاری عظیمی را داشته‌ایم و باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی افراد این همه پیشرفت را در مقابل برخی مشکلات نادیده می‌گیرند افزود: برخی می‌گویند کاش مثل زمان شاه باشیم و این افراد خبر ندارند که بر این ملت چه می‌گذشت.

تقوی با اشاره به اینکه خدمات این انقلاب به ملت بی‌شمار است تاکید کرد: در جنگ تحمیلی با همه کشورهای استکباری می‌جنگیدیم و در همین شرایط هم عمران و آبادانی کشور فراموش نشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ هزار کیلومتر جاده و ۱۰ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور احداث شده است اضافه کرد: ظرفیت بنادر ما ۲۰ برابر شده است و تعداد سدها از ۱۳ سد به ۴۰۰ سد بزرگ رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد مناطق روستایی برق‌دار شده‌اند خاطرنشان کرد: دسترسی به آب بهداشتی در روستاها به ۹۶ درصد رسیده است. در زمینه گاز و تلفن و… هم کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امید به زندگی افزایش یافته است ادامه داد: همه اینها از برکات انقلاب اسلامی است که تبدیل به یک ابرقدرت در سطح بین‌المللی شده‌ایم.

کد خبر 5422267

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام سیدرضا تقوی مجلس شورای اسلامی بوشهر 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن گرگان جشنواره فیلم فجر افتتاح طرح عمرانی آمار کرونا عکس استانها خراسان رضوی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نزول برکات آسمانی تا ساعات آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی طی ساعات آتی تا اوایل امشب گاهی رگبار باران و احتمال رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود و پس از آن سامانه بارشی از استان عبور خواهد کرد.

به گفته مرادی احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد و درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر، آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

او افزود: فردا با عبور سامانه بارشی از میزان ناپایداری جو کاسته خواهد شد.

مرادی گفت: رشد ابر و احتمال برخی رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی از نواحی استان بویژه نوار غرب و شمال استان دور از انتظار نیست. همچنین به دلیل جابجایی توده‌های هوا طی دو روز ابتدای هفته آتی بویژه در ساعاتی از روز شنبه در اغلب نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

از یکشنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد که این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • تداوم نزول برکات آسمانی تا ساعات آینده
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است