Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه موقت شیراز گفت: علاج مشکلات اقتصادی تولید است و مسئولان هم باید در خدمت تولید باشند؛ نواقص نیز باید گفته شود و مردم هم در جریان قرار بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک دهه فجر اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مکرر در قرآن بیان شده ابتلا به امتحان الهی است که این امتحان به شیوه‌های مختلف با از دست دادن‌ها و مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امتحان الهی برای رشد ما است، گفت: ثروت‌ و نعمات هم جزئی از امتحانات الهی است که باید در راه خدا استفاده شود و پست و مقام هم می‌تواند از مصادیق امتحان الهی باشد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به وضعیت کنونی و گسترش کرونا نیز افزود: کرونا از دو وجه قابل توجه است، یکی اینکه امتحان الهی است و دوم برای این است که مردم به سوی خدا برگردند و علامت مومن این است که در نعمات شاکر و در سختی‌ها صابر باشد. 

رضوی اردکانی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی  مردم تاکنون عزت خود و انقلاب را حفظ کردند، بیان کرد: باید در ایام دهه فجر دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی تبیین شود.

وی با اشاره به این دستاوردها عنون کرد: برای دیدن دستاوردها باید به شعارها و خواسته‌های سراسری مردم در ایام انقلاب  توجه کرد که روشن ترین و واضح‌ترین شعار مردم استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود؛ اگر امروز به این 3 اصل رسیدند انقلاب موفق بوده است اما اگر نرسیدند باید تجدید نظر شود.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه با هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری این راه خوب طی شده ولی نواقص هم باید برطرف شود، گفت: استقلال در زمینه‌های مختلف داریم و امروز روی کره زمین کشوری مستقل‌تر از ایران نیست چراکه هیچ قدرتی نمی‌تواند خواسته‌اش را به ما تحمیل کند. 

رضوی اردکانی عنوان کرد: امروز مسئولان در مقابل مذاکره‌کنندگان در وین حرفشان را می‌زنند اما زمانی بود که کشورهای اروپایی و آمریکایی برای این کشور شاه انتخاب و بعد هم آن را برکنار می‌کردند.

وی با بیان اینکه در زمان شاه مردم در امور سیاسی دخالتی نداشتند اما امروز هر سال یک انتخابات می‌شود، تصریح کرد: مردم درباره همه ارکان نظام تصمیم می‌گیرند، درباره استقلال اقتصادی نیز در زمان شاه 6 میلیون تن گندم برای 35 میلیون نفر وارد می‌شد اما امروز با 85 میلیون نفر در گندم و بسیاری از محصولات کشاورزی خودکفایی شدیم.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه در بعد فرهنگی به راهپیمایی اربعین نگاه کنید، اینها دستاورد انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در زمینه استقلال نظامی زمان شاه ارتش وابسته بود اما امروز قدرت نظامی در نیروهای مسلح دشمن را ترسانده است، اگر این قدرت نبود ده بار به ما حمله کرده بودند اکنون بسیاری از تجهیزات در کشور ساخته می‌شود اما زمان شاه سیم خاردار از خارج وارد می‌شد.

رضوی اردکانی با بیان اینکه در زمینه‌های درمانی و خدمات به مردم بسیار کار شده گفت: مشکل اقتصادی هم است اما نباید گرانی را بزرگ کنیم به گونه‌ای که دستاوردهای انقلاب دیده نشود؛ در مبارزه با فساد و دزدی هم مبارزه جدی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان از صبح تا شب مشغول خدمت است البته سوءمدیریت هم هست، اظهار داشت: گرانی را باید حل کرد اما پیشرفت‌ها هم زیاد است به طور مثال در پیشرفت علمی کشور ایران حرف اول را می‌زند.

تولید صادرات‌محور مستلزم رفع شکاف تکنولوژیک تولید داخل با جهان استاستاندار سمنان: عدم توجه به تولید ثروت در روستا یک آفت جدی استتوزیع 960هزار تن نهاده دامی بهمن‌ماه برای حمایت از تولید/ فروش گوشت 99 تا 140 هزار تومانی از شنبه

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه برخی می‌گویند با آمریکا بسازید اما امروز کشورهایی که با آمریکا سازش کردند دچار بحران‌های سنگین اقتصادی هستند، گفت: علاج مشکلات اقتصادی تولید است و مسئولان هم باید در خدمت تولید باشند؛ نواقص نیز باید گفته شود و مردم هم در جریان قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌هایی هم داریم که نمونه آن صنعت خودرو است، افزود: حل این مسئله حرکت جهادی می‌خواهد؛ مجلس و وزارت صمت محکم به این موضوع وارد شود تا مشکلات این حوزه برطرف گردد.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه موقت شیراز مشکلات اقتصادی رضوی اردکانی امتحان الهی اما امروز زمان شاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود

«عبدالوحید فیاضی» منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آرایش سیاسی مجلس آینده اظهار کرد: فراکسیونی که منافع ملی را اولویت اصلی خود دانسته و خود را ملزم به تحقق مطالبات مردم بداند، قطعاً مهم‌ترین فراکسیون و فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم باید باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تفاوت‌های سیاسی و حزبی منتخبان مجلس آینده باعث می‌شود که آن‌ها در مجلس آینده با یکدیگر وارد چالش شوند، افزود: در حال حاضر شاهد تنوع و تکثر از لحاظ گرایش سیاسی و حزبی بین منتخبان مجلس دوازدهم هستیم اما قطعاً تمام تلاش خود را می‌کنیم که این تفاوت‌ها منجر به اختلاف اساسی بین نمایندگان مجلس آینده یا به عبارت دیگر، یقه‌گیری آن‌ها نشود.

فیاضی درباره گزینه احتمالی ریاست مجلس دوازدهم، گفت: از آنجایی که شاهد تکثر و گستردگی گرایش‌های سیاسی بین منتخبان مجلس دوازدهم هستیم، پیش‌بینی درباره ریاست مجلس دوازدهم تا حدودی سخت است.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم در ادامه درباره راهکارهای تحقق شعار سال، اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در آغازین روزهای خود درباره راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی کشور با رویکرد جهش تولید مسایل لازم را در نظر گیرد.

فیاضی گفت: مسأله مهم بعدی درباره مشارکت مردم است و مجلس دوازدهم باید مکلف باشد که درباره مشارکت مردم بازنگری‌های لازم را داشته باشد؛ مشارکت مردم باید در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و کاملاً به صورت همه‌جانبه در نظر گرفته شود چراکه حکمرانی درست زمانی محقق می‌شود که مشارکت مردم را شاهد باشیم.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم گفت: ما بعضاً از جهش تولید و رفع تورم حرف می‌زدیم اما مشارکت مردم را نادیده می‌گرفتیم و به همین دلیل، فرمایش مقام معظم رهبری درباره مشارکت مردم در امر تولید می‌تواند بسیار مؤثر باشد و زمینه مشارکت مردم را در عرصه اقتصادی فراهم کند.

وی تصریح کرد: در امر اقتصادی، موانعی برای مشارکت مردم وجود دارد که برخی از این موانع، مربوط به موانع تولید و صدور و دریافت مجوز کسب و کار است که مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر، به دنبال گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم و مشارکت مردم در حوزه اقتصاد باشند.

فیاضی تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی و ارزی هم مسأله بسیار مهمی است چراکه ما در حال حاضر شاهد افزایش شدید قیمت ارز هستیم که به علت فقدان مدیریت در حوزه ارز است؛ دلارزدایی هم بسیار ضرورت دارد چراکه سلطه دلار به نظام اقتصادی ما آسیب وارد کرده و باید با سیاست‌های درست کاری کنیم که نقش دلار در اقتصاد کشور به مرور کمرنگ شود.

کد خبر 6084389 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود