Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:55:21 GMT

افتتاح بیش از 15 هزار طرح مختلف در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۱۴۵۴

افتتاح بیش از 15 هزار طرح مختلف در دهه فجر

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم، گفت: خوشبختانه پروژه‌های عمرانی علیرغم تحریم‌ها متوقف نشده و همیشه با پیشرفت مواجه بوده است. باید خدمت شما عرض کنم پروژه‌های بسیاری در حال کار هستند و در طول سال نیز بسیاری از آنها افتتاح می‌شوند و خوشبختانه در طی ده روز اخیر تعداد زیادی از این پروژه‌ها افتتاح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمام این پروژه‌ها رصد می‌شوند و در امسال در دهه فجر ۱۵۶۶۰ پروژه افتتاح شدند که بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارند. حجم بالای افتتاح پروژه‌ها بسیار نویدبخش هست چرا که نشان از هدفمندی و آینده کشور هستند. 

مهدی جمالی نژاد ادامه داد: پروژه‌ها در کاربری‌های مختلفی مانند فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی ساخته می‌شوند. ابعاد پروژه‌های با یکدیگر متفاوت‌اند و در تمام استان‌ها و حتی بسیاری از روستاها اجرا می‌شوند.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان داشت: پروژه‌های عمرانی که ما انجام می‌دهیم از پروژه‌های شهرداری هر منطقه جدا است. همان‌طور که مطرح شد با وجود تحریم‌ها اجرای این پروژه‌ها نه تنها متوقف نشده بلکه افزایش داشته و اکنون از سراسر کشور افراد شرکت می‌کنند تا این پروژه‌ها رو پیش ببرند.

وی گفت: ما از تمامی ایرانیان سراسر دنیا دعوت می‌کنیم که ایده‌ها و تجارب خود را با ما به اشتراک بگذارند و در پیشرفت کشور شریک باشند. کشور ما بسیار زیبا و پهناور با جاذبه‌های بی‌نظیر است. 

معاون عمرانی وزیر کشور  افزود: من سال‌ها به عنوان شهردار با مناطق مختلف در ارتباط بودم و از آن‌ها دیدن کردم. تمام این شهرها و روستاهایی که در آن‌ها وجود دارند میراث پربار و ظرفیت گردشگری فوق‌العاده‌ای دارند.

جمالی نژاد ابراز کرد: جاذبه‌های گردشگری در سراسر ایران به قدری بالا است که سلیقه‌های مختلف گردشگری افراد در سراسر دنیا را پوشش می‌دهد. ما ۳۸ هزار دهیار و ۱۴۰۰ شهردار داریم و همچنین ۴ هزار بانوی فعال در حوزه مدیریت شهری داریم.

وی یادآور شد: تمام این ظرفیت‌ها به برکت ورود انقلاب و باورهای انقلابی است. با وجود تمام ممنوعیت‌ها و کاستی‌ها فرآیند توسعه روستا‌ها و شهرهای کوچک همواره پیش می‌رود و زیرساخت‌های لازم آماده‌ شده‌اند. 

معاون عمرانی وزیر کشور  ادامه داد: یکی از مشکلاتی که باعث مهاجرت درون کشوری می‌شود، عدم وجود موقعیت شغلی در روستا‌ها است. خوشبختانه ما اکنون از یک دهکده جهانی به نام اینترنت برخورداریم که می‌توانیم با استفاده از آن و ایجاد بستر مناسب مشاغل مناسب را به وجود بیاوریم تا از جلوی مهاجرت افراد به شهرهای دیگر جلوگیری کنیم.

جمالی نژاد متذکر شد:با ایجاد شغل‌های مناسب در سراسر کشور دیگر افراد با مهاجرت به شهرهای دیگر با مشکلات مسکن و هزینه‌های اضافه مواجه نخواهند شد. اکنون دیگر باید با فکر‌ و ایده‌های جدید مشاغل و شرایط مناسب را برای افراد در سراسر ایران فراهم کنیم. 

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: من خیلی امیدوارم چرا که جوانان ما ظرفیت بالایی دارند و روحیه ابتدای انقلاب هنوز در بسیاری از جوانان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اکنون جوانان بسیاری با انگیزه در توسعه شهرهای دانش‌پایه، دانش مبنا و شرکت‌های دانش بنیان شرکت می‌کنند و آینده زیبایی را شکل می‌دهند. من از مردم می‌خواهم تا برای توسعه کشور اقدام کنند و در پیشرفت آن با یکدیگر شریک باشند.

جمالی نژاد تصریح کرد: اکنون بسیاری از روستا‌ها و شهرهای کوچک برنامه‌های مشخصی برای پیشرفت مناطق دارند و ما آن برنامه‌ها را زیر نظر داریم. عشق و علاقه به توسعه کشور در بسیاری از مسئولان مناطق مختلف ایران وجود دارد و آینده بسیار خوبی در انتظار تمامی ما هست.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه فجر پروژه های عمرانی افتتاح معاون عمرانی وزیر کشور پروژه ها جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سلمان اسماعیلی در همایش روز شورا در جمع شورا‌های شهر و روستا ملایر افزود: روستا‌هایی که در محور سد کلان، بخش زند و دره جوزان هستند، ظرفیت بالای گردشگری دارند که باید شورا‌های اسلامی با همراهی دهیاران و مشارکت مردم برای توسعه این بخش‌ها تلاش کنند.

او با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان توسعه ایجاد کرد، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم شورا‌های اسلامی باید مردم را وارد کار کنند تا توسعه محقق شود.

فرماندار ملایر همچنین نهضت ملی مسکن را طرحی بی‌بدیل در دولت سیزدهم برشمرد و تأکید کرد: شورا‌های اسلامی باید از این فرصت مغتنم برای بزرگتر شدن شهر‌ها مردم را پای کار بیاورند تا شرایط زیست مناسبی برای شهروندان ایجاد و منجر به رشد تولید، رونق گردشگری و ایجاد درآمد شود.

شهردار ملایر هم گفت: بودجه شهرداری از سال ۱۴۰۰ از ۲۵۰ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت که با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر یک تحول خوبی در بودجه شهرداری ملایر ایجاد شد.

مجید فرجی، بودجه جاری و عمرانی شهرداری را ۴۰ به ۶۰ عنوان کرد و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال برای هزینه‌های عمرانی پیش بینی شده است.

او تکمیل مجموعه جهان کوچک، هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال، آغاز عملیات اجرایی طرح راستان، مرکز تجارت جهانی مبل و منبت و ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ساختمان پلاک ۱۷ را از دیگر اولویت‌ها و طرح های عمرانی شهرداری برشمرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • کارهای عمرانی در بشاریات رشد سه برابری داشته است
  • کارهای عمرانی در بشاریات در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد