Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ  زینب پورمرادی|هوا بس ناجوانمردانه سرد بود کلاه کاپشن را به سر کردم و به ماشین تکیه دادم و از شدت باران پلک‌هایم به سختی باز و بسته می‌شد گرمای وجود مردم سوز سرمای زمستان چالوس را قورت داده بود، سر را که بلند می‌کنی می‌بینی مردم با نجوای عجیب در چهره‌ها و با شور و شوقی در کنار هم ایستاده‌اند و پرچم‌ها را برای نمایان بیشتر بالای سرشان می‌آوردند انگار همین الان در سال پنجاه و هفت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست‌هایم از شدت سرما کبود شده بود و نمی‌توانستم چیزی بنویسم، اما ته دلم خوب می‌دانستم که سرما بهانه است و من دوست دارم فقط ببینم؛ ما نسل جدید شور و شعف این روزها را می‌ببینم و باور می‌کنیم که ۴۳ سال قبل چه گذشت...

مشت گره زده

رگه‌های پیری در مشت‌های شیر زنی دیده می‌شد، بی‌رحمانه و عمیق، دست‌هایش می‌لرزید؛ اما کوتاه نمی‌آمد و با هر شعار دستان گره زده‌اش بالاتر می‌رفت، می‌پرسم؛ حاج خانم هوا سرده، می‌گوید؛ نه اصلا سرد نیست درسته پیرم ولی تا پای جون ایستادم....

جوان‌های رعنا

حاج‌خانم با غصه سرش را تکان می داد و دستانش را محکم‌تر می‌کوبید: «جوونای رعنایی شهید شدن؛ مگه باید از این سرما ترسید؟ اصلا و ابدا، «از جوانی که از سال ۱۳۵۷ داشتم تا الان که ۴۳ سال می‌شه اونقدر می‌آییم که کسی خیال بد به ذهنش نرسد، تو راه ذهنم درگیر کاش می‌پرسیدم اون موقع چند سالش بود ولی منصرف شدم گفتم؛ خانم‌ها خوش‌شان نمی‌آید سن‌شان را بپرسی...

الله اکبر

مردم با تمام وجود شعار می‌دادند، مردم مازندران با پرچم‌های‌شان به راهپیمایی آمده بودند، پیرمرد بین جوان‌ها ایستاده بود و پرچم‌ها را پخش می‌کرد از شدت سرما او هم دست‌هایش می‌لرزید اما صدایش واضع بود الله اکبر، الله اکبر...

ما هستیم

زن جوانی به همراه فرزندش دستانش را گره زده فریاد الله اکبر سر می‌داد از دوربین دستم متوجه شد خبرنگارم می‌گوید؛ «خانم من معلمم هنوز استخدام نشدم مشکلات خودم دارم من اینجایم شاید مشکلات باشه اما ما برای حفظ این وطن خون دادیم، من و پسر ۷ ساله‌ام هستیم، شما هم باشید الله‌اکبر پسرم بلندتر بگو الله اکبر ...»

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: راهپیمایی ۲۱ بهمن دهه فجر ۱۴۰۰ ۲۲ بهمن الله اکبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال

مراسم استقبال از پیکر معطر و گلگون کفن شهید "محمد رنجنوش" از شهدای دوران دفاع مقدس که پس از ۳۸ سال چشم انتظاری در حسنیه معراج الشهدای همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده از طریق انجام آزمایشات DNA "حاج محمد رنجنوش" عصر روز گذشته وارد همدان شد و در حسنیه معراج الشهدای همدان مورد استقبال اعضای خانواده، بستگان و مردم کوی فرهنگیان قرار گرفت.

نماینده کمیته جست‌وجوی در مفقودین همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مورد برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهید، اظهار داشت: عصر امروز دیدار خانواده، بستگان و اهالی کوی فرهنگیان با شهید در مسجد قمر بنی هاشم انجام شد و پس از آن مردم در مسجد مهدیه شهید را مورد تشییع قرار دادند.

بهرام دوست‌پرست، عنوان کرد: حضور در پایگاه شهید خاکپور، خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد و مسجد معراج شهدا برنامه های بعدی است که شهید گرانقدر امشب در آن حضور دارد و فردا نیز برنامه ای برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، موقعیت سید الشهدا با حضور دانش آموزان، حضور در یکی از ادارات و پس از آن حرکت به سمت ملایر و حضور در یادواره شهدای ملایر و چند هیئت در همدان را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: جمعه صبح نیز برگزاری دعای ندبه در کوی فرهنگیان، حرکت به سمت روستاهای کبودراهنگ و حضور در نماز جمعه کبودراهنگ، عصر روز جمعه نیز از ساعت 14 الی 16 حضور در زادگاه شهید روستای قوره جینه و سپس وداع عمومی مردم همدان با پیکر مطهر شهید و حضور در هیئات برنامه ریزی شده است.

نماینده کمیته جست‌وجوی در مفقودین همدان افزود: پیکر مطهر شهید روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 صبح در میدان امام خمینی (ره) همدان و با حضور دستجان عزاداری بر روی دستان مردم مومن و شهیدپرور همدان تشییع می‌شود و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در همدان بر پیکر شهید تشییع تا میدان پروانه ادامه خواهد داشت و پس از آن مراسم خاکسپاری در گلزار شهدای همدان انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهید رنجنوش در سال 1365 پاسدار رسمی اعلام شد و پس از شهادت از وی دو فرزند 3 و 4 ساله پسر به یادگار ماند اکنون والدین شهید در قید حیات نبوده و همسر و دو فرزند پسر شهید "حاج محمد رنجنوش" پس از 38 سال چشم انتظاری با شهید دیدار کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • محمدی: حضور اکبر فلاح در کمیته فنی خیلی ارزشمند است
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • روایتی از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد