Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث‌ فرهنگی با حضور در برنامه تلویزیونی «دستخط» به بیان نکات مختلفی از برهه‌های گوناگون زندگی و مسئولیت خود از ابتدای انقلاب تاکنون پرداخت.

به گزارش مشرق، سید عزت‌الله ضرغامی در این برنامه تلویزیونی که امروز جمعه ۲۲ بهمن از شبکه پنج سیما پخش شد، در سخنانی با گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به مواضع رهبر معظم انقلاب در حوادث گوناگون اشاره کرد و گفت: موضع رهبری در مورد آزاداندیشی ویترینی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای رئیسی اهل مشورت است

 ضرغامی با بیان این که استقلال فکری پیش‌نیاز استقلال سیاسی است، بیان کرد: بزرگان باید بزرگی کند و از رفتارهای کودکانه پرهیز کنند. آقای رئیسی اهل مشورت است و جلسات دولت با آزاداندیشی و بیان نظرات متفاوت اداره می‌شود.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همچنین به خاطراتی از دوران ریاست خود در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و به نقل از خاطره‌ای پرداخت و تصریح کرد: با مرحوم آقای مهدوی کنی بر سر میوه ممنوع بحث داشتم، معتقد بودم شیطان خط قرمز ندارد. مرجع تقلید هم می‌تواند در قعر جهنم باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: قرائت رسمی اجازه حرف زدن صریح نمی‌دهد باید بتوانیم با هم حرف بزنیم. مردم را خاکستری و خودمان را سفید نبینیم مردم عین نور هستند.

۲۰:۳۰ ایده خودم بود

وی همچنین در پاسخ به سوال مجری در باره بخش خبری ۲۰:۳۰ نیز اظهار کرد: بخش خبری ۲۰:۳۰ ایده خودم بود و تا روز آخر متن مکتوب را شخصا کنترل می‌کردم تا هم به فضای متفاوت و شجاعانه آن لطمه نخورد و هم حاکمیت را مراقبت کند.

مرور خاطره‌هایی از رفتار و مواضع روسای جمهوری در دوران مختلف و مسئولان دیگر بخش دیگری از گفت‌وگوی ضرغامی با این برنامه تلویزیونی بود که در این باره گفت: آقای خاتمی در مقابل خبرهای تند ۲۰:۳۰ در مقابل دولت صبوری می‌کرد. آقای احمدی‌نژاد هم با همه انتقادات به صداوسیما برای توسعه آن کمک فراوانی کرد، ضمن این که هیچ رئیس مجلسی به‌اندازه آقای کروبی از صداوسیما در مقابل هجمه‌های تخریبی از مجلس حمایت نکرد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما یادآور شد: باید منافع درازمدت نظام را ببینیم و تحمل‌مان را بالا ببریم و حرف مخالف را بشنویم. نظام آدابتور می‌خواهد همه باید بتوانند با هم کار کنند.

رهبری، مرزبندی با ضد انقلاب را مشخص کردند

ضرغامی ادامه داد: رهبری یک‌بار مرزبندی با ضدانقلاب و سلطنت‌طلب را مشخص کردند بیشتر از آن نداریم مرزبندی بین آحاد ایرانیان رفتاری ضد وحدت و مسیر انقلاب است. 

وزیر میراث‌ فرهنگی همچنین به رفتارهای زیبای مردم در گذشته اشاره کرد و افزود: قدیم‌ها توی محله‌ها آدم‌های مقبولی بودند که دعواها را با یک صلوات حل می‌کردند امروز جای آنان خالی است و میلیاردها تومان صرف پرونده‌های قضائی می‌شود.

ماجرای سفر جمیله بوپاشا به ایران

این مقام مسئول به اهمیت فعالیت زنان مبارز و نقش آن‌ها در کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و در ادامه بیان کرد: عاشق دو جمیله بودم. جمیله بوپاشا و جمیله بوحیرد. مبارزان بزرگ الجزایری. قصه پرغصه استعمار را از زبان آن‌ها بشنوید. جمیله بوپاشا را به ایران دعوت کردم عاشق ما شد گفت‌وگوهای او با مرحوم خانم دباغ شنیدنی است.

طهرانی‌مقدم، الگوی مدیریت داشته‌ها

وی همچنین به دوستی و رفاقت خود با شهید حسن طهرانی مقدم اشاره کرد و اضافه کرد: شهید طهرانی مقدم الگوی مدیریت داشته‌ها بود با دست‌خالی مهم‌ترین ابزار راهبردی را برای دفاع از موجودیت ایران فراهم کرد. دوستی قدیمی من از دوران دبیرستان با او عامل مهمی در ادامه فعالیت‌های مشترک موشکی‌مان بود.

 ضرغامی اظهار کرد: لازمه استقلال فکری آزادی بیان است. فضای مجازی با به‌رغم همه آسیب‌ها این امکان را برای صاحب‌نظران و اندیشمندان ما فراهم کرده‌است برای کسانی که از رسانه‌های رسمی نمی‌توانند سخن بگویند.

بازشدن درهای آرشیو صدا و سیما

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در همین حال تصریح کرد: باز شدن درهای آرشیو در ابتدای مسئولیتم برای همه خوشایند بود و از آن حمایت کردند. مهرهای محرمانه را از اکثر نوارهای آرشیو برداشتم از دولت موقت گرفته تا تظاهرات مارکسیست‌ها و دفاعیات خسرو گل‌سرخی.

وزیر میراث فرهنگی به نقل خاطره‌ای از زمان پخش یکی از سریال‌های صدا و سیما پرداخت و ادامه داد: برای حل سوءتفاهم سریال سرزمین کهن مجبور شدم شخصاً و بدون همراه به مسجدسلیمان بروم و در مرکز شهر با مردم معترض ملاقات کنم اگر کسی می‌فهمید کل هدف‌گذاری من بهم می‌خورد. 

این مقام مسئول گریزی هم به انتخابات و شورای نگهبان زد و در بخشی از صحبت‌های خود افزود: اگر شورای نگهبان برخی مصلحت‌اندیشی‌ها را به قانون‌مندی ترجیح نمی‌داد مشارکت مردم در انتخابات بیشتر می‌شد

کیارستمی طعم گیلاس را به ما هدیه داد

وی همچنین یاد مرحوم کیارستمی را گرامی داشت و در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: عباس کیارستمی کارگردان با شخصیتی بود برخی واقعیات پشت صحنه جشنواره کن را به من آموخت همچنین طعم گیلاس را به ما هدیه کرد و پولی بابت آن نگرفت.

وزیر میراث‌ فرهنگی به محله محل تولد خود و جایی که در آن بزرگ شده اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا از رفاقت حلقه نازی‌آبادی‌ها به نفع مردم این منطقه از تهران استفاده کنیم.

فرصت دفاع از مذاکرات سعدآباد به روحانی

ضرغامی همچنین اشاره‌ای به مذاکرات سعدآباد کرد و یادآور شد: علی‌رغم فضای سیاسی آن مقطع به آقای روحانی که مسئولیتی نداشت فرصت دادم تا از مذاکرات سعدآباد دفاع کند.
این مقام مسئول در پایان صحبت‌های خود به برخی اختلاف نظرها با رئیس جمهوری اسبق اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در شروع دولت آقای احمدی‌نژاد با او اختلافات زیادی داشتیم شکایت او به رهبری باعث شد تا جلسه‌ای در دفتر رهبری تشکیل شود تا بین من و نمایندگان ایشان حکمیت کند نتیجه ۵۰-۵۰ بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سازمان صدا وسیما عزت الله ضرغامی سید ابراهیم رئیسی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مقام مسئول وزیر میراث صدا و سیما یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

به گزارش جماران؛ جمیله علم الهادی همسر رئیس جمهور کشورمان در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.

فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان نوشت: همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد.

 

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است