Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@13:42:52 GMT

باید فضاسازی‌ها را از زندان‌های تهران دور کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۳۳۸۹

باید فضاسازی‌ها را از زندان‌های تهران دور کرد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد. علاوه بر اینکه ورود و نظارت ما در مجموعه قضایی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعاً می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات طراحی‌شده دشمن را کنترل کرد.

به گزارش قدس آنلاین، القاصی مهر با یادآوری اهداف زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: اصالت زندانبانی در نظام ما متفاوت از دیگر کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندانبانی اسلامی مبتنی بر فرمایش حضرت امام(ره) باید تحول به سمت دانشگاه و آموزشگاه باشد یعنی اصلاح، تربیت و تغییر فرد و بازگشت او به زندگی شرافتمندانه را ببینیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های رؤسای محترم قوه قضائیه از گذشته تاکنون بر اساس آموزه‌ها و فلسفه دین اسلام و توجه به کرامت انسان و ارزش های ذاتی او بوده است و طی این سال‌ها نیز شاهد دوره تکاملی در حوزه زندان و زندانبانی هستیم.

القاصی مهر با تاکید بر این موضوع که فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد، گفت: ورود و نظارت در مجموعه قضایی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعا می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات دشمن را کنترل کرد.

وی تأکید کرد: زمینه‌سازی برای بازگشت انسان‌های خطاکار مطابق با قانون به وسیله اصلاح و تربیت به جامعه، در سرلوحه سیستم قضائی دیده می‌شود.

عضو شورای  عالی قوه قضاییه گفت: رویکرد دستگاه قضایی در زندانبانی امری نجات بخش است و در تمام رده‌های مدیریتی و سطوح قضایی این نگاه دیده می‌شود و نگاه علمی و انسانی در این موضوع، بسیار مؤثر است و می‌تواند اهداف عالیه را در سطوح زندان‌ها اجرایی و عملیاتی کند.

القاصی مهر با قدردانی از حمایت‌های ریاست قوه قضاییه، گفت: در این دوره تحولی نگاه رئیس محترم قوه قضاییه به زندان و زندانبانی همواره نگاهی عمیق، همه‌جانبه و کاملاً اصلاحی و تربیتی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تأکید بر ارتقا تحولات زندانبانی در دوره جدید، گفت: اتفاق خوبی است که امروز به مدیران درونی سازمان اعتماد می‌شود و این تغییرات نشان از اهمیت دادن به سرمایه‌های سازمان زندان‌هاست.

ورود افراد به زندان‌ها را آخرین چاره بدانیم

وی تأکید کرد: باید ورودی به زندان‌ها را کنترل کرد تا جایی که زندان آخرین نقطه و چاره کار باشد. باید به گونه‌ای مدیریت کرد که فرد به زندان منتقل نشود.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در دستگاه قضا سعی کردیم در بازدید قضات به زندان‌ها، کاری کنیم که منظومه فکری آنان نسبت به زندان و زندانی تغییر کند تا در آراءشان نیز شاهد تغییر باشیم.

القاصی‌مهر گفت: فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد. علاوه بر اینکه ورود و نظارت ما در مجموعه قضایی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعاً می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات طراحی‌شده دشمن را کنترل کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ابراز کرد: یکی از کانون‌های مورد توجه دشمن همین محیط زندان‌های تهران و خصوصاً بازداشتگاه اوین است که لازم است با یاری رساندن به سازمان زندان ها در تصمیمات با تدبیر و دقت عمل کنیم.

وی در پایان گفت: باید امور زندان‌ها به خوبی رصد شود خصوصاً لازم است در مورد طولانی شدن نگهداری متهمین علت‌یابی شود.

القاصی‌مهر گفت: یکی از اولویت‌های کاری را باید حساسیت نسبت به زندانیان تحت قرار و متهمینی دانست که در فرآیند رسیدگی و بازداشت با اطاله زمان مواجه شدند و خود زندان باید در این حوزه مطالبه‌گر باشد.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: شبکه‌های معاند به دروغ دائماً به حوزه زندانبانی دامن می‌زنند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان تهران علی القاصی مهر سازمان زندان های تهران رئیس کل دادگستری استان تهران فضاسازی ها القاصی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • فیلم اقدام جدید و عجیب امیر تتلو در زندان
  • اقدام تازه و غافلگیرکننده امیر تتلو در زندان
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد