Web Analytics Made Easy - Statcounter

آینن اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین اختتامیه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر جمعه شب در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. این مراسم در ابتدا با پخش سرود ملی ایران آغاز گردید. سپس دقایقی آیات قرآن تلاوت شد.

سپس محمد سلوکی روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به مهمانان مراسم و تبریک بابت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت امام جواد (ع) برنامه را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلوکی ضمن خسته نباشید به وزیر ارشاد محمد خزایی، دبیر جشنواره و هیات داوران از محمود نقاش زاده دبیر جشنواره دعوت برای سخنرانی دعوت کرد.

نقاش زاده ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان، ایام فجر انقلاب را گرامی داشت و با یاد کردن از سردار سلیمانی میلاد حضرت جواد (ع) را تبریک گفت.

وی اضافه کرد: سینما طی دو سال گذشته از ویروس کرونا آسیب دید و یاد و خاطره از دست رفتگان سینما را گرامی داشت. وی ضمن اشاره به محدویت‌های کرونا برای تولید در سینما گفت: سینما گران کمر همت بستند و چرخ تولید را نگه داشتند. وی اضافه کرد: سینمای ایران در چهلمین دوره به درخت تناوری تبدیل شده که شاخه‌های جوانی از آن برآمده و آنچه امروز داریم دست رنج سینماگران شریف ایران است.


او ضمن اشاره به استاندار سازی فرآیند‌ها در جشنواره امسال گفت: از آیین نامه‌ی دقیق با اهداف روشن و گاه شمار معین که رویه‌های  برای آینده گری پیروی کردیم.


وی افزود: برای ارتقا جشنواره نیازمند آینده‌نگری و کمال‌نگری هستیم. از ابتدا تلاش‌مان این بود طبق آیین نامه فیلم‌ها را بپذیریم و فشار‌های خارج از چارچوب را در کمال احترام نپذیریم.


او ضمن اشاره به سیاست‌های فرهنگی گفت: طنین انقلاب در سراسر کشور از طریق سینما شنیده شد.


نقاش‌زاده ضمن اشاره به سختی‌ها و تهدید‌های کرونا از همه همکاران در ستاد جشنواره و مدیران جشنواره سپاسگزاری کرد و افزود: ما باید مسائل را بازشناسی کنیم و برای آن راه حل اصولی پیدا کنیم. او گفت مماشات و مصلحت اندیشی مشکلات را حل نمی‌کند و گاهی باید برای اصلاح رویه‌ها، رنج‌ها را هم تحمل کنیم و سرسختانه با نواقص و معایب رو به رو شویم.

سپس کلیپ معرفی هیات انتخاب و داوران مسابقه تبلیغات سینمای ایران به نمایش در آمد. محمد روح الامین، مهرداد خوشبخت، نیک رفتار برای اهدای جوایز  روی صحنه آمدند.

جوایز مسابقه تبلیغات سینمای ایران


سیمرغ بلورین بهترین عکس در بخش تبلیغات سینمای ایران به حبیب مجیدی برای فیلم منصور اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین پوستر به هیچ فیلمی تعلق نگرفت، اما دیپلم افتخار برای فیلم پیرمرد‌ها نمی‌میرند  به احسان برآبادی تعلق گرفت.

هیات داوران بخش تبلیغات، سیمرغ بلورین بهترین انونس را به امید میرزایی برای فیلم‌های صحنه زنی و تک تیرانداز اهدا کردند.

جوایز مسابقه فیلم کوتاه

سپس دقایقی بعد هیات انتخاب و داوران بخش فیلم کوتاه معرفی شده و حامد جعفری، حمیدرضا معتمدی و اقبال شاهی برای اهدای جوایز روی صحنه آمدند.


هیات داوران در این بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه را به رضا نجاتی برای کارگردانی فیلم ارفاق اهدا کردند.


رضا نجاتی صمن اشاره به ساخت اولین فیلم بلند سینمایی گفت از چشم و گوش مخاطب ام حراست میکنم که چه چیزی را به آن‌ها نشان خواهم داد.

جوایز مسابقه سینمای مستند
در ادامه و در بخش سینمای مستند هیات انتخاب و داوری معرفی شده و محمد تهامی نژاد، احمد ضابطی جهرمی، مرتضی شعبانی، محمد رضا عباسیان، محمد علی فارسی معرفی شدند. پس از اعلام نامزد‌های بخش مستند، هیات داوران سیمرغ بلورین بهترین مستند را به حجت طاهری و عبد الخالق طاهری برای مستند احتضار اهدا کردند.

در ادامه این مراسم، بزرگداشت  احمدرضا معتمدی  به پاس سال‌ها تلاش در عرصه سینما برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، به همراه علی نصیریان و محمد خزاعی در کنار دبیر جشنواره مسعود نقاش زاده برای تقدیر از وی به روی صحنه آمدند.

علی نصیریان در این بزرگداشت اظهار کرد: از دهه سی که من وارد سینما شدم تا به امروز پیشرفت خوبی صورت گرفته. وی افزود: سینمای ما از قبل از انقلاب فعالیت اش را شروع کرد و بعد از انقلاب هم رشد کرد.


او ضمن اشاره به اخلاق، کردار، تفکر و اندیشه احمد رضا معتمدی گفت: از کار با ایشان لذت بردم. پشتوانه  یک هنرمند در هر زمینه‌ای فرهنگ است و فقط تخصص پشتوانه نیست. وی اضافه کرد: هر هنرمندی باید ابتدا با فرهنگ و الفبای هنر آشنا باشد و با فرهنگ ایرانی و خارجی و پشتوانه‌های بیرونی نیز آشنا باشد.


او گفت: در سال سی که من کلاس تاتر میرفتم فقط یک کتاب تاتر در ایران بود و امروز چقدر اطلاعات زیادی در اختیار جوان‌ها و در دسترس آن‌ها است.


نصریان گفت: فرهنگ معمولا در ردیف‌های آخر اعتبارات است و فرهنگ، چون غذای روح و جان یک ملت است. ما فقط محتاج نون و آب نیستیم و محتاج بالا بردن فهم عمومی مردم و ذوق و سلیقه آن‌ها هستیم.

در ادامه احمد رضا معتمدی  پیشکسوت سینما با اشاره به صحبت‌های علی نصیریان گفت: من از اینکه نصیریان بی شائبه علمش را در اختیار ما می‌گذاشت تشکر می‌کنم. وی افزود: نصریان به ما آموخت تاتر اقتضا می‌کند گه گوش بدهیم و من از او می‌آموختم.
 
وی گفت: در ابتدای انقلاب گفتند باید طرحی نو در اندازیم و تنها رشته‌ای که میتواند این کار را بکند رشته‌های علوم نیستند و رشته‌هایی مثل فلسفه فیزیک که ظرفیت و کارایی‌های نظریه‌های رشته را بررسی می‌کند و امکان تولید نظریه جدید را فراهم میکند، باعث این طرح می‌شود. ما سی سال درگیر نگارش کتاب فلسفه فیلم هستیم و هنوز این بحث ادامه دارد و خود غربی‌ها هم که نیاز به نظریه ندارند بیشتر در این زمینه کار می‌کنند و ما هم می‌خواهیم حرف جدید بزنیم باید این کار را بکنیم. نطریه‌ی خیال منفصل سهروردی واقعا با سینما منطبق است و می‌تواند راه را برای ما در سینما باز کند. آخرین نظریه پرداز غربی دقیقا مطابق با نظریه ملاصدرا صحبت کرده و چقدر میشود از ظرفیت‌های مشترک استفاده کرد.

«بدون قرار قبلی» بهترین فیلم از نگاه ملی

در بخش بعدی جایزه ویژه شهید سلیمانی از نگاه ملی توسط زینب سلیمانی، مسعود نقاش زاده، مهدی اسماعیلی و محمد خزایی به فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمود بابایی   تقدیم شد.


بهروز شعیبی بعد از دریافت جایزه اشاره کرد:توقع داشتیم بازی برخی از بازیگران دیده شود و در این سالن حضور داشته باشند. بر خلاف لطف دوستان این فیلم حمیات عجیبی نداشت و فقط یک انگیزه برای حمایت از ایران داشت. این جایزه صاحب دارد و ما آن را به پیشگاه وی تقدیم خواهیم کرد.


در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی، روی سن آمد و اظهار داشت:ما با شعار سینمایی امید آفرین، اخلاق گرا و آگاهی بخش را برای این مرز و بوم رقم می‌زنیم. جشنواره امسال شعار اصلی عادات فرهنگی را در بر داشت و تلاش کرد این را تحقق ببخشد. ما در بسیار از روستا‌ها با سینمای سیار مردم را پای این جشن بزرگ نشاندیم. در این جشنواره از گونه‌های مختلف حضور داشتند و با حضور هنرمندان و خانه بزرگ سینما رونق گرفت و از چهار نسل سینمای بعد از انقلاب در آن حضور داشتند و این جای مباهات دارد.


اسماعیلی ضمن اشاره به بررسی تجارب به دست آمده در چهل سال گذشته گفت: به برنامه ریزی برای آینده می‌اندیشیم و این گام بزرگ را برمیداریم تا سینمایی متناسب با تراز انقلاب اسلامی با موفقیت‌های بالا داشته باشیم. سینمای امروز سقف توقعات ما نیست و باید تلاش کنیم این راه طی نشده را طی سال‌های آینده پشت سر بگذاریم.


وزیر ارشاد با عنوان نام شهید سلیمانی و درخشش نام ایشان در جشنواره گفت: جشنواره در پی عرضه‌ی امید و آگاهی به مردم ایران بود. امروز در آغاز گام دوم انقلاب باید پیشتاز باشیم و با سینما بسیاری از دستاورد‌ها و روایت اصلی از ایران را  نشان بدهیم. شعار رئیس جمهور این است که سینما جایگاه مهمی دارد و تمام همت ما در سازمان سینمایی و وزارت ارشاد بر این مهم شکل گرفته.


وزیر ارشاد با اشاره به مشکلات گفت: برای مشکلات برنامه ریزی کردیم و آن‌ها را حل خواهیم کرد؛ و تمام همت خود را برای جشنواره‌ای بزرگ با تراز شعار‌های انقلاب صرف خواهیم کرد.

در ادامه و پس از اجرای قطعاتی توسط محمد معتمدی هیات انتخاب و داوران معرفی شدند.


هیات داوران این دوره سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری را به حسن نجفی و امیر، ولی خانی برای فیلم دسته دختران اهدا کردند.


سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به ایمان کرمیان برای فیلم موقعیت مهدی اهدا شد.


امید گلزاده سیمرغ بلورین بهترین طراحی چهره پردازی را برای دو  فیلم شادروان و برف آخر از آن خود کرد.


برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس این دوره مارال  جیرانی برای فیلم خائن کشی شد.


هیات داوران سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه را به محمد رضا شجاعی برای فیلم ضد اهدا کردند.

مسیح حد پور سراج جایزه بهترین صدابرداری را برای فیلم موقعیت مهدی از آن خود کرد.


سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به علیرضا علویان  برای فیلم‌های علف زار و بدون قرار قبلی اهدا شد.


در بخش موسیقی ابتدا دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن به بهزاد عبدی برای فیلم علفزار رسید.


سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به مسعود سخاوت دوست برای فیلم موقعیت مهدی اهدا شد.


حمید نجفی راد  سیمرغ بلورین بهترین تدوین را برای فیلم علف زار دریافت کرد.


فیلم برف آخر سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را توسط آرمان فیاض دریافت کرد.


دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن به فرشته حسینی برای فیلم دسته دختران اهدا شد.


فرشته حسینی ضمن تشکر از منیرقیدی و خانواده خودش و ابراز خوشحالی از نوید محمد زاده تشکر کرد و گفت این تازه ابتدای راه برای هر دوی ماست.


سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به صدف اسپهبدی برای فیلم علف زار رسید.


دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به علی اکبر اصانلو برای فیلم نگهبان شب اهدا شد.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین هیات انتخاب دیپلم افتخار سینمای ایران ضمن اشاره هیات داوران اهدا کردند رضا معتمدی وزیر ارشاد برای فیلم نقاش زاده روی صحنه اهدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از غرق شدن مردی ۵۵ ساله در آب‌بندان روستای لاله‌زار شهرستان سیمرغ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامعلی فخاری، صبح امروز_شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به دو حادثه در روز گذشته اظهار کرد: حادثه غرق شدن فردی در آب‌بندان شهرستان سیمرغ در شب گذشته به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مازندران اعلام شد.

وی افزود: بعد از اعزام تیم امدادی از شهرستان‌های سیمرغ و قائم‌شهر به محل مورد نظر با همکاری آتش‌نشانی، نیروی انتظامی پس از چهار ساعت جست‌وجو موفق به پیدا کردن جسد فرد شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: جسد فرد به نیروی انتظامی تحویل داده شد.

وی در ادامه با اشاره به نجات جان فرد سقوط کرده از آبشار ورخامن بیان کرد: با اطلاع مرکز کنترل هماهنگی و عملیات استان خبری مبنی بر سقوط یک نفر از آبشار ورخامن منطقه درازکش دریافت شد.

فخاری با بیان اینکه سرعت تیم عملیاتی پایگاه امدادونجات مرحوم رمضانی شهرستان بندپی به محل حادثه اعزام شدند، مطرح کرد: نجات‌گران پس از دسترسی به مصدوم، کمک‌های اولیه و اقدامات پیش‌بیمارستانی را برای او انجام دادند و تحویل عوامل اورژانس شد.

کد خبر 748379

دیگر خبرها

  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • نوبت اول کنکور۱۴۰۳ به ایستگاه پایانی رسید / داوطلبان مرداد منتظر نتایج باشند
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • نوبت اول کنکور به ایستگاه پایانی رسید/ داوطلبان مردادماه منتظر نتایج باشند
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است