Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در جایی که نفوذ دانش داشته باشیم تولید بالاتری را شاهد هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی‌اکبر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: در حال حاضر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بهره‌بردار در کشور حضور دارند که ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند و وجود تحقیقات و اطلاعات حوزه کشاورزی حرف اول را در تولید می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از بهره‌برداران زمانی که به سمت دانش حرکت کردند توانستند از آب و خاک به نحو بهتری استفاده کنند، افزود: کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه، تولیدشان در شرایط آب و هوایی مشابه ۲ تا ۳ برابر بیشتر از سایر بهره‌برداران است.

به گفته مویدی، میزان سواد کشاورزان نمونه که به صورت ملی و استانی انتخاب می‌شوند بالاتر از سایر بهره‌برداران بوده و همچنین میانگین سنی آنان نیز کمتر از میانگین سنی بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشاورزان نمونه ارتباط بیشتری با مراکز علمی دارند و از دانش بیشتری در حوزه کشاورزی برخوردار هستند.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به وجود ۱۵۰۰ هیات علمی در بخش کشاورزی، یادآور شد: در جایی که نفوذ دانش را داشته باشیم تولید بالاتری را شاهد هستیم.

مویدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برقراری عدالت آموزشی در سطح بهره‌برداران، افزود: شبکه آموزشی برکت برای افزایش دانش کشاورزی بهره‌برداران، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به طرح یاوران تولید و افزایش حضور محققان در عرصه، تصریح کرد: در قالب‌بندی این طرح هماهنگ شده تا در هر استان محققین در عرصه کشاورزی حضور یابند و به طور مستقیم با ارائه راه‌حل به کشاورزان، یافته‌های خود را به آن‌ها منتقل کنند.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ایجاد فرصت مطالعاتی ۶ ماهه تا یک ساله برای حضور محققان در عرصه‌های کشاورزی گفت: این طرح در جهت افزایش تولید و انتقال یافته‌ها به کشاورزان انجام می‌شود.

وی از جمله برنامه‌های سال آینده این موسسه را ارتباط بیشتر محققان و کشاورزان عنوان کرد و افزود: ترویج به معنای تبادل و تسهیل کننده دانش بین کشاورزان است که در این راستا، گسترش شبکه‌های مجازی و راه‌اندازی شبکه تلویزیونی اینترنتی در دستور کار قرار دارد که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشاورزی 22 بهمن محصولات کشاورزی آموزش و ترویج کشاورزی معاون آموزش و ترویج بهره برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن البرزی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان باوی تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار باوی افزود: همچنین در مدت شده ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی خبر داد: پیش بینی شده امسال ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان باوی خریداری شود.

کد خبر 6090288

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی