Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره جامعه هتلداری کشور گفت: پیشنهاد ما به وزارت میراث فرهنگی این است که همانند وزرات بهداشت از مسافران خارجی برای افزایش درآمد ارزی دلار گرفته شود.

عبدالحمید حرمتی عضو هیئت مدیره جامعه هتلداری کشور در گفت و گو با خبرنگار گردشگری برنا درباره سایت های غیرمجاز که در زمینه پذیرش مسافر فعالیت می کنند اظهار کرد: تعداد فعالان غیرمجاز در این عرصه بسیار زیاد شده است و وزارت میراث فرهنگی طبق ماده 23  آئین نامه ایجاد، اصلاح تکلیف باید این سایت ها را تعطیل کند چراکه تمامی تخلفات در این خانه ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه تبسیاری از این خانه ها به اسم هتل زده مشغول فعالیت هستند این درحالیست که هیچ  جای دنیا اجازه حضور اینگونه خانه های غیرمجاز را نمی دهند.

حرمتی به سه استاندارد پایه ای در هتل ها اشاره کرد و گفت: استاندارد معماری و ساختمانی، استاندارد تجهیزات و خدمات و  استاندارد خدمات و نیروی انسانی استاندارد های پایه ای هستند. این  سه باید وجود داشته باشد تا بتوان احساس کرد تا یک هتل در سطح مطلوب قرار دارد. ممکن است هتلی استاندارد معماری و ساختمانی داشته باشد ولی به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته باشد تا تجهیزاتش راعوض کند بنابراین کیفیتش پایین آمده است. به صورت کلی این موارد باید با هم همخوانی داشته و در یک ریل قرار بگیرند.

عضو هیئت مدیره جامعه هتلداری کشور درباره تاثیر افزایش نرخ دلار بر میزان کیفیت هتل ها بیان کرد: یک زمانی اتاق هتل ما 120 هزارتومان بود ودلار هزار تومان بود اما امروز اتاق 500 هزار تومان است که معادل دلاری آن 15 -16 دلار می شود این درحالیست که امروز برای خرید کولر 400 هزار تومانی باید 10 میلیون و چهارصد هزار تومان پرداخت کرد به عبارت دیگر نرخ دلار بالا رفته ولی درآمد  پایین مانده است و این عدم تناسب به مرور زمان کیفیت هتل را پایین می آورد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به میراث فرهنگی این است که همانند وزرات بهداشت از مسافران خارجی برای افزایش درآمد ارزی دلار گرفته شود و  اگر تناسب سازی های لازم انجام نشود ناوگان هتل داری آسیب می بیند.

حرمتی با اشاره به اینکه هتل داری بخشی از صنعت گردشگری است خاطرنشان کرد:تمام بخش های فعال  در بخش صنعت  شهری در وضعیت توریست تاثیر دارد. این صنعت یک زنجیره است و نیازمند حمایت های همه جانبه است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هیئت مدیره گردشگری میراث فرهنگی استاندارد معماری نیروی انسانی مشکلات اقتصادی جامعه دلار مسافران درآمد صنعت دلار گردشگری مسافران میراث فرهنگی سفر هتل گردشگر خارجی هتلداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟

یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک و چت‌بات گراک است.

به‌گزارش The Information، ایلان ماسک در حال نزدیک‌شدن به معامله‌ی اولیه با سرمایه‌گذاران بالقوه ازجمله Sequoia Capital است که در سال ۲۰۲۲ در ایکس (توییتر سابق) ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

منابع داخلی مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه مقدار سرمایه اختصاص دهد یا چه شرکت‌های دیگری ممکن است در جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند؛ اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تأیید کردند که Sequoia قصد دارد در این معامله شرکت کند. ماسک پیشنهاد کرده است که شرکت‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که این سرمایه ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند که فاصله‌ی چندانی با ارزش‌گذاری آنتروپیک ندارد. آنتروپیک، یکی دیگر از رقبای OpenAI است که اعضای سابق این شرکت آن را تأسیس کرده‌اند و در اوایل سال ۲۰۲۴، سومین مرحله‌ی جذب سرمایه را با ارزشی حدود ۱۸٫۴ میلیارد دلار افزایش داد.

با اینکه استارتاپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است، به‌نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازدهی کلان این شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها بر موج عظیم هوش مصنوعی سوار می‌شوند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI اوایل مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۳) چت‌بات گراک را به مدل زبانی Grok-۱.۵ به‌روزرسانی کرد. این چت‌بات که نسخه‌ی پیشرفته‌تر گراک است، به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شرکت OpenAI معرفی شد و در‌اختیار کاربران نسخه‌ی پریمیوم شبکه‌ی اجتماعی ایکس قرار گرفت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟