Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به پایش مستمر بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات از سوی کارشناسان این اداره کل گفت: تا امروز هیچ موردی از ابتلای حیوانات وحشی و اهلی به ویروس کرونا در استان سمنان وجود نداشته است. - اخبار استانها -

حمیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: پایش ابتلای حیوانات به کرونا به عنوان یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به صورت دائمی در مجموعه دامپزشکی استان سمنان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مقالات علمی منتشر شده از ابتلای برخی حیوانات به ویژه گربه‌سانان به کرونا ویروس از طریق انسان‌های مبتلا تصریح کرد: با توجه به هشدارهای داده شده به بهره‌برداران دامی در استان سمنان، در استان سمنان هیچ مورد گزارش مشکوک ابتلای دام به کرونا گزارش نشده و در بازرسی‌های کارشناسان دامپزشکی نیز هیچ مورد مثبت ابتلای به کرونا چه در حیوانات اهلی و چه در حیوانات وحشی استان سمنان ثبت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به وظایف این اداره کل در قبال پایش و کنترل بیماریهای واگیردار دامی و همچنین بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و دام عنوان کرد: 800 عامل بیماری‌زا در دام‌ها وجود دارد که بخش زیادی از آن مشترک بین دام و انسان است.

حسینی با تأکید بر لزوم به‌روز بودن کارشناسان دامپزشکی برای پایش و مقابله با بیماری‌های دامی خاطرنشان کرد: بروز بیماری‌های نوپدید مانند کرونا ویروس نشان داده است که باید اطلاعات کارشناسان و فعالان این حوزه همواره به‌روز باشد و در این راستا از ابتدای امسال تا کنون 40 دوره آموزشی ویژه کارکنان دامپزشکی استان سمنان برگزار شده است.

وی از برگزاری 53 دوره آموزشی ویژه بهره‌برداران دامی در حوزه مقابله با بیماری‌های دام از ابتدای امسال خبر داد و افزود: ارسال مطالب آموزشی و هشدارهای لازم از طریق پیامک و فضای مجازی نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده است که آن را در استان سمنان پیگیری کرده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و بیش از 80 هزار رأس دام سنگین در این استان عنوان کرد: تنوع بالای حیات وحش در استان پهناور سمنان مسئولیت اداره کل دامپزشکی استان سمنان در این زمینه را دوچندان کرده است.

ادامه "کشتار پرندگان مهاجر" در سواحل شمالی/ این رسم میهمان‌نوازی نیست!توقیف 4 فروند قایق حامل دام قاچاق در آب‌های جزیره قشم/ 6 ‌قاچاقچی‌ دستگیر شدند‌جهاد کشاورزی خراسان رضوی نهاده دامی مرغداران را تامین کرد

حسینی از استمرار پایش حیات وحش و حیوانات اهلی استان سمنان علیه بیماری‌های واگیر به ویژه کرونا خبر داد.

انتهای پیام/363/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دامپزشکی استان سمنان استان سمنان مشترک بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • حمله خرس به مرد ۶۰ ساله در مناطق عشایری دزفول
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند