Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بابک سلحشور مدیر کل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور  به آمار افزایش درصد قصور پزشکی امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: آمار پرونده‌هایی که ما در نه ماهه اول امسال در سازمان پزشکی قانونی کشور آنالیز کردیم و در اختیار داریم به این صورت است که در جمع کل نوبت‌های رسیدگی شده اول تا چهارم بر اساس اعتراض‌هایی که ممکن است به پرونده‌ها شود، 8850 مورد پرونده بودکه از این میزان 4726 پرونده منجر به تبرئه و 4124 منجر به محکومیت کادر درمان به آن پرونده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مقایسه‌ای که می‌توان با سال گذشته کرد که حدود 11.8 درصد رشد یافته علل مختلفی را می‌توان برای این افزایش قصور پزشکی در نظر گرفت.

مدیر کل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص دلایل این افزایش قصور پرشکی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال نسبت به سال گذشته در همین مدت زمانی کرونا فروکش کرده بود و سهم بیماری‌ها و اقدامات جراحی بیشتر بود، احتمال افزایش قصور یا شکایت‌های مردم از کادر درمان بر اساس پرونده‌هایی که ما رسیدگی کردیم بیشتر شده بود.

وی در مورد نحوه مراجعه و احقاق حق مردم در قصورات پرشکی گفت: مردم می‌توانند از دو منبع شکایات خود را مطرح کنند؛ هم به دادسراهای جرائم پزشکی که در استان‌ها مستقر است و به سیستم قضایی مرتبط است مراجعه کنند و هم می‌توانند شکایت‌هایشان را به نظام پزشکی‌های سرتاسر کشور مطرح کنند. در نهایت اعلام درصد قصور و میزان خسارت احتمالی که برای فرد اتفاق افتاده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور مشخص خواهد شد و با رای دادگاه پزشک یا کادر درمانی که محکوم شده باشد موظف به جبران خسارت با رایی که از طریق دادگاه داده خواهد شد چه از طریق بیمه مشاغل حرفه‌ای و چه از طریق شخصی قادر به جبران خسارت خواهد بود.

سلحشور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: تمام بررسی‌هایی که در مورد پرونده‌هایمان انجام می‌دهیم صرفا بر اساس مدارک و مستنداتی است که در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی با ذکر این نکته که مردم نگران تهیه مدارک و مستندات نباشند، گفت: ما برای بررسی پرونده‌هایمان به مستندات بیمارستانی و مراکز درمانی نیاز داریم به همین علت خودمان با درخواست‌هایی که از مراکز درمانی می‌کنیم مستندات را در اختیار می‌گیریم و یا مکاتبه‌ای خواهیم کرد و به ارباب رجوع خواهیم داد که این مدارک را از بیمارستان برای ما بیاورند و ما بررسی را انجام دهیم.

مدیر کل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: ما تا زمانی که شکایتی از پزشک یا کادر درمان نشده باشد، نمی‌توانیم ورود کنیم ولی تمام افرادی که به ما مراجعه می‌کنند ما به صورت دقیق و علمی و مستند با ارائه مدارک رسیدگی پرونده‌ها را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما خودمان هم پزشک هستیم اما مردم مطمئن باشند که ما بدون هیچ گونه سو گیری حرفه‌ای پرونده‌ها را رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز سازمان پزشکی قانونی کشور پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان، مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها طی سال گذشته را حاصل تلاش متعهدانه و دلسوزانه ۹۰ روانشناس شاغل در مجموعه این فرماندهی عنوان کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور ضمن تبریک روز جهانی روانشناس و مشاور به جامعه روانشناسان و مشاوران کشور گفت: در عصر پرتلاطم حاضر که انسان‌ها هر روز با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوع  سلامت روح و روان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: امروز همگان دریافتند جامعه‌ای که از نظر روحی و روانی دچار آسیب باشد نمی‌تواند پیشرفت کرده و به اهداف عالیه‌ای که برای خود در نظر گرفته، دست یابد و بر همین اساس نقش روانشناسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت بوده و وجود این افراد برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از روانشناس و مشاور به عنوان  سنگ صبور، محرم اسرار مردم و مرهم دل‌های رنجور یاد کرد و گفت: با توجه به نقش مفید و مؤثری که روانشناسان و مشاوران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بزه آسیب‌دیدگان جامعه دارند، استخدام و بهره‌گیری از این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز که بیش از 2 دهه از فعالیت این عزیزان می‌گذرد، منشأ اثرات خیر هم برای مجموعه سازمان انتظامی کشور و هم برای عموم مردم بودند.

سردار علینقیان‌پور افزود: هم اکنون 90 روانشناس و مشاور و مددکار اجتماعی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که اکثر آنها تحصیلات عالیه دارند و به گره گشودن از مشکلات مردم و تامین آرامش روانی جامعه تلاش می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته 86 هزار و 207 نفر به مرکز مشاوره  آرامش و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های استان مراجعه کردند که بالغ بر 70 درصد از پرونده‌های ارجاعی به آنان به صلح و سازش منجر و از ورود این پرونده‌ها به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، برگزاری 3 هزار و 308 جلسه در قالب طرح مشاوره فعال، برگزاری 24 جلسه مشاوره گروهی، تالیف یک جلد کتاب در حوزه روانشناسی خانواده و هزار و 724 مورد تعامل و همکاری با سایر نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی در جهت ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم را از جمله مهم‌ترین اقدامات مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سال گذشته برشمرد.

برخی از موفقیت‌های پلیس مرهون زحمات روانشناسان استپلیس در خدمت مردم/2 شهروند سنندجی نجات یافتند

سردار علینقیان‌پور با بیان اینکه  از 110 کلانتری در سطح استان 79 کلانتری دارای واحد مشاوره و مددکاری هستند و حداقل یک روانشناس در آنجا به مراجعان خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: تقویت و تجهیز کلانتری‌های فاقد واحد مشاوره و مددکاری به این واحد و استفاده از کارشناسان مشاوره در دست اقدام است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات روانشناسان و مشاوران که  سلامت  و آرامش روحی و روانی را به مردم هدیه می‌دهند افزود: بی‌شک این عزیزان نقش بزرگی در امنیت روانی جامعه دارند و پلیس همواره این تلاش را ارج نهاده و به عنوان حافظ امنیت جامعه از دانش و تخصص آنان برای آرامش و آسایش هرچه بیشتر جامعه بهره می‌برد.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته