Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:57:08 GMT

ساخت سریال سووشون یک فرصت تاریخی برای شهر شیراز است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۵۰۷۳

ساخت سریال سووشون یک فرصت تاریخی برای شهر شیراز است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مشفقیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ساخت سریال سووشون یک فرصت تاریخی و بسیار مهم برای شهر شیراز است.

وی در ادامه با اشاره به رمان تاریخی سووشون گفت: سووشون یکی از برترین آثار ادبی تاریخ کشور ما در حوزه رمان محسوب می‌شود که از چند جهت حائز اهمیت است، نخست آنکه روایتی واقع‌گرایانه، باورپذیر و درعین حال جذاب از یکی از سیاه‌ترین دوران‌های تاریخ کشور ما یعنی اواخر سقوط پهلوی اول و روی کار آمدن پهلوی دوم و دوران استعمار را دارد و دیگر آنکه بستر وقوع تمام این وقایع در شهر شیراز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار شیراز همچنین با اشاره به نقش شیراز در خیزش‌های تاریخی ملت ایران گفت: این رمان و هر اثر نمایشی دیگری که بر اساس آن ساخته شود به خوبی می‌تواند نقش پررنگ و بی بدیل شیراز و شیرازی‌ها را در خیزش‌ها و جنبش‌های آزادی‌خواهانه و بر ضد ظلم و استعمار در طول یکصد سال گذشته نشان دهد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت سریال سووشون به کارگردانی نرگس آبیار در شیراز گفت: ساخت این سریال در شیراز، علاوه بر دستاوردهای فرهنگی، از جهت هنری نیز یک فرصت مغتنم برای شهر ما محسوب می‌شود چراکه جمع زیادی از هنرمندان و دیگر عوامل فنی و تخصصی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این سریال به نقش‌آفرینی خواهند پرداخت و در بخش خدماتی و گردشگری نیز ساخت این سریال دستاوردهای اقتصادی برای شهر شیراز به دنبال خواهد داشت و همچنین جمع قابل توجهی نیز از هنرمندان و هنروران شیرازی در این پروژه حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: خانم آبیار به عنوان کارگردان این اثر نیز در کارنامه هنری خود نشان داده به خوبی می‌تواند مفاهیم عمیق فرهنگی را با استفاده از ابزار هنر و رسانه به مخاطب انتقال دهد.

مشفقیان همچنین در پاسخ به بروز برخی نگرانی‌ها درخصوص ساخت و ساز مرتبط با این سریال در باغ تاریخی عفیف آباد گفت: طی مذاکره‌ای که با تهیه کننده این اثر داشتیم، بر لزوم حفظ و عدم وارد آمدن آسیب به بنا و حریم آثار تاریخی به عنوان یک الزام مهم بحث و گفتگو شد و عوامل ساخت این سریال، برای جلوگیری از وارد آمدن خدشه به آثار تاریخی و باستانی شهر شیراز اعلام کردند هیچگونه سازه‌ای در باغ عفیف آباد و یا دیگر بناهای تاریخی این شهر نخواهند ساخت و حتی تنها سازه ای که ایجاد شده است نیز جمع آوری شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز در انتهای سخنان خود گفت: ساخت این سریال یک اتفاق مهم در تاریخ پرافتخار فرهنگ و هنر شهر شیراز محسوب می‌شود و همه متولیان فرهنگی در شهر و استان ما، باید متوجه اهمیت و لزوم حمایت از تولید آن باشند.

کد خبر 5422900

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری شیراز سریال ایرانی اسناد تاریخی دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه 22 بهمن عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر گرگان افتتاح طرح عمرانی ساخت این سریال شهر شیراز برای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه  مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث‌ بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • فرصت تاریخی برای سپاهان، ملوان و تراکتور پس از حذف استقلال و پرسپولیس
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است