Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،چهارمین جلسه ستاد کرونا در شهرداری تهران با هدف پیگیری مصوبات جلسات گذشته در خصوص حمل و نقل عمومی و نیز تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حضور ناظران مدیریت بحران در مترو برگزار شد.

بنابر مصوبات  جلسه از امروز ناظران مدیریت بحران با حضور در ایستگاه‌های مترو به بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند پرداخت و همچنین با اتصال ایستگاه‌ها به سامانه ایران من، وضعیت سلامت مسافران مترو به صورت هوشمند بررسی و از حضور افراد مبتلا به کرونا در قطارها جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره تصمیمات این جلسه گفت: تاکنون طی دو هفته، سه جلسه اضطراری ستاد کرونای در شهرداری تهران برگزار و حدود 50 مصوبه فقط در خصوص نحوه مقابله با امیکرون تصویب شده است. در دو جلسه اول رویکرد حدود 40 مصوبه بیشتر به سمت کارکنان و خانواده شهرداری بود و در جلسه سوم در خصوص مسائل شهری همچون وضعیت مترو و نحوه اطلاع‌رسانی درباره نحوه مقابله با امیکرون تصمیم‌گیری شد.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص وضعیت بهداشتی در مراکز تجمعی وجود دارد، یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینماها  نادیده گرفته شده و سینماها به روال قبل از کرونا اداره می‌شوند. در جشنواره فیلم فجر و نیز در موضوع برگزاری کنسرت‌های موسیقی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده و دست اندکاران به شیوه‌نامه‌‎های بهداشتی توجهی نشان نمی‌دهند.

وی افزود: واقعیت این است که در خصوص چند موضوع باید تصمیم‌گیری و نهایی‌سازی کنیم. اول این که در 150 رام قطار مترو ،150 تیم به نظارت میدانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند پرداخت که باید در خصوص جزئیات فعالیت این تیم‌ها تصمیماتی اتخاذ شود. موضوع دیگر هم اطلاع‌رسانی این تصمیمات به شهروندان است.

 نصیری گفت:  در اجرای این برنامه از ظرفیت تیم‌های داوطلب واکنش اضطراری( دوام) نیز در ترکیب این تیم‌ها استفاده خواهد شد، این افراد در موضوع واکسیناسیون به عنوان نیروهای ثبات حاضر بودند و عملکرد موفقی داشتند. حضور آنها در این برنامه نیز می‌تواند به عنوان یک پویش در نظر گرفته شود.

 درادامه این جلسه اعضای ستاد، به بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای مصوبات پرداختند و نحوه حضور ناظران مدیریت بحران در ایستگاه‌های مترو از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

 همچنین در ادامه نیز سامانه ایران من و نحوه فعال‌سازی آن در ایستگاه‌ها و همچنین در حوزه عمل و نقل عمومی برای مقابله با بیماری کرونا و نحوه شناسایی افراد بیمار مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی در خصوص فعالسازی آن ارائه شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف