Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوایل آبان ماه سال جاری بود که دولت و وزارت جهاد کشاورزی خبر از توزیع کالاهای اساسی در بستر اینترنت دادند، به طوری که یک ماه بعد رئیس سازمان تعاون روستایی اعلام کرد قرار است این کالاهای اساسی در سامانه بازرگام با نرخ مصوب دولتی به دست مصرف کننده برسد.

روزنامه ایران : اوایل آبان ماه سال جاری بود که دولت و وزارت جهاد کشاورزی خبر از توزیع کالاهای اساسی در بستر اینترنت دادند، به طوری که یک ماه بعد رئیس سازمان تعاون روستایی اعلام کرد قرار است این کالاهای اساسی در سامانه بازرگام با نرخ مصوب دولتی به دست مصرف کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از عرضه محصولات اساسی در این سامانه کوتاه کردن دست دلالان از بازار و رسیدن آسان اقلام اساسی به دست مصرف کنندگان عنوان شد.
بازرگام چیست؟

سامانه بازرگام، یک سامانه اینترنتی است که  تا قبل از این، فروش اینترنتی میوه و محصولات کشاورزی را انجام می‌داد و حالا در آن کالاهایی از جمله مرغ منجمد، تخم مرغ، شکر، روغن و برنج را با قیمت مصوب دولت عرضه می‌شود. خرید از سامانه بازرگام، اینترنتی است و آن گونه که مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داده، این سامانه فعلاً در چند شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، یزد، رشت، مشهد، کرمان و تبریز فعال است.
چه محصولاتی و با چه قیمتی در بازرگام عرضه می‌شوند؟
اکنون برخی کالاهای اساسی سفره خانوار در این سامانه عرضه می‌شود به طوری که مرغ، برنج، خامه، پنیر، ماست، شیر، روغن، تخم مرغ، شکر، ماکارونی در آن به فروش می‌رسند، مرغ و تخم مرغ اولین کالاهایی است که در این سامانه عرضه شدند و سیب زمینی، برنج ایرانی فجر و شیرودی و گوشت قرمز منجمد نیز به عنوان آخرین کالاها از یکشنبه  و پنجشنبه هفته گذشته وارد سامانه بازرگام شدند.
هر کیلو برنج ایرانی شیرودی با قیمت 42 هزار تومان، فجر 32 هزار تومان، برنج هندی 18 هزار و 500 تومان، پاکستانی 20 هزار و 500 تومان، تایلندی 12 هزار و 500 تومان، هر کیلو سیب زمینی 9 هزار و 800 تومان، قیمت شانه 30 عددی تخم مرغ  43 هزار تومان، پنیر 400 گرمی (با تخفیف یک هزار و 500 تومانی) 18 هزار و 500 تومان، خامه تنظیم بازاری (با 6 هزار و 500 تومان تخفیف) 7 هزار و 500 تومان، روغن آفتابگردان نیمه جامد 72 هزار و 800 تومان، روغن مایع آفتابگردان به ترتیب 22 هزار و 700 و 14 هزار تومان، روغن مایع سرخ کردنی به ترتیب 23 هزار و 900، 14 هزار و 300 و 21 هزار و 600 تومان، بسته یک کیلوگرمی شکر 15 هزار تومان، شیر تتراپک پرچرب (با هزار تومان تخفیف) 16 هزار تومان، پک 6 عددی شیر تتراپک کوچک (با 7 هزار و 200 تومان تخفیف) 22 هزار و 800 تومان، شیر کم چرب لیتری تتراپک (با هزار تومان تخفیف) 16 هزار تومان، دبه 5/2 کیلوگرمی ماست پرچرب دامداران (با تخفیف 4 هزار و 600 تومانی) 33 هزار تومان، دبه 5/2 کیلوگرمی ماست کم چرب با تخفیف 600 تومانی 30 هزار تومان و 5 کیلومرغ منجمد به قیمت 100 هزار تومان، ماکارونی 700 گرمی 7 هزار و 800 تومان، کره حیوانی 50 گرم 5 هزار تومان به فروش می‌رسد.
قیمت گوشت قرمز در سامانه بازرگام
گوشت قرمز آخرین محصولی است که پنجشنبه هفته گذشته عرضه آن در سامانه بازرگام شروع شد. به‌طوری که هم‌اکنون قیمت هرکیلوگرم راسته گوساله منجمد 110 هزار تومان، راسته گوسفندی منجمد هر کیلوگرم 110 هزار تومان، ران گوسفندی منجمد هر کیلوگرم 115 هزار تومان، سردست گوساله منجمد هر کیلوگرم 107 هزار تومان، سردست گوسفند منجمد هر کیلوگرم 108 هزار تومان، ران گوساله منجمد هر کیلوگرم 112 هزار تومان، قلوه‌گاه گوساله منجمد هر کیلوگرم 65 هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی منجمد هر کیلوگرم 75 هزارتومان، گردن گوساله منجمد هر کیلوگرم 105 هزار تومان و گردن گوسفند منجمد هر کیلوگرم 100 هزار تومان به فروش می‌رسد.
قیمت‌های بازرگام فرقی با قیمت‌های بازار آزاد هم دارند؟
برای بسیاری از مردم این سؤال مطرح است که خرید محصولات در بازرگام تفاوتی با خرید این محصولات در خرده فروشی‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که با نوسانات مختلف بازار در برخی از روزها قیمت محصولات بازرگام تغییری نمی‌کند.
بررسی قیمت‌های سامانه بازرگام با فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله افق کوروش، رفاه، شهروند، جانبو و دیجی کالا نشان می‌دهد قیمت اغلب محصولات ارائه شده در این سامانه به مراتب پایین‌تر از قیمت همین کالاها در این فروشگاه‌هاست.
به عنوان نمونه قیمت تخم مرغ در ماه گذشته با نوسانات زیادی روبه‌رو شد و قیمت آن در سطح خرده‌فروشی‌ها به 48 هزار تومان نیز رسید، ضمن اینکه قیمت بسته‌بندی شده این محصول در خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی نیز 60 هزار تومان بود اما قیمت تخم مرغ در سامانه بازرگام هیچ گاه از مرز 43 هزار تومان فراتر نرفت، ضمن این که تخم مرغ عرضه شده در بازرگام نسبت به نمونه‌ای که در خرده فروشی‌ها فروخته می‌شود درشت‌تر است.
قیمت برنج هندی و پاکستانی نیز  به ازای هر کیلو گرم در فروشگاه‌های آنلاین 28 تا 30 هزار تومان به فروش می‌رسد ولی با این حال قیمت این محصول به ازای هر کیلوگرم در بازرگام ارزان‌تر است.
قیمت سیب زمینی نیز در بازار آزاد به 12 تا 20 هزار تومان رسیده، این در حالی است که قیمت این محصول در سامانه بازرگام به ازای هر کیلوگرم 9 هزار و 800 تومان است. قیمت دیگر محصولات همانند ماست، شیر، کره حیوانی، شکر و ماکارونی نیز در بازار آزاد و فروشگاه‌های آنلاین به مراتب بیشتر از قیمت این محصولات در بازرگام است.
میزان سفارش و نحوه رسیدن به دست مصرف کننده
در برخی از کالاها همچون برنج یا روغن و مرغ هر فرد در هر بار سفارش می‌تواند از هر نوع برنج یک کیسه، از روغن 3 عدد و مرغ یک بسته 5 کیلوگرمی سفارش بدهد، لکن در دیگر محصولات میزان خرید آزاد است و فرد به اندازه نیاز خود می‌تواند کالا خریداری کند.
ارسال این کالاهای اساسی نیز به صورت رایگان بین 1 تا 4 روز به در منازل مصرف کنندگان انجام می‌شود و فرد باید هزینه کالاهای اساسی را به صورت اینترنتی بلافاصله پس از خرید پرداخت کند و در این سامانه، پرداخت در محل معنایی ندارد.
در همین خصوص علیرضا جاویدعربشاهی، مشاور رئیس سازمان تعاون روستایی می‌گوید: اگر کاربری سفارش بیش از حد متعارف انجام دهد سیستم، آی پی دستگاه را ذخیره می‌کند و هشدار می‌دهد. در این صورت بررسی انجام می‌شود که این خرید برای مصرف خانگی بوده است یا خیر. با اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می‌گویند محدودیتی در خرید اقلام اساسی وجود ندارد ظاهراً این موضوع خیلی صحت ندارد و برای خریدهای عمده ممنوعیت ایجاد می‌شود.
نشانی سایت بازرگام
نشانی سامانه بازرگام برای شهرهای مختلف متفاوت است. افراد برای خرید از سامانه بازرگام در تهران می‌توانند به نشانی www.bazargam.com مراجعه کنند اما نشانی این سامانه برای شهرهای دیگر متفاوت است. از این رو مردم باید مراقب باشند در دام فیشینگ نیفتند. زمانی که بحث ثبت نام یارانه‌ها و حذف آن داغ بود چندین سایت کلاهبرداری با ارسال پیامک اعلام کردند برای برقراری یارانه خود به آدرس زیر مراجعه کنید. پس از آن اطلاعات کارت برداشت می‌شد و مبلغ حساب خالی می‌شد حالا این خطر در مورد عرضه کالاهای اساسی و سایت‌هایی که قرار است این خدمات را ارائه دهند وجود دارد.
بازرگام در چه شهرهایی خدمات می‌دهد؟
طبق گفته جاوید عربشاهی این سامانه در هر ثانیه پاسخگوی ۱۴هزار کاربر است و مشکلی بابت تأمین کالاهای اساسی با این روش وجود ندارد.
از طرف دیگر در حال حاضر بازرگام در 19 شهر پرجمعیت کشور به مشتریان خود خدمات ارائه می‌کند که از جمله این شهرها می‌توان به تهران، یزد، اصفهان، کرج، کرمان، مشهد، شیراز، ارومیه، اهواز، کرمانشاه، تبریز، سنندج، گرگان، قم، بندرعباس، رشت، زاهدان، سمنان و بجنورد اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سامانه بازرگام کالاهای اساسی هزار و 800 تومان هزار و 500 تومان تعاون روستایی خرده فروشی ها 5 هزار تومان تومان تخفیف دست مصرف تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 444 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۵۴۹  میلیون دلار و برای خدمات ۱۲۱ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۷۴۷ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

 

 

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۷ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.   معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۵۰۹ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۴۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۷۶ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۴۹ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۰۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۲۸، ۳۳، ۱۸۸، ۱۰۸ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هشتمم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۹ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان، یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۴۵۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۸ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان، یورور با نرخ ۴۴ هزار و ۳۰۸ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۲۷۸ تومان بود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود