Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان، گفت: در شبانه‌روز گذشته هشت نفر که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده بود، جان خود را از دست دادند.

مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۲ بهمن‌ماه، ۷۴ بیمار مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بستری شدن ۶۸ نفر از این افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۶۹ نفر که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل، از بیمارستان مرخص شدند.

وی با اشاره به بستری بودن ۳۹۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم، گفت: ۴۸ نفر به دلیل وخامت اوضاع جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

مصری خاطرنشان کرد: از ۵۷۳ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۳۰۹ مورد مثبت شد.

رییس علوم پزشکی قم بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در قم یک‌میلیون و ۷۰۸ هزار و ۸۰۵ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدهای کودک قم یک هفته دیگر تمدید شد

استاندار قم گفت: با توجه به وضعیت کرونایی استان، مدارس مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و همچنین مهدهای کودک تا یک هفته دیگر تعطیل هستند.

سید محمدتقی شاه‌چراغی در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در سالن کرامت استانداری قم، افزود: برای حفظ جان و سلامت مردم باید نظارت‌ها بر همه اماکن عمومی و تالارها و همچنین حمل‌ونقل عمومی شدت یابد.

وی اضافه کرد: گیم‌نت‌ها و شهربازی‌ها نیز تعطیل می‌شوند و با توجه به مناسبت‌های پیش رو و افزایش مراسم‌ها، همه تالارها باید با ظرفیت ۲۰ درصدی و زمان محدود فعالیت کنند، همه اغذیه‌فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها نیز به حالت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

استاندار قم با اشاره به وضعیت روزبازارها، بیان کرد: باید وضعیت بهداشت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روزبازارها نیز ساماندهی و نظارت‌ها افزایش یابد، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان حضوری اما با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت خواهند داشت.

قم در حال نزدیک شدن به قله پیک ششم کرونا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه قم در حال نزدیک شدن به نوک قله پیک ششم کرونا است، گفت: نمونه‌های مثبت کرونا ۲۴ درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آینده تست‌های مثبت این بیماری همچنان روند صعودی داشته باشد.

سیامک محبی در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در سالن کرامت استانداری قم، افزود: بیشتر محلات و مناطق استان در وضعیت قرمز قرار داشته و فقط چهار منطقه نارنجی در قم وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و چرخه سویه اومیکرون در استان، اظهار کرد: آمار بستری‌های جدید تا هفته منتهی به ۱۵ بهمن‌ماه با روند افزایشی روبرو بوده است و بستری‌های موجود هم روند افزایشی داشته است.

وی بیان کرد: از هفت هزار و ۴۰۰ تست اکنون به ۱۱ هزار و ۲۰۰ تست رسیدیم و در مراکز ۹ گانه منتخب هشت هزار و ۴۰۰ تست و در بخش خصوصی نیز یک هزار و ۸۰۰ تست انجام شده است و طی هفته‌های گذشته پنج هزار و ۱۱۷ بیمار شناسایی شده است و به نظر می‌رسد با قله پیک پنجم در شرایط کنونی تفاوتی نداریم.

محبی با اشاره به وضعیت درگیری روستاهای قم با ویروس کرونا، بیان کرد: همه روستاهای قم درگیر بحران کرونا هستند و ۵۰ درصد تست‌ها در دو شهرستان کهک و جعفرآباد مثبت است و اهالی بخش سلفچگان نیز درگیر بحران هستند.

به گفته وی، درگیری اومیکرون در بین دانش آموزان شدت یافته است و تعطیلی‌ها می‌تواند در کاهش روند بیماری تاثیرگذار باشد.

 وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، افزود: در قالب این طرح چهار هزار تست و آزمایش کووید ۱۹ صورت گرفته و با هدف نظارت و حفظ سلامت مردم سه هزار و ۴۰۰ مورد بازدید انجام شده و بر همین اساس ۶۱۶ مورد اخطار داده شده و ۱۱ مرکز هم پلمپ شده است.

ادامه وضعیت نامطلوب واکسیناسیون در قم

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، بیان کرد: با وجود این‌که زیرساخت خوبی در زمینه واکسیناسیون داریم اما قم در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

وی افزود:در زمینه تزریق دوز اول و دوم و سوم فاصله زیادی داریم، حتی از استان‌هایی که کم‌ترین زیرساخت درمانی را دارند، از شهرهای کوچک هم پایین‌تر هستیم و در این راستا نیاز به اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی بیشتری داریم.

محبی خاطرنشان کرد: بالاترین پوشش واکسیناسیون دوز اول مربوط به تهران است و در قم این آمار به ۷۷.۳ درصد رسیده است؛ در مورد تزریق دوز دوم نیز آمار قم ۶۲.۳ درصد و در مورد تزریق دوز سوم وضعیت قم ۱۵.۳ درصد است.

وی از استاندار و ستاد استانی مقابله با کرونا درخواست کرد که اطلاع‌رسانی گسترده در امر پیشگیری از بیماری کرونا، الزام به زدن ماسک و همچنین نظارت بر حمل‌ونقل عمومی و غیرحضوری شدن آموزش مراکز عالی و حوزه‌ها و تمدید تعطیلی مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی را در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود بر فراهم کردن زمینه دورکاری کارکنانی که بیماری زمینه‌ای دارند یا باردار هستند، تاکید کرد.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن مذهبی قم بیشتر شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به قرارگرفتن این استان در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: در حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ و اماکن مذهبی با توجه به اینکه محدودیت تردد و تعطیلی را نداریم، باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر کنیم.

سیامک محبی در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدسعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به مناسبت‌های فراوان تا پایان سال و افزایش حجم مسافرت‌ها، اظهار داشت: این مسائل نگرانی ما را به طولانی شدن بیماری در استان و کل کشور بیشتر کرده، بنابراین تصمیم گرفته شد که دوستانی به‌عنوان خادمان سلامت تعیین و با پوشش متفاوت در حرم مطهر مستقر شوند و به‌صورت زمان‌بندی شده و مداوم تذکرهای لازم را به مردم بدهند.

وی افزود: افرادی که در درب‌های ورودی حرم مستقر هستند نیز  باید ماسک زدن را از مردم مطالبه کنند و تذکر دادن به زدن ماسک و رعایت فاصله به‌ویژه در تجمع‌ها و نماز جماعت خیلی مهم است.

وضعیت کرونایی قم که از روز ۵ آذرماه به رنگ آبی درآمده بود، از چهارم بهمن‌ماه به رنگ زرد و از هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز درآمد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره به وضعیت درمانی قم بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در گفتگو با رسانه ها درباره پخش برخی بازی های لیگ برتر با کیفیت نامطلوب گفت: من از پخش با کیفیت نامطلوب بازی ها عذر خواهی می کنم، دلیل این مسئله این است که در برخی از استان های کشور هنوز تجهیزات تصویر برداری با کیفیت فراتر موجود نیست.

وی افزود: برای رفع این مسئله حداقل در بازی های لیگ برتر از واحد های سیار فراتر یا همان HD استفاده خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم