Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپا در هفته جاری طرح سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد یورویی برای افزایش تولید تراشه‌های الکترونیک در کشورهای عضو را ارائه کرد. به موازات این طرح، کمیسیون اروپا پیشنهادی را منتشر کرد و از کشورهای عضو خواست تا راه‌کارهایی را برای پاسخگویی به بحران کنونی کمبود تراشه بیابند و اجرا کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، تولیدات صنعت خودروسازی برخی کشورهای اروپایی به دلیل کمبود تراشه‌های الکترونیکی تا یک سوم کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش کمیسیون اروپا در این زمینه بر وابستگی شدید اتحادیه به چرخه جهانی تاکید می‌کند. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تراشه‌ها در آسیا تولید می‌شود که از این میان سهم تایوان به تنهایی ۶۰ درصد است.

افزایش استفاده از دستگاه‌های الکترونیک، افزایش ارتباطات اینترنتی، تفاوت‌های زمانی چرخه تولیدات تجهیزات مختلف مرتبط با تراشه‌ها، تنش‌های سیاسی و همه‌گیری از دلایل گوناگون افزایش تقاضا برای این محصول است و در صورت عدم توانایی یکی از تولیدکنندگان برای ارائه محصول، تولیدات بسیاری از محصولات دیگر نیازمند تراشه متوقف خواهد شد.

بنابراین اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است با ارائه این طرح «امنیت توزیع، توانمندی و استقلال» خود را در این زمینه تضمین کند. قرار است یک ارگان هماهنگی بین کشورهای عضو و کمیسیون برای پیش‌بینی وضعیت بازار و کمبودها ایجاد شود.

مدیر بانک سرمایه‌گذاری اروپا، کمیسر بازار داخلی اروپا و کمیسر اروپایی مغایر عصر دیجیتال هنگام امضای طرح پیشنهادی

اتحادیه اروپا در دهه ۹۰ میلادی بیش از ۳۰ درصد تولید جهانی تراشه را متقبل بود اما سهم کنونی‌اش در این بازار به ۱۰ درصد رسیده است. کمیسیون اروپا با ارائه این طرح امیدوار است بتواند تا سال ۲۰۳۰، ۲۰ درصد از بازار تراشه‌ها را در اروپا متمرکز کند. کمیسیون اروپا ارزش این طرح پیشنهادی در موضوع تراشه‌ها را بیش از ۴۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی تخمین زده است.

ایالات متحده نیز روز چهارم فوریه طرح ۵۲ میلیارد دلاری افزایش تولید تراشه در خاک آمریکا را برای کاهش وابستگی به کشورهای آسیایی تصویب کرد.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) ایالات متحده آمریکا تراشه شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews) صنعت خودروسازی کمیسیون اتحادیه اروپا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU ایالات متحده آمریکا تراشه صنعت خودروسازی کمیسیون اتحادیه اروپا آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا سرمایه گذاری تراشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی خزایی» از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

* در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

این دوره انتخابات تفاوت‌های اساسی با سایر دوره‌ها داشت، در بین لیست‌های اصولگرایی، اقبال اغلب مردم کمتر به سوی لیست کامل بود و گزینشی افراد را انتخاب کردند و طبقه اصلاحات متوسط هم تمایل بسیار کمی به رأی دادن داشتند.

کلیت مجلس همانند دوره فعلی اصولگرا هستند، حدود ۵۰ نفر مستقل ،۴۰ نفر از لیست‌های مرتبط با کارگزاران، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان به مجلس راه یافتند.

بانوان بیش از ۱۰ نفر هستند و احتمال افزایش آن در میان‌دوره‌ای ای هست، در کل آرایش جدیدی در مجلس دوازدهم حکم فرما است و نگاه مردم به تغییر و تحول است، زیرا ۱۴۷ نماینده فعلی دیگر در مجلس آتی حضور ندارند، نکته جالب این دوره راهیابی نماینده دلیجان و محلات با بیش از پنج هزار رأی به بهارستان است.

* مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مسائل مربوط به افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی سازی جهش تولید، حمایت از کشاورزی، توجه بیشتر به امور کارگران و فرهنگیان و ورزشکاران، تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی، توسعه معیشت، اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی و هنر، و بهداشت و درمان از اولویت‌های ماست.‌

* اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

نظر به اولویت امور مردم، کمیسیون اقتصادی، علاقه خودم کمیسیون فرهنگی و یا آموزش است.‌

* مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

چالش‌های استان تهران بسیار زیاد هست، اهم آن بحث مسکن، حاشیه نشینی، آب، بهداشت و درمان، فرو نشست، حمل و نقل عمومی، امنیت، اشتغال، اتباع و موارد متعددی که در آینده مفصل به آن اشاره خواهم نمود.

کد خبر 6080399

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده