Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حضرت جواد علیه‌السلام، امام نهم شیعیان دهم ماه رجب در مدینه منوره متولد شد و پس از شهادت امام رضا علیه‌السلام در حالی که حدود هشت سال داشت، به امامت رسید.

حضرت امام جواد (ع) در طول عمر با برکت و البته کوتاه‌شان، ۲ بار به بغداد سفر کرد که در آخرین سفرشان به این شهر، با زهری که همسرش به تحریک جعفر بن مأمون و با دستور معتصم عباسی به ایشان خورانید، مسموم و در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر امام جواد علیه‌السلام در کاظمین و در جوار امام کاظم علیه‌السلام مدفون است. به همین دلیل این حرم به حرم امامین جوادین علیه‌السلام مشهور است.

همزمان با ایام میلاد امام جواد علیه‌السلام که مقارن با میلاد حضرت علی اصغر، فرزند امام حسین علیه‌السلام است، در اعتاب مقدسه عراق جشن و سروری به پا شد. حرم امامین جوادین علیه‌السلام با نصب پارچه‌های سبزرنگ مزین به نام امام جواد و حضرت علی اصغر علیهم‌السلام که به باب الحوائج نیز شناخته می‌شوند، آذین‌بندی شد و بیش از ۸۰۰ شاخه گل طبیعی توسط خادمان حرم کاظمین در قسمت‌های مختلف حرم قرار گرفت.

در کربلا نیز علاوه بر چراغانی خیابان‌های منتهی به حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام، در حرم ارباب که حضرت علی اصغر علیه‌السلام نیز مدفون است، زائران به زیارت پرداخته و میلاد این فرزند سیدالشهدا علیه‌السلام را با ذکر «یا باب الحوائج مددی» تبریک گفتند

 

حرم امام حسین (ع) در شب ۱۰ رجب

همچنین در گوشه‌ای از بین‌الحرمین، گهواره‌ نمادین حضرت علی اصغر علیه‌السلام را قرار داده و زائران در کنار این گهواره به یاد شهدای دشت کربلا اشک ریختند و از باب الحوائح حضرت علی اصغر علیه‌السلام حوائج خود را طلب کردند.

در بین‌الحرمین نیز چراغ‌های رنگی خودنمایی می‌کند و همزمان با ایام ماه رجب بسیاری از ایرانیان مشتاق زیارت کربلا به این شهر مشرف شده‌اند؛ به طوری که به گفته مسؤولان بیش از ۵۰ کاروان در روزهای گذشته به عتبات مشرف شده است و زائران در شهرهای مقدس عراق حضور دارند.

در نجف اشرف نیز مراسم میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر علیهم‌السلام نیز صبح امروز با حضور خادمان آستان علوی در ایوان نجف برگزار شد و خادمان حرم مولا با در دست داشتن گل‌های طبیعی این روز را به امام اول شیعیان تبریک گفتند.

همچنین در ایام ماه رجب و در آستانه میلاد امام علی علیه‌السلام، ایوان نجف و سایر قسمت‌های حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام با بیش از ۲ هزار شاخه گل طبیعی تزئین شد که در ادامه فیلمی از برپایی مراسم میلاد حضرت امام جواد و حضرت علی اصغر علیهم‌السلام در ایوان نجف را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کربلا نجف کاظمین 10 رجب میلاد امام جواد میلاد حضرت علی اصغر باب الحوائج حضرت علی اصغر علیه علیهم السلام علیه السلام امام جواد حرم امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم افتتاح دوره‌های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد گفت: مردم باید همراه با محبت به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در راستای شناخت آن حضرت قدم بردارند.


حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان افزود: اگر ما به دنبال امنیت و آرامش در خانه و جامعه، داشتن فرزندان خوب و با اخلاق و در کل زندگی خوب هستیم باید شناخت خود را نسبت به حضرت علی علیه السلام و کلام امیرالمومنین بالا ببریم.


در این آیین از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟