Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:59:28 GMT

کرسی ترویجی «فرزندآوری از منظر قرآن»برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۶۳۱۵

کرسی ترویجی «فرزندآوری از منظر قرآن»برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین کرسی علمی- ترویجی با موضوع «فرزندآوری از منظر قرآن» با ارائه حجت الاسلام عبدالرحمان نجفی عمران و نقد حجت اسلام دادسرشت تهرانی و هاشم ابوخمسین، با دبیری حجت الاسلام مهدی زاده برگزار شد.

در ابتدا، حجت الاسلام مهدی زاده دبیر جلسه، ابراز کرد: فرزندآوری، یکی از چالش‌های جامعه ماست که مدتی است ملت با آن مواجه شده و امید است با طرح چنین مباحثی، بتوان ترغیبی در جوانان به ازدواج ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، حجت الاسلام نجفی عمران به تبیین دیدگاه خود پرداخت و در خصوص مستدلات قرآنی فرزندآوری پرداخت و بیان داشت: شش دسته آیات داریم که دلالت بر مطلوب بودن فرزندآوری می‌کنند که عبارت است: ۱. بشارت فرزند به برخی انبیا؛ ۲. آرزوی فرزند خواهی برخی از پیامبران؛ ۳. فرزندان متعدد؛ وسیله امداد انسان در مشکلات؛ ۴. فرزندان؛ زیور زندگی دنیا؛ ۵. تعدد فرزند؛ منت خدا بر انسان؛ ۶. فرزند زیاد؛ موجب ازدیاد جمعیت خداپرستان و نیروهای کارآمد جامعه.

سپس حجت الاسلام دادسرشت تهرانی، نخستین ناقد کرسی، اشکال و خدشه در دلالت برخی از موارد یادشده را یادآور شد.

در ادامه، ناقد دیگر جلسه، حجت الاسلام هاشم ابوخمسین پس از تأیید اصل مقاله اظهار داشت: در این مقاله، جای چند بحث خالی است؛ بهتر بود از تفاسیر اجتماعی بهره گرفته می‌شد.مناسب بود به پیشینه بحث اشاره می‌شد. همچنین شایسته است به احکام فرزندآوری هم پرداخته شود. مناسب است آثار دیگر فرزندآوری نیز ذکر گردد.

در پایان، حجت الاسلام نجفی عمران، ارائه دهنده مقاله، پس از ارائه پاسخ به اشکالات مطرح شده، مباحث کرسی خود را جمع بندی نمود.

کد خبر 5423001 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن فرزند آوری خانواده فعالیت های قرآنی انقلاب اسلامی ایران مهر انقلاب قرآن کریم انقلاب فعالیت های قرآنی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران زنان معرفی کتاب آیت الله خامنه ای آیت الله صافی گلپایگانی ولادت حضرت علی ع امام خمینی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، گفت: مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا  به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.
سعید ضیایی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند افزود: دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوارم که در مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

آقای ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزد‌ها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

وی درباره صحت انتخابات نیز گفت: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت