Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - ایمی کلوبوچار و سینتیا لویس سناتورهای آمریکایی لایحه ای با هدف کنترل اعتیاد به شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر ارائه کرده اند.
فرانسیس هوگن افشاگر فیس بوک سال گذشته اسنادی را نشان داد که اینستاگرام (زیر مجموعه فیس بوک) برای نوجوانان مخرب است. از سوی دیگر برخی کارشناسان ادعا کردند شبکه های اجتماعی علاوه بر مضرات دیگر، اخبار جعلی درباره ویروس کرونا و واکسن ها منتشر می کند و این روند باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، تحت لایحه ای که این دوسناتور آمریکایی ارائه کرده اند بنیاد ملی علوم و آکادمی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا تحقیقی درباره اقداماتی انجام می دهند که فیس بوک یا شبکه های اجتماعی دیگر می توانند برای مقابله با اعتیاد به این پلتفرم ها انجام دهند.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز باتوجه به یافته های این تحقیق قوانینی وضع می کند. در صورتیکه پلتفرم ها از آنها پیروی نکنند، مسئول تخلف شناخته خواهند شد.

کلوبوچار در بیانیه ای اعلام کرد: برای مدتی طولانی شبکه های اجتماعی ادعا می کردند: «به ما اعتماد کنید». اما اکنون می دانیم که این پلتفرم ها سودآوری را بر مردم ترجیح می دهند و با استفاده از الگوریتم ها محتوای خطرناکی را ترویج می کنند که کاربران را به دام می انداز و اخبار جعلی را گسترش می دهد. این لایحه برای مقابله با این اقدامات ارائه شده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک اعتیاد به شبکه های اجتماعی فیس بوک اینستاگرام شبکه های اجتماعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دستور رئیس جمهور درباره ارائه خدمات به کارگران نخبه بیان کرد: در جشنواره روز کارگر شاهد بودیم که بسیاری از کارگران از دست رئیس جمهور کشورمان نشان دریافت کردند که اینها تماما نشان دهنده استفاده از اهمیت دادن به این قشر است و انشالله از توانمندی هایشان نیز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نخبگان در هر حوزه ای نخبه هستند  طبیعی است که خدماتی که نیاز داشته باشند به آنها ارائه خواهد شد البته نخبگانی که روز گذشته با رئیس جمهور دیدار کردند همه شاغل بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود