Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - حمزه زاده  مجموع واحد‌های مجوزدار بوم گردی در آذربایجان شرقی را ۲۴۰ مورد اعلام  کرد و گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سفر‌های گردشگری به استان، تعداد زیادی از این واحد‌ها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند.

 هرچند کمبود مشتری یکی از دلایلی اصلی و عمده غیرفعال شدن واحد‌های بوم گردی آذربایجان شرقی است، اما در پاره‌ای از موارد نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دلیل جلوگیری از گسترش کرونا و در راستای عمل به ضوابط بهداشتی مانع از فعالیت آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رونق و توسعه صنعت گردشگری با فروکش کردن ویروس کرونا طی ماه‌های آینده را بسیار محتمل دانست .

در این زمینه از هم اکنون حوزه گردشگری آذربایجان شرقی را برای دوران پساکرونا آماده می‌کنیم که استانداردسازی واحد‌های بوم گردی را شروع کرده ایم و با قدرت پیش می‌بریم.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد از نوروز امسال روند حضور گردشگران در استان‌های مختلف به خصوص آذربایجان شرقی و متعاقب آن در فصل تابستان ۱۴۰۱ روند افزایشی به خود گرفته است و آماده سازی‌ها باید از هم اکنون در سطح استان شروع شود.

 آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیش قراول در توسعه صنعت گردشگری بوم گردی است.

با توجه به توسعه این حوزه طی سال‌های اخیر و با بازگشت شرایط عادی در صنعت گردشگری شاهد درآمدزایی این واحد‌ها خواهیم بود.

 بیشترین تعداد واحد‌های بوم گردی در آذربایجان شرقی را متعلق به شهرستان‌های اسکو (روستای گردشگری کندوان)، خداآفرین، کلیبر و ورزقان و مراغه است.

 استانداردسازی هتل‌ها و اماکن اقامتی را از جمله طرح‌های مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای پیک مسافرت‌ها با آغاز سال جدید است.

این طرح از هفته‌ها قبل شروع شده و ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که بیشتر این اماکن از سطح مناسب برخوردار بوده و بالاترین سطح رعایت ضوابط بهداشتی را دارا هستند.

 افزایش کیفیت خدمات گردشگری روستایی با استانداردسازی را مورد تاکید است.

به دنبال بازدید از محل اقامتگاه‌ها و دیدار با مالکان بوم‌گردی استان، توانمندی‌های واحد‌های اقامتی با محوریت افزایش کیفیت خدمات بر اساس استاندارد‌های ابلاغی وزارتخانه متبوع و همچنین لزوم بازاریابی و تبلیغات در این اماکن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 با توجه به اینکه روستای ملی «کندوان» در شهرستان اسکو یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است و همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بیشماری می‌باشد، لذا تقویت زیرساخت‌های گردشگری و توانمندسازی واحد‌های بوم گردی آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری واحد های بوم گردی آذربایجان شرقی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود