Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:24:16 GMT

۳۵ تن مواد مخدر طی ۱۰ ماه در خراسان رضوی کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۶۹۷۵

۳۵ تن مواد مخدر طی ۱۰ ماه در خراسان رضوی کشف شد

محمدحسین صالحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ۸۰ تا ۸۵ درصد کشفیات را  پلیس مبارزه با موادمخدر انجام است همچنین طی این مدت بیش از ۱۷ هزار قاچاقچی و معتاد نیز در این استان دستگیر شده اند از این تعداد هفت هزار و ۲۹۰ نفر قاچاقچی و خرده فروش و بقیه معتاد هستند.

وی ادامه داد: همچنین امسال تا پایان دی ماه، هفت هزار و ۹۶۷ عملیات مبارزه با مواد مخدر انجام شده و ۶۶ باند مواد مخدر نیز منهدم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان این که طی برآوردها حدود ۹ هزار معتاد متجاهر در استان حضور دارند افزود: از این تعداد بین هشت تا ۹ درصد بانوان هستند و  هفت هزار نفر از این افراد در مشهد حضور دارند.

صالحی افزود: تا نیمه نخست پارسال ظرفیت نگهداری و معتادان متجاهر استان هزار و ۸۰۰ نفر بود که ظرف یک سال اخیر به پنج هزار نفر افزایش یافته است. همچنین تا قبل از سال ۹۹ فقط در مشهد امکان نگهداری معتادان متجاهر بود اما هم اینک ۶ مرکز منطقه‌ای در نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و گلبهار نیز ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بنا تصمیم مسوولان خراسان رضوی و هماهنگی های انجام شده قرار بر این است که تا پایان امسال تمام معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند و این کار از بهمن ماه شروع شده است و تا کنون حدود نیمی از این افراد جمع آوری شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده سه هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد توسط بهزیستی، سه هزار نفر توسط شهرداری و ۴۰۰ نفر توسط سازمان زندان‌ها مدیریت، درمان و نگهداری خواهند شد و این افراد به وسیله نیروی انتظامی و با دستور مقام قضایی جمع آوری می شوند و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تجهیزات، اماکن و منابع مالی این طرح را تامین می کند.

برچسب‌ها مشهد سبزوار نیشابور مواد مخدر تربت حیدریه سازمان زندان‌ها اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سبزوار نیشابور مشهد سبزوار نیشابور مواد مخدر تربت حیدریه سازمان زندان ها اعتیاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند

سرهنگ مصطفی صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهرستان اردستنان، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد افیونی در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این طرح ۴۱ نفر معتاد متجاهر از سطح محلات هدف جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی و با انجام کار دقیق اطلاعاتی نیز تعداد ۲۲ خرده فروش مواد مخدر شناسایی و در چند عملیات کاملاً هماهنگ در مخفیگاهشان دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان خاطر نشان کرد: از شهروندان عزیز انتظار داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که به موضوع رسیدگی و با این مجرمان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 6097189

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت