Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، فراکسیون جریان صدر و حزب دموکرات کردستان عراق در مقدمه این توافق ۱۳ بندی به شرایط کنونی عراق و لزوم برون رفت از بحران سیاسی و انجام تغییرات فراگیر در این کشور اشاره  و  بر "تشکیل  دولت وحدت ملی" تاکید کردند.

دو طرف هدف از تشکیل چنین دولتی را به گفته خود "نجات عراق و ایجاد تغییراتی بر مبنای اکثریت ملی معتقدِ به نجات کشور از مشکلات طائفه گری و نژادپرستی از طریق تلاش مشترک برای تحول دموکراتیک در مسیر ساختارسازی نظام عراق و نیز اعتباربخشی دوباره به آن و در نظر گرفتن اصل حق شهروندیِ برابر و آزاد به عنوان مبنای حکومتداری و تصمیم گیری دانستند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این سند آمده است: طرف های امضا کننده این سند و  کسانی که با آن تعامل می کنند، مسئولیت تشکیل دولت، تضمین استمرار و حمایت از آن و پاسخگو کردن آن در چارچوب قانون اساسی بدون دخالت مستقیم در امور آن را دارند و آنها مسئول موفقیت یا ناکامی و شکست آن هستند.

فراکسیون جریان صدر و حزب دموکرات کردستان عراق  همچنین اعلام کردند که دو طرف "بعد از امضای این سند، از برخی نیروهای سیاسی که به مبانی اساسی این سند اعتقاد دارند، (برای پیوستن به آن) استقبال می کنند".

"احترام به اصل وجود یک اپوزیسون سیاسی در پارلمان عراق برای نظارت بر کار دستگاههای دولتی مطابق شرایط و رویه های قانون اساسی و تلاش برای ارائه پیش نویس تعدیل قانون اساسی در پارلمان مطابق با سازوکارهای قانون اساسی و الزامات آن ظرف مدت حداکثر یک سال" از دیگر مفاد توافق دوجانبه فراکسیون جریان صدر و حزب دموکرات کردستان عراق است.

"اشراف بر اجرای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق مطابق جدول زمانی تعیین شده بین دوطرف و در صورت نبود آن، لزوم در دستور کار قرار گرفتن عرف بین المللی و قوانین عراق" از دیگر مفاد این توافق عنوان شده است.

فراکسیون جریان صدر و حزب دموکرات عراق در بخش دیگری از این توافق دوجانبه بر "پایبندی عراق به سیاست ضد صهیونیستی و جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل" تاکید کردند.

"پاسداری از استقلال تصمیم گیری دولت عراق در زمینه های داخلی و خارجی بدون هرگونه دخالت خارجی، آموزش و تجهیز نیروهای مسلح و تقویت بنیان دفاعی آنها برای پاسداری از عراق و استقلال آن و  کار برای انحلال گروههای مسلحِ خارجِ از تشکیلات حکومت و نیز سازماندهی روابط خارجی عراق و تحکیم اصل مقابله به مثل در قبال کشورهای دیگر و اتخاذ اقدامات لازم برای اجرایی کردن قانون اداره عمومی و تضمین حقوق مناطق و استانها مصوب سال ۲۰۱۶ میلادی و قانون اداره کل نظارت بر تخصیص درآمدهای فدرال " از جمله دیگر مفاد این توافق به شمار می رود.
 

برچسب‌ها مقتدی صدر پارلمان رژیم صهیونیستی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقتدی صدر پارلمان رژیم صهیونیستی مقتدی صدر پارلمان رژیم صهیونیستی بغداد کردستان عراق قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان

به گزارش «تابناک»، داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است