Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین‌المللی پول از ارائه برنامه‌ای برای خروج لبنان از بحران اقتصادی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،صندوق بین المللی پول برنامه خود را  برای خروج لبنان از بحران مالی ارائه کرد که شامل اصلاحات بودجه برای تضمین پرداخت بدهی‌ها، بازسازی نظام مالی، اصلاح شرکت‌های دولتی و مبارزه با فساد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که دفترش در بیروت توانست به پیشرفت‌های مهم درباره توافق بر سر اصلاحات اقتصادی و مالی برسد هرچند که برای تبدیل این برنامه  به سیاست‌های عملی به زمان نیاز  است.

«رامرز ریگو» رئیس هیئت اعزامی صندوق جهانی پول با صدور بیانیه اعلام کرد: لبنان با بحران بی سابقه و پیچیده‌ای مواجه است و برای انجام اصلاحات اقتصادی و مالی نیازمند یک برنامه جامع از اصلاحات اقتصادی و مالی برای دستیابی به ثبات اقتصادی است.

صندوق بین المللی پول بار دیگر تاکید کرد که تا زمانی که دولت لبنان با آغاز اصلاحات بلندپروازانه لازم برای خروج کشور از بحران اقتصادی موافقت نکند، هیچ حمایت مالی ارائه نخواهد کرد.

دولت لبنان سال گذشته اعلام کرد که قادر نیست بدهی‌های خارجی خود را بپردازد و ذخایر ارز خارجی بانک مرکزی لبنان که اقتصادش به شدت به واردات وابسته است به شدت کاهش یافته است.

سیاستمدار لبنانی: مردم لبنان خواستار تقویت روابط با ایران و شرق هستند/ پروژه آمریکا علیه بیروت به نتیجه نمی‌رسد/ مصاحبهمقام حزب‌الله: لبنان هرگز تسلیم باج خواهی‌های آمریکا نمی‌شودهشدار بیروت درباره پیامدهای تجاوزات اسرائیل به سوریه از حریم هوایی لبنان

ریگو  افزود: «در طول ماموریت، پیشرفت‌هایی در شناسایی زمینه‌هایی برای اصلاحات لازم حاصل شد، اما برای تبدیل آن به سیاست‌های مشخص باید اقدامات بیشتری انجام شود».

ریگو افزود : همکاری با مقامات لبنانی طی چند هفته آینده ادامه خواهد یافت.

صندوق مستقر در واشنگتن توصیه  کرد که دولت لبنان باید  قبل از تصویب طرح‌های اصلاحی اقدام کند.

رئیس هیئت اعزامی صندوق جهانی پول از نهادهای دولتی لبنان خواست تا بر بخش انرژی تاکید کنند تا بتوانند خدمات بهتری را تامین کنند تا بدین ترتیب منابع مالی دولت به اتمام نرسد.

اما در زمینه مالی ، ریگو با اشاره به حجم بی سابقه ضرر و زیان‌ها در بخش مالی تاکید کرد که بحران مالی باید به طور شفاف حل و فصل شود.

ریگو دولت لبنان را تشویق کرد تا برای مقابله با مشکل فساد ریشه دار و افزایش شفافیت اقدام قاطع انجام دهد.

 لبنان از اکتبر 2019 دچار بحران مالی کم‌سابقه‌ای شده که نتیجه بدهی‌های فراوان دولت است. این وضعیت باعث شده که پول ملی لبنان در این مدت 90 درصد ارزش خود را از دست بدهد.

از ابتدای بحران مالی و اقتصادی لبنان شهروندان این کشور در وضعیت معیشتی و اجتماعی نابسامانی به سر می‌برند و این اوضاع در سایه عدم انجام اصلاحات واقعی یا ارائه یک پیشنهاد منطقی از جانب نیروهای سیاسی جهت جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و مالی کشور بدتر شده است. ضرر و زیانهای مالی و بدهی‌های عمومی دولت در کنار حذف یارانه سوخت و دارو، زندگی شهروندان لبنانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. از همه بدتر اینکه مردم امیدی برای پس گرفتن سپرده‌های خود از بانکها ندارند.

بسیاری از کارشناسان لبنانی بر این باورند که کمکهای آمریکا و صندوق بین‌المللی پول کمکی به حل بحران این کشور نمی‌کند. در این میان کشورهای شرقی و همچنین روسیه و چین پیشنهادات زیادی برای حل بحران لبنان دارند که باید به آنها فکر کرد. صندوق بین‌المللی پول در واقع یک بمب پرسروصدا و بدون فایده و راه حل است و در هیچ کجای جهان مشکلی را حل نکرده؛ بلکه پدیده فقر و بیکاری و تورم و بدهکاری را در کشورها تشدید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا تورم لبنان اخبار آمریکا تورم لبنان صندوق بین المللی پول اقتصادی و مالی بحران مالی دولت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش­ ­خبرگزاری صدا و سیما به­ نقل از خانه ملت، ­ دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور­ ­ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، ­­عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در­­مجلس برگزار شد. ­

آقای ­­­قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت:­­زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:­­ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را­­به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه­ ­با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

آقای­ ­قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفتگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه­­­با یادآوری اینکه­­ حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد. ­

وی افزود: همچنین اگر­­به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است. ­

آقای­ ­قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است. ­

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت:­­به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد. ­

آقای­­­قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.


در این جلسه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد. ­

همچنین وزیر اقتصاد و­­ روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

دیگر خبرها

  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم