Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- کیوان کاشفی گفت : سابقه تعاملات تجاری بین ایران و عراق از طریق سلیمانیه و اقلیم کردستان بوده و سلیمانیه قرابت تجاری دیرینه‌ای با ایران دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در طول تاریخ بیشترین تبادل هیات‌های تجاری را با سلیمانیه و پس از آن اربیل و دهوک عراق داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین حالا تعداد قابل توجهی از شرکت‌های ایرانی در سلیمانیه دفاتر فعال دارند و اقبال برای سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار بالا است.

اقلیم کردستان و خصوصا استان سلیمانیه همچنان نقش کلیدی و متفاوتی در زمینه تجارت با عراق دارد، اگرچه طی سال‌های اخیر تجارت با عراق بواسطه تعدد استان‌ها و جمعیت بالا به سمت بخش عربی عراق سوق پیدا کرده، اما همچنان اقلیم کردستان جایگاه ویژه خود را دارد.

اقلیم کردستان عراق به عنوان دروازه‌ای برای ورود کالا‌های ایرانی به سوریه و لبنان است هم اکنون بسیاری از کالا‌های ما چه به صورت رسمی و چه غیررسمی از طریق اقلیم کردستان به سوریه و لبنان می‌رود که نقش مهمی در شناسایی کالای ایران به بازار این کشور‌ها دارد.

با توجه به راه‌اندازی حمل یکسره کالا با عراق در آینده نه چندان دور، این حمل یکسره هم از اقلیم کردستان شروع خواهد شد.

مجموع این موارد نشان می‌دهد که تعاملات تجاری با اقلیم کردستان عراق جایگاه ویژه‌ای دارد و باید تقویت شود.

با توجه به شرایط و ظرفیت‌هایی که اقلیم کردستان عراق دارد، تعاملات تجاری با این بخش الگو و سیاست‌گذاری خاص و منحصر به فرد خود را نسبت به بخش عربی نیاز دارد.

یکی از مهمترین سیاست‌های تجاری که باید بین کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق تقویت شود سفر‌های استانی در سطح مدیران عالی و استانداران است که می‌تواند برای رفع مسائل لب مرز بسیار راهگشا باشد.

در شرایطی که در سالیان گذشته هر سال حداقل یکبار سفر استانداران دو طرف را داشتیم، اما اکنون نزدیک به هشت سال است که این روند تضعیف شده و باید از سر گرفته شود.

رفع مشکلات لب مرز، حل و فصل مشکلات مربوط به قوانین و مقررات، تعرفه‌ها و رفت و آمد‌ها از مهمترین مزایای تبادلات هیات‌های تجاری است.

تطبیق استاندارد‌های دو طرف باید دقیق‌تر و برای اقلام بیشتری انجام شود.

زمانی از طریق شرکت‌های بین‌المللی امکان اخذ تاییدیه استاندارد برای کالا‌های صادراتی ایران وجود داشت، اکنون بواسطه شرایط تحریم‌ها این شرکت‌ها برای حضور در ایران دچار چالش هستند.

تطبیق استاندارد‌ها بین دو طرف می‌تواند بر ارتقای کیفی کالا‌های صادراتی اثر بگذارد و عراق بازاری بزرگ و دارای اقتصادی باز است که برخی کشور‌ها مانند ترکیه هم در این بازار حضور دارند و باید بتوانیم از لحاظ کیفی با محصولات این کشور‌ها رقابت کنیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی تعاملات بین المللی کردستان عراق اقلیم کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • واکنش تماشایی دروازه بان در لیگ لبنان / فیلم
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق