Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی که با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: باید نقش استان در حوزه ملی و توسعه ملی بازتعریف شود.

وی با بیان اینکه در ۴۳ سال گذشته سهم آذربایجان غربی در توسعه زیرساخت های دولتی، کم بوده است، اضافه کرد: این امر به بهانه های مختلف از جمله ناامنی اتفاق افتاده که باید توجه داشت، این استان از امن های مناطق کشور است و باید این امر در سرمایه گذاری ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مزیت مرز، پایانه های و گمرکات متعدد، معدن و کشاورزی در استان بیان کرد: برای شکوفا شدن همه این بخش ها و زمینه سازی برای توسعه و پیشرفت استان باید اختیارات تمرکززدایی شده و در اختیار مدیران استانی قرار گیرد.

معتمدیان با اشاره به اینکه کشاورزی و معدن، پیشران توسعه آذربایجان غربی هستند، ادامه داد: ما رتبه های برتر را در این ۲ حوزه مهم داریم ولی ارزش افزوده این بخش ها، بسیار کم بوده و نقش خاصی در توسعه استان ایفا نمی کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در برخی شاخص ها، رتبه بسیار نازلی دارد، گفت: فضای آموزشی، راه روستایی، گازرسانی به روستاها از جمله مواردی است که باید روی آنها سرمایه گذاری کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر ارائه اختیار توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای تاکید کرد و افزود: همچنین اعتبارات هزینه ای استان ها می تواند از طریق مرکز مدیریت شود که در این صورت، می توان ضمن بهبود تخصیص های استانی در بخش عمرانی، بهبود تخصیص هزینه ای را هم می توان شاهد بود.

به گزارش ایرنا، دراین آیین، حسین سپهری به عنوان رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی معرفی و از زحمات ناصر حضرتی قدردانی شد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه استانداری آذربایجان غربی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه استانداری آذربایجان غربی دولت سیزدهم آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی