Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای معادن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توسعه بخش معادن باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، اظهار داشت: لازمه این توسعه، انجام روان سازی‌های لازم برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی برای حل مشکلات مربوط به معادن نباید نگاه رفع تکلیفی داشته باشند؛ راه‌ کارهای لازم برای بهره مندی از ظرفیت معادن باید توسط مدیران ارائه و برای رفع موانع اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های قانونی در مسیر توسعه بهره وری از معادن، بیان کرد: اقدامات ابتدایی برای برای سرمایه گذاری هلدینگ‌های بزرگ کشوری آغاز شده است که در همین راستا باید مسیر تحقق این امر هموار شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای رشد ۹ درصدی در بهره وری از بخش معادن آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱، گفت: برای تحقق میزان برنامه ریزی شده برای رشد اقتصادی استان در سال آتی، توسعه بخش معادن ضروری است.

به گزارش ایرنا در این جلسه همچنین موارد مربوط به ایجاد محدودیت بهره برداری از معادن در مناطق قابل رشد گیاه " گون" مطرح شد که طی تماس استاندار آذربایجان‌غربی با معاون سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و بیان شرایط خاص آذربایجان‌غربی در این رابطه مقرر شد تا در یک جلسه مشترک تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ و موانع لازم رفع گردد.

همچنین عضو اتاق بازرگانی ارومیه به عنوان نماینده پارلمان اقتصادی آذربایجان‌غربی با قدردانی از استاندار آذربایجان‌غربی در تلاش برای مشکلات مربوط به گیاه " گون"  در بهره برداری از معادن مدعی شد که این مشکل به عنوان یک معضل اساسی در بخش بهره وری از معادن آذربایجان‌غربی در سه سال گذشته بلاتکلیف مانده بود.

محمد صادق معتمدیان که پیشتر استاندار استان‌هایی با ظرفیت معادن بالا همچون خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز بوده است، تجربه خوبی در حوزه معادن دارد که می‌تواند کمک حال آذربایجان‌غربی باشد.

آذربایجان‌غربی با داشتن یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تُن ذخیره قطعی مواد معدنی مختلف یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه ذخیره و تنوع مواد معدنی است.

با وجود مشکلاتی که بر سرراه حوزه معادن آذربایجان غربی وجود دارد با این وجود داشتن معادن طلا، باریت، تیتان و سنگ تزئینی از مهمترین قابلیت‌های معدنی در این استان است، که ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال دارد و هرچند که در سال‌های گذشته این ظرفیت مورد غفلت قرار گرفته است ولی با برنامه‌ریزی مدون و جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد آذربایجان‌غربی ایفا کند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه معادن آذربایجان غربی آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تصویب آسفالت ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در سفر دور نخست رئیس‌جمهوری به استان، گفت: از این میزان، ۲۷۴ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده که نشان دهنده پیشرفت ۷۸ درصدی است.

وی افزود: همچنین در سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌غربی مصوب شده بود که طی سه سال ۵۵۰ کیلومتر راه‌شریانی و غیرشریانی روکش آسفالت انجام شود که تا دهه فجر پارسال ۳۹۹ کیلومتر روکش آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد انجام شد.

دست نشان اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای کاهش تصادفات در استان مؤثر بود، نصب نیوجرسی در محور ارومیه- سلماس در منطقه گردنه قوشچی است که این امر در مسیر ارومیه تا قوشچی به پایان رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به زودی عملیات نصب نیوجرسی در مسیر قوشچی تا سلماس نیز اجرایی خواهد شد، افزود: همچنین نصب گاردریل در مسیر ارومیه– تبریز در بزرگراه شهید کلانتری نیز آغاز شده است.

رئیس‌جمهور اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به آذربایجان‌غربی سفر کرد و بیش از ۱۵۰ مصوبه در این سفر به تصویب رسید که بخش عمده آنها عملیاتی و اجرایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است