Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی پورامینایی روز شنبه در نشست خبری افزود: همکاری رسانه ها موجب شد سازمان ها برای جمع آوری معتادان متجاهر پای کار بیایند اما تعداد این افراد کم نیست و حتی در فصل بهار مهاجرت آنان را به کرمان داریم و حق مردم کرمان این نیست که میدان های قدیمی این شهر بین المللی با حضور معتادان پُر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود، کرمان عید امسال هدف بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی باشد و گلزار شهدا به واسطه وجود مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زمینه جذب گردشگران را فراهم می کند لذا در این شرایط وجود معتادان متجاهر زیبنده کرمان نیست و باید ساماندهی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در شرایط بیکاری آنان را دوباره به خیابان ها بازمی گردانند و در این بین ممکن است سرقت های خرد انجام دهند و در واقع ۶۱ درصد سرقت های کرمان خرد هستند.

وی عنوان کرد: زمانی تعدادی از معتادان را دستگیر می کنیم تا چند روزی آمار سرقت در کرمان کاهشی می شود این در حالی است که امسال ۱۰ درصد افزایش دستگیری آنان را به نسبت سال گذشته داریم.

سرهنگ پوامینایی افزود: همچنین پلیس در توقیف خودروهای متخلف مزاحم نوامیس، رفع تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرقانونی ورود کرده و طی ۱۱ ماهه امسال میزان ۱۲ درصد افزایش رفع تصرف اموال دولتی را نسبت به سال قبل داشته ایم.

وی یادآور شد: امسال در سرقت های خشن و مسلحانه و به عنف نسبت به سال گذشته افزایشی نداریم و تاکنون این آمار برابر است، ضمن آنکه گروه چهار نفره سرقت موبایل را متلاشی کردیم که قصد تعرض به یک خانم را داشتند.

وی با بیان اینکه اعضای یک باند سرقت مسلحانه که از به تازگی زندان آزاد شده بودند پس از ۲ کیلومتر آن سوتر از زندان سرقت کرده بود که دستگیر شدند گفت: متاسفانه تکرار جرم یک معضل در کرمان است که باید به صورت ریشه ای بررسی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: برخی سارقان پس از آزادی حتی برای کرایه تاکسی خود سرقت می کنند لذا با قدرت و تاثیرگذاری در جامعه باید از حرف و حقوق مردم دفاع شود و خواستار ورود سازمان ها در این حوزه هستیم.

وی ابراز داشت: همه سازمان ها باید ‌در ایجاد امنیت نقش خود را ایفا کنند زیرا برخی از ناامنی ها ناشی از ایفا نشدن همین وظایف است که رسانه در این زمینه می تواند اثرگذار باشد.

وی گفت: کرمان یکی از بزرگترین و وسیع‌ترین شهرستان های کشور است، ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و مهاجران و مهمانانی در روز داریم که در آمار دیده نمی‌شوند لذا ما براورد پوشش امنیتی برای یک میلیون نفر را داریم.

سرهنگ پورامینایی عنوان کرد: اقدامات خوبی برای افزایش پوشش امنیت در شهرستان کرمان انجام شده که همین امر جایگاه کرمان را به نسبت سایر شهرستان ها ویژه کرده و تورم، بیکاری و مسایل اقتصادی بر میزان جرایم اثر می گذارد.

وی ابراز داشت: شهرستان کرمان طی ۱۱ ماهه امسال چهار درصد افزایش سرقت داشت اما خوشبختانه این آمار در مقایسه با متوسط استان و کشور پایین‌تر است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: تعداد ۱۷۷ طرح ارتقای امنیت اجتماعی از ابتدای سال جاری در بحث های مختلف اجرا کردیم و با موضوعات بسیاری درگیر هستیم اما برخی نابسامانی‌ها در بسیاری موارد امنیتی تاثیر دارد.

وجود ۸۰۰ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در کرمان

وی تاکید کرد: تعداد ۸۰۰ کارگاه ضایعاتی در اطراف شهر کرمان بدون ضابطه و جواز کسب ایجاد شده که تاثیر بسزایی بر میزان سرقت و استفاده از اتباع غیرمجاز دارد و این کارگاه‌ها پس از چندین سال باوجود خواسته پلیس هنوز ساماندهی نشده است.

سرهنگ پورامینایی بیان داشت: سازمان های متولی هنوز امور ساماندهی را انجام نداده اند تا پروژه کارگاه های ضایعات در یک نقطه متمرکز شود.

وی با اشاره نقش آافرینی پلیس به مناسبت های مهم گفت: از جمله در انتخابات اخیر امنیت ۵۳۰ صندوق اخذ رای را تامین کردیم، در دهه مقاومت مهمانان زیادی داشتیم روزانه موکب ها بالای ۱۰۰ هزار غذا توزیع کردند و کوچکترین مشکل امنیتی در بخش مهمانان داخلی و خارجی و موکب ها نداشتیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ شهرستان کرمان رتبه نخست اشراف فرماندهی در همه زمینه ها را کسب کرد، ۱۸ درصد افزایش کشف و در حوزه ارازل و اوباش در قرارگاه نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در نزاع های دسته جمعی امسال ۸۰ درصد و در قتل ۱۶ درصد و ادم ربایی ۴۶ درصد کاهش داشتیم که نشان از فعالیت شبانه روزی نیروی انتظامی دارد و در این حوزه ورود رسانه بسیار مهم است. 

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماهه امسال ۶ درصد در تقدیر مردم از همکاران نیروی انتظامی و ۶ درصد در میزان کشف افزایش داشتیم و چهار درصد افزایش جرم را طی سال جاری داریم که سهم عمده آن معتادان هستند اما همچنان شرایطی بهتر از متوسط کشور و استان داریم.

وی عنوان کرد: بهشت سارقان فرا استانی کرمان و خیابان الغدیر این شهر است که سارقان در اعترافات خود بر آن تاکید کرده اند.

پلیس مرجع رسمی صدور سند خودرو شد

سرهنگ ساسان مسئول روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: مرجع رسمی صدور سند خودرو پلیس شد و اکنون نیاز به حضور در دفاتر و پرداخت هزینه چند برابری نیست.

وی ادامه داد: این امر با پیگیری وزارت کشور و دولت به قانون قطعی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه مسایل فرهنگی را نباید با ابزار پلیس حل کرد، افزود: خرج کردن پلیس برای مسایل کوچک به ضرر کلیت نظام جمهوری اسلامی است.

برچسب‌ها کرمان سرقت نیروی انتظامی کرمان اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سرقت نیروی انتظامی کرمان کرمان سرقت نیروی انتظامی کرمان اعتیاد فرمانده انتظامی شهرستان کرمان نیروی انتظامی درصد افزایش سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی کابل‌های برق در شهرستان طرقبه شاندیز، پیگیری موضوع با هدف شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری شاندیز قرار گرفت.   سرهنگ سیدجواد حسینی افزود: ماموران تجسس با بررسی صحنه‌های سرقت، گشت‌های هدفمند را آغاز و یک متهم را در این زمینه شناسایی و با به دست آوردن مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.   وی تصریح کرد: در ادامه این عملیات ماموران موفق شدند دو تن از همدستان این متهم را شناسایی و آن‌ها را دستگیر و مقدار قابل توجهی کابل برق و وسایل سرقتی از باغ ویلا‌ها کشف کنند.   این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در مواجهه با تصاویر و مستندات پلیس، تاکنون به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و وسایل از باغ ویلا‌های شهرستان طرقبه شاندیز اعتراف کردند.   سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه تاکنون این پرونده ۲۵ شاکی داشته است، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان