Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه ذخایر آبزیان بسیار با ارزش هستند خواستار استفاده از روش‌های اصول در صید صیادان شد و گفت: احداث موج‌شکن‌های جدید یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جاسک، عبدالرسول دریایی مدیرکل شیلات استان هرمزگان ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز تخلیه آبزیان شهرستان جاسک ضمن اشاره به اهمیت احداث موج‌شکن در مناطق دریایی اظهارداشت: موج‌شکن‌هایی که به منظور تخلیه صید و به جهت پشتیانی از  مزارع پرورش ماهی در قفس باید راه‌اندازی شوند باید حداقل یک هزار میلیارد ریال اعتبار صرف آن‌ها شود تا احداث و به بهره‌برداری برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما وظیفه داریم پیگیری حل مشکلات صیادان و مطالباتی که آن‌ها دارند را در دستورکار قرار دهیم و به همین منظور ارتقای خدمات‌رسانی به جامعه صیادی در دستور کار قرار گرفته‌ و امیدواریم با حمایت‌های همه‌ جانبه دولت و توجه ویژه به مسائل جامعه صیادی در سطح کلان بتوانیم شاهد رفع مشکلات این قشر و ارتقا بیش از پیش جایگاه صید و صیادی و خدمات‌رسانی به آن ها باشیم.

دریایی بیان‌کرد: شهرستان جاسک از لحاظ صید و صیادی از وضعیت خوبی برخوردار است به طوری‌که مرکز تخلیه صید یکبنی جاسک با بهره‌مندی و ظرفیت حدود 100 فروند شناور صیادی و بیش از 680 نفر صیاد نقش بسزایی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد و یکی از مراکز مهم  تخلیه صید صیادان در استان هرمزگان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: دیگر مرکز تخلیه صید آبزیان شهرستان یعنی مرکز تخلیه صید بحل جاسک نیز با حدود 75 فروند شناور صیادی و بیش از 350 نفر صیاد توانسته است سهم زیادی از صید و صیادی شهرستان جاسک را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان تاکید‌ کرد: برخورداری از مراکز تخلیه صید و بنادر صیادی مناسب، حق جامعه صیادان استان و شهرستان جاسک است و به همین‌ منظور اداره‌کل شیلات استان هرمزگان می‌کوشد در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ تلاشی فروگذار نکند تا شاهد برآورده شدن رضایت صیادان باشیم.

سرپرست شیلات ایران: بوشهر، قلب پرورش و تکثیر میگو در کشور استافتتاح پروژه‌های شیلاتی و کشاورزی در هرمزگان از دریچه دوربینعملیات اجرایی شهرک شیلاتی "سدیچ" جاسک آغاز شد

دریایی عنوان کرد: ارتقای خدمات‌رسانی به مراکز تخلیه صید نیازمند اعتبارات میلیاردی است که لازمه این مهم اختصاص بودجه متناسب برای این مهم است و چنانچه اعتبارات مورد نیاز تخصیص پیدا کند کارهای خوبی می‌توان در رابطه با اهداف مذکور اجرایی کرد.

وی تاکید‌کرد: ذخایر آبزیان یکی از ظرفیت‌های قابل اتکای هرمزگان است که از نعمت های بسیار ارزشمند به شمار می‌آید و لازم است همگان با رعایت توازن در مراقبت از آن‌ها کوشا باشند لذا صیادان نیز بایستی در صید آبزیان از روش‌های مناسب و اصولی استفاده کنند تا به ذخیره آبزیان آسیب وارد نشود. 

مدیرکل شیلات هرمزگان عنوان‌کرد: استان هرمزگان از لحاظ تعدد موج‌کن‌ها یکی از استان‌های غنی محسوب می‌شود به طوری که از مجموع 49 موج شکن مردمی موجود در جنوب کشور 23 موج شکن متعلق به استان هرمزگان است و از این بین 11 مورد از موج شکن‌های مردمی در غرب هرمزگان، هشت موج شکن در شرق استان و چهار موج شکن نیز در جزیره قشم است.

انتهای پیام/865/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان مدیرکل شیلات شهرستان جاسک صید و صیادی تخلیه صید موج شکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام رحمانی اظهار کرد: بیش از ۷۴ تن از محصولات زراعی، دامی و آبزیان استان قزوین توسط شبکه تعاون روستایی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از این میزان ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است اظهار کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

کد خبر 6098288

دیگر خبرها

  • شاخص های لازم در زمان خرید لوله داربستی ؛ اصولی خرید کنید!
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید