Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهوراز وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی رئیس جمهور خواست طرحی جامع و قابل اجرا برای همکاری در زمینه امنیت غذایی به همراه برنامه زمان بندی و تقسیم وظایف مشخص ارائه دهند.

به گزارش مشرق، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با تبریک ولادت با سعادت امام جواد(ع) و با تاکید بر ضرورت دانش بنیان کردن فعالیت ها و فرایند های مختلف در دولت، اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما در زمینه فعالیت های دانش بنیان و فناوری های نوین از پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی برخوردار است و جزو کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با اشاره به توانمندی های گسترده جوانان تحصیلکرده کشور اظهار داشت: به فضل الهی جوانان تحصیلکرده و مستعد در اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت در زمینه فناوری های نوین هستند و از نظر دانش و نیروی انسانی کمبودی نسبت به سایر کشورها نداریم.

وی افزود: امروز ۳۰ الی ۳۵ درصد هزینه تمام شده مردم در محصولات غذایی و کشاورزی مربوط به حمل و نقل و فاصله محل تولید با محل مصرف این محصولات است که می توانیم با اتکا به فناوری های نوین و با استفاده از علوم دانش بنیان گام های موثری در کاهش هزینه های تمام شده برای مردم برداریم.

معاون اول رییس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور خواست طرحی جامع و قابل اجرا برای همکاری در زمینه امنیت غذایی به همراه برنامه زمان بندی و تقسیم وظایف مشخص ارائه دهند تا این برنامه هر چه زودتر عملیاتی شود و شاهد آثار آن در کاهش وابستگی، صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه های سفره مردم باشیم.

مخبر با اشاره به ضرورت تدوین برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در حوزه امنیت غذایی دانش بنیان اظهار امیدواری کرد برنامه همکاری این دو دستگاه اجرایی هر چه سریعتر نهایی و به الگویی برای دانش بنیان شدن سایر بخش ها تبدیل شود.

در این جلسه که معاون علمی رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند، ستاری گزارشی از پیشنهادات این معاونت به منظور جهش تولید و امنیت غذایی با استفاده از فناوری های نوین ارائه کرد و به تشریح جزییات این پیشنهادات و نتایج آن پرداخت.

جهش تولید غذایی با استفاده از فناوری های نوین، تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانش بنیان، مدیریت فناوری های اجرایی، توسعه گلخانه های هوشمند، به روز کردن ماشین آلات کشاورزی، توسعه گیاهان متناسب با اقلیم، تولید خوراک های جایگزین برای دام و طیور، ایجاد مزارع نوآوری اصلاح نژاد دام و نباتات و توسعه پرورش دریایی آبزیان از جمله محورهای پیشنهادات معاونت علمی و فناوری رییس جمهور بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهادات در قالب طرحی مشترک و جامع به همراه برنامه زمان بندی برای اجرا، پس از تدوین و تصویب در جلسه هیات دولت ارائه شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه بر ضرورت دانش بنیان کردن فعالیت های کشاورزی تاکید کرد و از آمادگی این وزارتخانه برای تسهیل مسیر و پشتیبانی از عملیاتی کردن پیشنهادات مصوب خبر داد.

 گفتنی است در راستای توسعه کاربردی فناوری های نوین و فعالیت های دانش بنیان در تمامی دستگاه های اجرایی کشور، جلساتی در معاونت اول ریاست جمهوری تشکیل شده با حضور معاون علمی ریاست جمهوری و سایر دستگاه های اجرایی زمینه های کاربردی کردن دانش نوین و به روز در کلیه فعالیت های دستگاه مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب، عملیاتی می شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت امنیت غذایی جهاد کشاورزی محمد مخبر معاونت علمی و فناوری خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر جهاد کشاورزی فناوری های نوین امنیت غذایی رییس جمهور رئیس جمهور دانش بنیان معاون علمی معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی

محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی با بیان اینکه اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داد و همزمان با کاهش نرخ تورم، کاهش خلق نقدینگی توسط بانک ها را داشته ایم گفت:  مجموع این عوامل باعث شده است که  یک اتفاق و هماهنگی کم نظیر در حوزه کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش  میزان تولید صورت گیرد.

محرمیان  بیان کرد:  آن چیزی که  باعث می شود بحث تامین نقدینگی دچار مشکل شود و روش های تامین مالی مورد توجه قرار گیرد  تامین مالی و تعهد آن بوده است که از طریق برات الکترونیکی عملا این کار انجام می شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی  بیان کرد:  برات الکترونیکی در شرایط امروز یک ابراز بسیار کار آمدی است که مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه ساز جهش تولید با استفاده از ظرفیت های مردمی می شود.

محرمیان بیان کرد:  هماهنگی خوبی بین سازمان ها لازم است که  در شبکه بانکی و بانک های مختلف صورت گیرد و در حال حاضر  شبکه بانکی آماده خدمت رسانی در این بخش است‌.

وی افزود: شبکه بانکی برای پیاده‌سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تأمین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری‌های نوین موارد فنی و جزییات را به‌ خوبی پیش برده‌اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل‌پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و... نیز در نهایی‌سازی این پروژه مشارکت داشتند.

وی افزود: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکارگیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم