Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-اصغر پیرهادی گفت: نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی در استان همدان وجود دارد که  متاسفانه با استقبال بسیار کم کشاورزان مواجه هستیم که بیش از ۱۴ هزار هکتار از این میزان جانمایی و تثبت شده است که حدود ۴ هزار هکتار در قالب ۷۷ قطعه  برای دریافت سند مراجعه کرده اند.

او گفت: اگر در شرایط عادی هر کشاورزی شخصا برای دریافت سند اقدام کنند برای هر سند یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید هزینه پرداخت کند اما اکنون  دولت در این زمینه اقدام موثر کرده است و هزینه  نقشه‌ها را دولت پرداخت می کند و کشاورزان نیازی به پرداخت پول ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان اکنون از ۷۰۰ هزار اراضی ملی ۶۹۰ هزار هکتار منجر به سند مالکیت شده است و اموال بیت المال حفظ شده است  اما مشکل اصلی اداره ثبت اسناد مراجعه نکردن کشاورزان برای مستند کردن  زمین های  کشاورزی در استان است.

۱۰ واحد ثبتی اداره ثبت اسناد و املاک استان همدان برای ثبت املاک و زمین های کشاورزی فعال است.

حجت الاسلام احمد فلاحی نیز در بازدید از اداره کل اسناد و املاک همدان گفت:در این بازدید مشکلات مراجعه کنندگان وچگونگی رسیدگی به این مشکلات و مسائل خود اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.

او گفت:متاسفانه بیشترین  مراجعه کنندگان به اداره های ثبت اسناد واملاک برای اجرای مهریه است که این خبر تکان دهنده‌ای است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت گفت:بیشترین مشکلاتی که روستائیان دارند با اداره منابع طبیعی است که باید پیگیری شود که توصیه ما به کشاورزان این است که  هر چه زودتر برای حد نگاری برای واحد های مسکونی و زمین های  کشاورزی اقدام کنند تا کمتر با منابع طبیعی تنش داشته باشند.

فلاحی گفت: اصلاح قوانین از مهمترین برنامه های مجلس براساس تاکید رهبر معظم انقلاب است و در بازدید از دستگاه های اجرای و گفت و گو با مردم و مراجعه کنندگان بازخوردها و مشکلات قوانین بررسی و برای اصلاح آن در مجلس اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک اراضی ملی استان همدان ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت:برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

افراسیابی گفت: کود‌ها از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان