Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر«رضا معینی مقدم» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همپنین در این مدت مجوز بهداشتی پنج هزار قطعه پولت تخمگذار و حمل ۲۴۱ هزار و ۹۰۷ قطعه مرغ زنده برای کشتار در کشتارگاه‌های استان مرکزی صادر و با مجوز اداره دامپزشکی شهرستان شازند، ۶ میلیون و ۴۱ هزار و ۹۶ قطعه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا برای پرورش به این شهرستان وارد شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از مایه‌ کوبی ۵۲۹ هزار و ۳۳۷ راس دام سبک و سنگین در شهرستان شازند در این مدت خبر داد و گفت: این دام‌های علیه انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، شاربن، لمپی اسکین، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان با همکاری بخش خصوصی و دولتی ایمن سازی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شازند خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی بیماری تب برفکی و لمپی اسکین نیز تعداد ۷۷ هزار و ۲۷۶ راس دام سبک و سنگین به صورت فعال تحت مراقبت قرار گرفتند.

معینی مقدم اظهار داشت: ۷۲۱ راس گاو در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی نیز در این مدت برای شناسایی دام‌های راکتور سلی و بروسلوزی، تست و خونگیری شدند که در این آزمایش‌ها موردی از بیماری مشاهده نشده‌است.

وی ادامه داد: تست مشمشه نیز در این مدت بر روی ۱۰۲ راس اسب انجام و یک مورد اسب مثبت شناسایی و معدوم سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شازند گفت: در بخش نظارت بهداشتی بر تولید، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، پنج هزار و ۳۴۸ مورد بازدید توسط کارشناسان نظارت بر بهداشت فراورده‌های خام دامی این اداره از مراکز عرضه انجام شد.

معینی مقدم افزود: ۶ هزار و ۲۹۱ کیلوگرم فراورده خام غیر بهداشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، آلایش دام و طیور در این بازدیدها کشف که با دستور مقام قضایی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

سه درمانگاه دامپزشکی، سه داروخانه دامپزشکی و یک مرکز مایه کوبی دام در شهرستان شازند فعال است.

برچسب‌ها استان مرکزی شازند سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی شازند سازمان دامپزشکی کشور استان مرکزی شازند سازمان دامپزشکی کشور شهرستان شازند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت