Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان از افزایش تعداد مرگ بر اثر کرونا به ۵ نفر طی هفته اخیر در استان خبر داد.

به   گزارش    خبرگزاری   برنا   از    لرستان ؛   فرهاد زیویار روز شنبه با اشاره به جلسه امروز  ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مانند هفته‌های گذشته با حضور رئیس جمهور محترم و سایر مسئولین و استانداران سراسر کشور حول محور بررسی آخرین وضعیت بیماری برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: در خصوص آخرین وضعیت استان به لحاظ بیماری، آمار و ارقام از افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها حکایت دارد که ممکن است به افزایش مرگ بر اثر بیماری طی روزهای آتی منجر شود .

 زیویار تصریح کرد: طبق گزارش اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان میزان ابتلا از حدود ۳۱۵۰ نفر به ۵۳۰۰ نفر در هفته اخیر رسیده که در نوع خود یک هشدار است .

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در استان طی هفته اخیر به ۲۴۰ نفر رسیده،  گفت: موضوع نگران کننده در شرایط کنونی احتمال افزایش بستری ها بر اثر بیماری است که با توجه به محدودیت در امکانات و تعداد تخت های موجود در بیمارستانهای استان، شرایط در صورت رعایت نکردن پروتکل ها بحرانی خواهد شد .

 او بیان  کرد: در بحث فوتی های استان با ثبت ۵ نفر در هفته اخیر، نسبت به هفته گذشته ۱ نفر افزایش را شاهد بوده ایم که متاسفانه همه این افراد بیماری زمینه ای داشته اند .

 زیویار ادامه داد: از تعداد ۵ نفر فوتی کرونایی در استان سه نفر از آنها واکسن تزریق نکرده و ۲ نفر دیگر نیز فقط دو دوز واکسن تزریق کرده اند که از اهمیت تزریق واکسن در ایجاد ایمنی در برابر بیماری حکایت دارد .

استاندار لرستان در خصوص نحوه آموزش در مدارس نیز عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی، آموزش در مدارس به ویژه در مناطق شهری به صورت مجازی خواهد بود و در روستاها یا مناطقی که شرایط برای ارائه آموزش به صورت مجازی فراهم نیست با تشخیص شورای مدرسه و لحاظ نمودن پروتکل های بهداشتی آموزش به صورت حضوری ادامه خواهد داشت .

زیویار تاکید کرد: در بحث حضور کارکنان در محل کار نیز موضوع به مدیران ادارات محول شده تا در صورت ضرورت با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا نسبت به ابلاغ دورکاری کارکنان و کاهش تراکم آنان در محل کار به نحو مقتضی اقدام کنند.

 انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رئیس جمهور آمار و ارقام مرگ دانشگاه علوم پزشکی مدرسه کرونا در ایران ستاد کرونا زیویار اومیکرون هفته اخیر بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل