Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمه نوروزیان روز شنبه در گفت وگو با رسانه‌ها از افزایش ۳۰ درصدی فوت ناشی از کرونا خبر داد و افزود: اکثر موارد فوت به دلیل ویروس دلتا است اما در این بین موارد فوت ناشی از ویروس اُمیکرون نیز وجود داشته است.

وی ادامه داد: در موارد انجام تست و غربالگری ۳۵ درصد و در شناسایی موارد مثبت ۱۵ درصد کاهش داشته‌ایم اما این کاهش به معنای کاهش واقعی بیماری نیست چرا که مقرر شده بود افراد علامت دار با فرض به ابتلا، خود را قرنطینه کنند و دیگر نیازی به انجام تست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: در هفته ماقبل (۱۴ تا هفت روز پیش)  درصد مثبت شدن تست ۴۵ درصد بود و در هفته قبل به ۵۹ درصد رسید که افزایش درصد مثبت شدن تست، یکی از شاخص‌های اصلی نشان دهنده گردش ویروس در جامعه است.

نوروزیان هشدار داد: افراد باید بسیار مراقب باشند چرا که در حال حاضر علاوه بر وجود ویروس اُمیکرون، ویروس دلتا نیز در جامعه درحال گردش است و در این بین افرادی که واکسن نزده‌اند و یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده و یا افرادی که از دز دوم واکسن آنها بیش از ۶ ماه گذشته است، در معرض خطر جدی هستند.

وی توصیه کرد: درصورت علامت دار شدن یک فرد، کل افراد خانواده قرنطینه شوند و در محل کار و اجتماع از دو ماسک مختلف (ماسک سه بعدی و ماسک سه لایه جراحی) همزمان استفاده شود و  فاصله فیزیکی رعایت گردد و در محیط های سربسته تهویه برقرار باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست از رفتن به مکان‌هایی که مجبورند ماسک خود را در بیاورند مانند رستوران ها، کافی شاپ ها و عروسی خودداری کنند.

وی درباره حمل و نقل افراد توسط شناورها، متذکر شد: شناورها به شرطی می‌توانند ۱۰۰ درصد ظرفیت خود مسافر حمل کنند ‌که تهویه مناسب برقرار باشد.

نوروزیان استعمال دخانیات و استفاده از قلیان در محل‌های عمومی را  ممنوع و در شرایط کنونی خطرناک دانست که می‌تواند باعث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر شود.

وی افزود: متاسفانه افراد با تصور اشتباه اینکه اُمیکرون خفیف است، دستور العملهای بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند که با توجه گردش همزمان ویروس دلتا با اُمیکرون، ممکن است این افراد به ویروس دلتا مبتلا شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: هرچند ویروس دلتا بسیار خطرناک‌تر است  اما در مبتلایان به ویروس اُمیکرون نیز عوارض ریوی و مرگ و میر مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر اکثر شهرستان‌های استان هرمزگان به رنگ قرمز هستند و ممکن است کل استان در وضعیت قرمز قرار گیرد، بنابراین رعایت دستورالعمل‌ها بسیار حائز اهمیت است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: با توجه به این که ویروس اُمیکرون به صورت فراگیر کودکان را مبتلا می‌کند بنابراین به شدت توصیه می‌شود که واکسیناسیون کودکان انجام شود و لازم است افراد در زمان واکسیناسیون علامت‌دار نباشند و در صورتی که در خانواده آنها کسی دارای علامت است، حداقل دو هفته صبر کنند.

 وی یادآور شد: در صورتی که چنین افرادی  علامت دار نشدند، می توانند  واکسیناسیون خود را انجام دهند و اگر خود فرد علامت دار است، حداقل چهار هفته بعد از شروع علائم، واکسیناسیون را انجام دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان بندرعباس ویروس کرونا هرمزگان بندرعباس ویروس ا میکرون ویروس دلتا علامت دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، دانستن برخی از نشانه های مهم و هشدار دهنده اولیه حمله قبلی می تواند فرد را از مرگ حتمی نجات دهد.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: لازم است نظر متخصصان درباره برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه که باید انجام دهید را بدانید دانستن این نشانه‌ها می‌تواند در برابر حمله قلبی نجات دهنده باشد.

درد یا احساس فشار در قفسه‌سینه

آنژین که درد متناوب قفسه سینه است، بر اثر تجمع تدریجی پلاک در داخل رگ‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد. اگر متوجه هر نوع ناراحتی در قفسه سینه شدید (آنژین می‌تواند به اشکال دیگری غیر از درد نیز ظاهر شود)، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

درد گردن، شانه یا فک

معمولاً ما حملات قلبی را با درد فوری در دست چپ مرتبط می‌دانیم. بااین‌حال، علائم اولیه درد ممکن است چندان واضح نباشد. گاهی اوقات حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است علائم مرتبط دیگری مانند درد یا بی‌حسی که از گردن، شانه یا بازو منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حالت تهوع یا سایر مشکلات معده

درد شکم، حالت تهوع و خستگی نیز از علائم هشداردهنده حمله قلبی هستند. اما این علامت مخصوص همه بیماران نیست.

سرگیجه، سبکی سر یا ضعف

اگر ناگهان دچار عدم تعادل می‌شوید، اتاق شروع به چرخیدن می‌کند یا بینایی شما کاهش می‌یابد، بدن شما ممکن است در مورد حمله قلبی قریب‌الوقوع هشدار دهد. اگر این علائم را تجربه کردید، فوراً به اطرافیان خود اطلاع دهید.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند بر اثر فعالیت بدنی، دمای بالا یا ارتفاع زیاد ایجاد شود.

عرق سرد

تعریق زیاد در حالت استراحت و یا تجربه عرق سرد می‌تواند از علائم هشداردهنده حمله قلبی باشد. بازه زمانی بین علائم و حمله قلبی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. اما تقریباً دو سوم از بیماران می‌توانند یک ماه قبل از حمله قلبی به زمانی اشاره کنند که درد قفسه سینه را تجربه کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900119

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد