Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با تصریح بر اینکه به داشته‌های فرهنگی خود می بالیم، بر لزوم نشاط افزایی در جامعه با نمایش تولیدات فاخر هنری و سینمایی تاکید کرد و گفت: پای کار حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هستم.

اسدالله عباسی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در گیلان اظهار کرد: فرهنگ مردم گیلان با هنر آمیخته شده و گیلانیان همواره عشق و علاقه خود را به هنر نشان داده و نمونه بارز آن استقبال پرشور از جشنواره فیلم فجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از آشتی مردم گیلان با سینما گفت: اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان، کاری بسیار خوب در گیلان بود که نتیجه تمامی این تلاش‌ها آشتی مردم با سینماست و باید این روند ادامه‌دار باشد.

استاندار گیلان خلاء سینما در گیلان را مشهود دانست و بیان کرد: باید با ساخت‌ و نمایش فیلم‌هایی با بهره‌گیری از مولفه‌های بومی و استفاده از ظرفیت هایی مثل تالار مرکزی رشت، برای جبران این خلا و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان اقدام شود.

عباسی با اشاره به دیکتاتوری رسانه ای استکبار جهانی و لزوم جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هر ساله جشنواره‌های مختلفی در عرصه سینما، فیلم و تئاتر در کشور برگزار می‌شود که باید امکان اکران بخش‌های مختلف جشنواره‌هایی مثل فیلم فجر در مناطق روستایی هم فراهم گردد چون در این صورت هیچ قدرتی توان نفوذ فرهنگی به کشور را نداشته و امید در جامعه تزریق می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد نشاط در جامعه بیان کرد: در شرایط کنونی کشور نیاز به نشاط افزایی دارد و بهترین راه برای ایجاد نشاط در جامعه، نمایش فیلم‌های سینمایی و احیاء سینماها در استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان تالار مرکزی رشت را یک ظرفیت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان دانست و گفت: باید از ظرفیت تالار مرکزی رشت به صورت روزانه استفاده شده و این تالار در اختیار هنرمندان در عرصه‌ها مختلف هنری قرار گیرد.

عباسی با اشاره به کمبود سینماهای فعال در گیلان افزود: یکی از ضعف‌های مشهود در گیلان کمبود سینماهای فعال است لذا بکوشید این نقیصه جبران شود و شخصا از تلاش ها برای غنای فرهنگی استان حمایت می کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با تاکید بر تداوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: از کمک خیران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در گیلان بهره بگیرید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر تالار مرکزی رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی