Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونیا شرکا در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در ارزیابی چهلمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: معتقدم که در هر دوره و هر جشنواره و نه صرف جشنواره فیلم فجر باید منتظر مجموعه‌ای از فیلم‌های خوب و بد در کنار هم بود و بر این اساس همانند سایر جشنواره‌ها در جشنواره فیلم فجر همچنین اتفاقی نمی‌افتد و معمولاً چند فیلم شاخص، چند فیلم متوسط و چند فیلم بد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جشنواره فیلم‌های «ملاقات خصوصی» و «علف‌زار» را بیشتر از سایرین دوست داشتم و اینها فیلم هایی هستد که از نظر من بهترین ها هستند و پس از این فیلم‌ها با اختلاف برای من فیلم «برف آخر» قرار دارد؛ البته «برف آخر» از سایر فیلم ها متفاوت بود ولی نتوانستم تعلق خاطر و هیجان عاطفی و حسی زیادی به آن پیدا کنم.

از دیگر سو، در چهلمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های متوسطی مانند بدون قرار قبلی، بیرو و شهرک را داشتیم که ارزش یکبار دیدن را دارند ولی فیلم های اثرگذاری نبودند؛ به صورتی که در خاطر ماندگار شوند

این منتقد یادآور شد: و البته فیلم های بد را هم در این دوره از جشنواره شاهد بودیم؛ فیلم هایی که برای آدم سوال می شود که چطور به جشنواره راه پیدا کرده اند؛ فیلم هایی مانند «ماهان»، «لایه های دروغ»، «بی مادر» فیلم های ضعیفی بودند که بعضا فیلم های اول کارگردانشان بودند؛ حضور چنین فیلم هایی در جشنواره و عدم حضور برخی دیگر از آثار که انتظار داشتیم در جشنواره چهلم باشند و نبودند، افسوس ایجاد می کنند.

شرکا خاطرنشان کرد: «ملاقات خصوصی» را دوست داشتم به دلیل این که بار دیگر زوج هنری هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار را در کنار هم می بینیم که فیلمی عاشقانه است و خیلی خوب شروع می شود و شکل گیری این عشق را به خوبی نشان می دهد؛ «ملاقات خصوصی» از زاویه دید دختر قصه شروع می کند، از زمانی که دیدار این دو در زندان آغاز می شود با پسر دنبال می شود و زمانی که این دو ازدواج می کنند ورق برمی گردد و مخاطب در معرض شکل جدیدی از واقعیت قرار می گیرد.

وی افزود: این تقسیم بندی فیلم بسیار منطقی و حساب شده است؛ به این ترتیب که هربار لایه جدیدی از درام را به ما نشان می دهد؛ ضمن این که روش هایی که برای نشان دادن لحظات عاشقانه این دو به کار می برد، جالب است؛ مسئله جاذبه مو بدون این که به خطوط قرمز نزدیک شود به عنصری در این فیلم بدل می شود که نشانه ای از عشق این دو نفر می شود؛ این رویکرد خلاقانه حضور دارد بدون این که نشان داده شود.

علفزار هم فیلم دیگری در بازنگری سیستم قضایی ما بود؛ در این سالها فیلم این مدلی زیاد داشته ایم و از این جهت علفزار فیلمی بدیع نبود. منتها این فیلم به تم هایی نزدیک می شد که همچنان در قوانین ما (حقوق خانواده و حقوق دیگر) جای کار دارد

وی افزود: ضمن این که، این فیلم یک پژمان جمشیدی متفاوت داشت که به خوبی از پس نقش خود برآمده و حتی می تواند جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را هم بگیرد.

شرکا اظهار داشت: بدون قرارقبلی هم اگرچه فیلمی متوسط است اما یک پگاه آهنگرانی را نشان می دهد که از آن نقش عصبی و پرخاشگر همیشگی خود خارج شده و در نقش یک زن درددیده و رنج کشیده و بالاتر از سن خودش ظاهر می شود و به خوبی می تواند حال و هوا و ریتم و تم نقش را تا پایان پیش ببرد.

وی تصریح کرد: این فیلم با این که شائبه سفارشی بودن هم دارد اما به خوبی تلاش می کند تا صحنه های حرم امام رضا (ع) را به تصویر بکشد؛ بدون قرار قبلی، گرچه فیلمی کارت پستالی برای نشان دادن جاذبه های توریستی است اما در این موارد افراط نمی کند و از این منظر ارزش های خودش را دارد.

به گزارش ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار شد.

برچسب‌ها منتقد سینما جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منتقد سینما جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر منتقد سینما جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم هایی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی

پارسائیان معاون فرهنگی و هنری سپاه الغدیر استان یزد گفت: اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج یزد در بخش خواهران و برادران با موضوعات استکبارستیزی و مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، ایران زیبا و ایران قوی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فرهنگ بانوی ایرانی، افزایش جمعیت و فرزند آوری، مکتب شهید سلیمانی، فرهنگ بانوی ایرانی، امید افرینی و افزایش نشاط اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: تعدا ۶۵ گروه در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که ۲۵ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد ۱۵ گروه برادران و ۱۰ گروه خواهران بودند.

پارسائیان ادامه داد: شروع فراخوان و مهلت ارسال آثار از اول بهمن ماه تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بود و بازبینی آثار از ۱۵ فروردین ماه تا ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت.

سرهنگ پارسائیان یاداور شد: بخش نهایی جشنواره در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و گروه‌های برتر جشنواره استانی به مرحله کشوری راه یافتند.
 
ترویج روحیه و معارف انقلابی با زبان هنر و زمینه سازی برای ظهور و بروز استعداد‌ها هم از اهداف برپایی این جشنواره به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • خط و نشان رودیگر برای امباپه/ چه کسی گفته او به رئال می‌آید؟