Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@15:08:40 GMT

بیم‌ و ‌امیدهای بورس بعد از برجام

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۱۳۸۹

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین، بهمن فلاح، کارشناس بازار سرمایه در دنیای اقتصاد نوشت؛ فارغ از هر نتیجه‌ای که مذاکرات هسته‌ای داشته باشد به‌نظر می‌رسد همچنان رفتار هیجانی و توده‌ای بر بازار حاکم است، به این صورت که همزمان سهام همه شرکت‌ها، چه آنها که از کاهش نرخ ارز منتفع می‌شوند و چه آنهایی که زیان می‌بینند، واکنشی یکسان نشان خواهند داد و این نشان‌دهنده این است که نمی‌توان در بازار پیش‌بینی منطقی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی تنها در صورتی‌که بازار خوب مدیریت شود می‌توان روند بازار را پیش‌بینی کرد که البته بازهم کار سختی است و پیش‌بینی وضعیت بازار آسان نیست. بازار همچنان به دلیل عدم‌اطمینان سهامداران نتوانسته راه خود را پیدا کند و تا زمانی که اطمینان و اعتماد به بازار برنگردد به‌نظر می‌رسد وضع همین خواهد بود.

با این حال با توجه به شرایطی که بر بازار حاکم است، انتظار می‌رود رفته‌رفته وضعیت بورس بهتر شود، چون بازار ریزش‌های خود را کرده است، P/ E اکثر سهام شرکت‌ها در بازار نرمال و مناسب است، ریسک‌های سیستماتیک هم کاهش پیدا کرده است.

مهم‌ترین ریسک بازار کسری‌بودجه است که اگر توافق حاصل شود گشایش‌های ارزی و منابعی که دولت برای پوشش کسری‌بودجه به‌دست می‌آورد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و از ریسک‌های بازار کم کند و به‌تبع در ادامه می‌توان شاهد کاهش نرخ بهره بود، بنابراین اگر بازار خوب مدیریت شود انتظار می‌رود به‌تدریج شاهد روند معاملاتی متعادل و مثبتی باشیم.

علاوه‌بر این به زمان ارائه گزارش‌های ۱۲‌ماهه هم نزدیک می‌شویم و طبیعتا از آنجا به بعد کسانی که در بازار مانده‌‌اند و می‌خواهند سهام بخرند، نگاهی به مجامع و تقسیم سود شرکت‌ها دارند، بنابراین باید شاهد کاهش عرضه در بازار باشیم و در مقابل به تدریج تقاضا در بازار شکل گیرد.

یکی از نکات مثبتی که فعالان بازار از آن غفلت کرده‌اند این است که وقتی چشم‌انداز بازارهای موازی به سمت رکود می‌رود طبیعتا جذابیت‌های بازار سرمایه رشد می‌کند.

اکنون جذابیت بازار ارز در حال کم‌شدن است و در صورت توافق هسته‌ای و احیای برجام حتی ممکن است بسیاری در این بازار فروشنده شوند و در نتیجه فشار عرضه به‌وجود آید، بنابراین بخشی از پول‌هایی که از بازارهای موازی آزاد می‌شود، وارد بازار سرمایه خواهد شد و به نفع بورس است.

اکنون ریسک توافق برجام، کاهش نرخ ارز و همچنین ریسک بازارهای موازی پیش‌خور شده است. امید است بعد از اینکه خبرهای قطعی و مثبتی از توافق هسته‌ای منتشر شد، دیگر فضای عدم‌اطمینان و عدم‌قطعیت که در بازار به‌وجود آمده از بین برود و به پیوست اینکه این فضا تغییر کند، می‌توان شاهد این بود که بازار سرمایه روند مثبت و پایداری را شروع کند.

منبع: دنیای اقتصاد این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بورس برجام مذاکرات وین اخبار مرتبط آینده برجام و بلاتکلیفی بورس / پیش بینی هفتگی بورس + فایل صوتی سایه مذاکرات بر سر بورس سنگینی می کند ادعای دروغین؛ بورس از توافق می‌ترسد؟ بورس؛ زیر سایه مذاکرات / بازار هفته آینده به کدام سو می‌رود؟ مذاکرات فردا، بورس را غافلگیر می کند؟ / تابلوهای بازار؛ چشم انتظار برجام و دلار اگر برجام احیا شود، بورس به کدام سو می رود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها بیم‌ و ‌امیدهای بورس بعد از برجام در روزی که بورس صفر شد، چه گذشت؟ بزرگترین مانع سبز شدن بورس چیست؟ مقصر ریزش فرسایشی بورس چه کسی است؟ ساعت اندرویدی ۱۸۰۰ دلاری معرفی شد صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۲۴) این سبزی ها را زیاد نخورید قیمت کره پاستوریزه (جدول) فرار زن ۸۰ساله از دست آدم ربا با بازی آنلاین! اوبر برای پرداخت از بیت کوین استفاده می کند؟ اشتباهاتی که نمی گذارند لاغر شوید! چگونه از ابتلای کودکان به اومیکرون محافظت کنیم؟ آیا فیس بوک به ته خط رسیده است؟ سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ محدود می شود؟ نوشیدنی ضد کرونا به بازار می آید! اولین شکست ایلان ماسک در پیوند مغز انسان با رایانه چرا جهان مدیون سیاست کووید صفر دولت چین است؟ چلسی قهرمان جام باشگاه های جهان شد چین رکورد سرعت اینترنت را شکست ️ بورل: اتحادیه اروپا دیپلمات‌ های خود را از اوکراین خارج نمی‌ کند قیمت خودروهای جک + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) فردا کدام مناطق کشور بارانی است؟ آزادسازی سواحل مازندران در کدام مرحله است؟ با قابلیت های مخفی اندروید ۱۱آشنا شوید! قیمت خودروهای هایما + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) سفارت انگلستان در کی‌یف تعطیل شد آمریکا برای همه گزینه‌ ها آماده است تزریق دوز سوم، راهکار اصلی شکست اومیکرون قیمت ماشین لباسشویی ال جی + جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ام وی ام + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) چرا شنبه‌ها آمار کرونا کاهشی می‌شود؟ فقط حقوق متاهلین افزایش می یابد؟ ناتو از پذیرش اوکراین خودداری کند قیمت خودروهای اس دبلیو ام + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) نخست وزیر اسرائیل خواستار خروج شهروندانش از اوکراین شد گفت و گوی تلفنی مکرون و پوتین رییس جمهور اوکراین خواهان شواهد حمله به کشورش شد عفو بین‌الملل تصاحب دارایی‌ های مردم افغانستان را محکوم کرد وزیر کار زمان تعیین حداقل حقوق کارگران را اعلام کرد مربیان نظامی آمریکا از اوکراین رفتند نمایش نماد بازی های المپیک با هزار پهباد + فیلم فوری؛ رضاییان به پرسپولیس بازگشت قیمت خودروهای کاپرا + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) اولین سلفی جیمز وب برای زمین عزل عزیزی / چرا رییس فدراسیون فوتبال، استیضاح می‌ شود؟ تسلا خودروی پرنده ساخت قیمت خودروهای فوتون + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تخریب ۴ویلای دولتی در جاده چالوس آمریکا در مذاکرات به بلاتکلیفی خود پایان دهد قیمت های جدید ساخت و ساز بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس برجام مذاکرات وین جدول قیمت کامل قیمت خودروهای بازار سرمایه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول

خودرو

قیمت کارخانه(تومان)

قیمت بازار آزاد(تومان)

آریسان ۲ (ارتقا یافته)

۴۱۳.۷۱۳.۰۰۰

۴۶۵.۰۰۰.۰۰۰

اطلس G دنده‌ای

۳۹۹.۷۳۱.۰۰۰

۵۸۵.۰۰۰.۰۰۰

پراید  SE۱۵۱

۲۳۶.۰۳۴.۰۰۰

۳۴۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P (ارتقایافته)

۶۰۲.۷۳۵.۰۰۰

۹۶۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ TU۳

۳۲۳.۸۰۳.۰۰۰

۶۶۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس ELX-XUYP

۳۳۳.۸۹۷.۰۰۰

۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک ۷۲

۴۹۰.۵۸۵.۰۰۰

۹۸۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک LXv۴

۶۸۱.۴۳۴.۰۰۰

۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا دنده‌ای پلاس ۶ سرعته

۵۸۰.۱۲۰.۰۰۰

۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس EFY اتوماتیک توربو آپشنال

۶۹۲.۱۶۶.۰۰۰

۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس اتوماتیک توربو ساده

۵۴۵.۱۰۰.۰۰۰

۱.۰۱۰.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس  (ارتقا یافته)

۲۲۵.۷۶۷.۰۰۰

۶۴۵.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس بنزینی

۶۱۶.۸۹۰.۰۰۰

۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس دوگانه سوز

۶۶۲.۸۹۰.۰۰

۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد کارون

۷۱۰.۱۹۰.۰۰۰

۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز

۵۵۳.۶۲۰.۰۰۰

۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای بنزینی

۳۲۳.۷۵۷.۰۰۰

۴۴۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای دوگانه سوز

۲۸۳.۱۶۲.۰۰۰

۴۵۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S اتوماتیک

۳۳۰.۹۶۶.۰۰۰

۵۱۰.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن پلاس XUYP  بنزینی

۴۵۹.۱۸۸.۰۰۰

۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G اتوماتیک CVT

۶۴۹.۰۷۸.۰۰۰

۸۶۵.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G دنده‌ای

۴۳۵.۱۹۹.۰۰۰

۷۷۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین GL دنده‌ای

۴۲۳.۷۴۲.۰۰۰

۷۳۰.۰۰۰.۰۰۰

کارا تک کابین ۲ لیتر

۴۸۱.۸۲۹.۰۰۰

۶۷۰.۰۰۰.۰۰۰

کارا دو کابین ۲ لیتر

۵۱۶.۷۷۲.۰۰۰

۸۱۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک LGXR  دنده‌ای

۳۷۹.۸۴۴.۰۰۰

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک R  پلاس اتوماتیک

۳۳۸.۴۸۴.۰۰۰

۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک S دنده‌ای

۲۸۱.۰۵۹۲.۰۰۰

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک SR  دنده‌ای

۲۹۲.۶۲۸.۰۰۰

۴۴۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس

۳۳۶.۸۱۷.۰۰۰

۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰

دیگر خبرها

  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول