Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ نماینده شیراز و زرقان در مجلس از تغییر آیین دادرسی کیفری و قانون به کارگیری سلاح خبر داد و گفت: این طرح در مجلس برای حمایت بیشتر از پلیس و حفظ حقوق شهروندی جهت امنیت بیشتر در حال بررسی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ابراهیم عزیزی صبح امروز در جمع کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رنجبر شهید امنیت و میلاد حضرت علی (ع)اظهار داشت: طرح تغییر آیین دادرسی کیفری و قانون به کارگیری سلاح در مجلس برای حمایت بیشتر از پلیس و حفظ حقوق شهروندی در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی، پشتیبانی لازم از حافظان نظم و امنیت است، گفت: بررسی آیین دادرسی کیفری و قانون به کارگیری حمل سلاح در کمیسیون قضایی به این منظور است تا بسیاری از خلأهای قانونی را درباره ماموریت‌های نیروی انتظامی و حمایت از آن دنبال کند.

عزیزی با بیان اینکه نیازمندی‌های پلیس از قبیل تجهیزات به روز و آموزش‌های علمی را باید جدی گرفت، افزود: مجلس در این باره نگاهی کارشناسی دارد و معتقد است که باید نگاه به مقوله امنیت تغییر کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در ایجاد امنیت و نظم دخیل هستند، بیان کرد: هم‌افزایی بیشتر به نظم و امنیت می‌انجامد.

وی با بیان اینکه باید پلیس نیازمند 3 نوع حمایت است، تصریح کرد: پلیس در صحنه نیازمند حمایت قانونی، قضایی و سازمانی است تا بتواند ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد و در بعد قانونی مجلس باید با وضع قوانین کارآمد، وظیفه خود را انجام دهد.

آیا قانون به‌کارگیری سلاح مانع از شلیک شهید رنجبر به قاتل خویش شد؟!قانون به‌کارگیری سلاح با "اهمال مجلس دهم" اصلاح نشد!/ اصلاحیه‌های این قانون شامل چه مواردی است؟!قانون به‌کارگیری سلاح باید با هدف افزایش "اختیارات پلیس" بازنگری شود

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تلاش کمیسیون امنیت ملی برای تنقیح، روزآمدی و اصلاح قوانین جهت حمایت از پلیس خبر داد و افزود: قوانین را طوری باید نوشت که ضمن حمایت کامل از حقوق شهروندی، پلیس نیز از حمایت‌های قانونی مناسب در برخورد با مخلان نظم و امنیت  برخوردار شود.

انتهای پیام/424 / ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون به کارگیری سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت: این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

وی در پایانن تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند