Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:05:16 GMT

ذخایر خون در کرمانشاه به کمتر از ۵ روز رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۲۳۷۹

ذخایر خون در کرمانشاه به کمتر از ۵ روز رسیده است

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه به طور حداقلی روزانه به ۲۰۰ واحد خونی برای تأمین نیاز ۲۵ مرکز درمانی نیازمند است.

وی افزود: عمر فرآورده‌های پلاکت تنها سه روز بوده و میزان زمان نگه داری فرآورده‌های گلبول‌های قرمز حداکثر یک ماه است و به دلیل تقاضای بالای مراکز و نیز عدم نگه داری آنها امکان ذخیره بیش از حد معمول وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی برای بیماران تالاسمی و سایر بیماران نیازمند به خون است بنابراین در صورت کمبود آن حتی برای یک روز می‌تواند خطر آفرین باشد.

صالحی فر خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه دوم سال به دلیل شرایط جوی نامساعد و سرمای هوا میزان اهدا دهندگان خون کاهش و با افزایش تصادفات جاده‌ای مصدومین نیازمند به خون افزایش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان کرمانشاه، بیان کرد: در حال حاضر میزان ذخایر خون در استان کرمانشاه به کمتر از پنج روز رسیده است.

صالحی فر تاکید کرد: مرکز اهدای خون کرمانشاه هرروز از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۹ به صورت ۲ شیفت و در روزهای جمعه از ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ ظهر دایر است.

کد خبر 5423657

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه انتقال خون انتقال خون کرمانشاه اهدا خون اهدای خون راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا خطبه های نماز جمعه جشنواره فیلم فجر چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شیوع کرونا گرگان استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ذخایر دریایی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود صدری‌نسب، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه بانک ذخایر دریایی ایران بر ضرورت توجه به دخایر ژنتیکی و زیستی کشور به عنوان سرمایه ملی و همچنین عامل تاثیر گذار در امنیت غذایی و اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی عنوان کرد: چرخه تولید و توسعه اقتصادی بر اساس علوم و فناوری‌های نوین در همه حوزه است. در این میان حوزه زیست فناوری با تاثیرات پر شتاب در همه زمینه زندگی از اهمیت زیادی در همه کشور‌ها برخوردار است. در این میان حوزه آبزیان در ایران به ویژه در اکوسیستم خلیج فارس که تنوع خوبی دارد، نیازمند حفاطت و توجه است.

 صدری نسب توضیحات جامع و مفیدی در زمینه  اقیانوس شناسی فیزیکی خلیج فارس، و بررسی اثرات جریان‌های دریایی و ویژگی‌های فیزیکی خلیج فارس بر حضور و تجمع شیلات و آبزیان در مناطق مختلف این خلیج در زمستان و تابستان، راه‌حل‌های کاربردی‌ای را در راستای برنامه‌ریزی هوشمند و هدفمند برای بهره‌برداری بهینه از ذخایر دریایی و منابع طبیعی خلیج فارس ارائه کرد.

همچنین دکتر ناصر فرخی معاون بین الملل مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم نیز در این افتتاحیه به پتانسیل بالای خلق ثروت از محصولات دانش بنیان بر پایه منابع زیستی دریایی اشاره کرد و با توجه به آغاز بهره برداری کشور‌های حاشیه خلیج فارس از زیستگاه‌های مشترک با ایران، اهتمام سریعتر به ذخیره سازی نمونه‌های زیستی و بهره برداری از منابع ارزشمند این حوزه را ضروری اعلام کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی بانک ذخایر دریایی در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه دستگاه‌ها حفاطت از ذخایر دریایی سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد