Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد موسوی روز یکشنبه به مناسبت هفته کارآفرینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال از نیازهای ضروری افراد جامعه است و بیکاری نیز از معضل های جدی به شمار می رود و متاسفانه معلولان زیادی هستند که با مدارک دانشگاهی بالا ادارات و سازمان‌ها از پذیرش آنها امتناع می‌کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها تنها به بهانه معلولیت و محدودیت یک فرد او را از کنار گذاشته و همه انگیزه، انرژی و تلاش فرد دارای معلولیت را ناکام می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسوی با اشاره به اینکه خود از دوران کودکی دچار معلولیت بوده است،تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در مورد معلولان دارم موضوع اشتغال آنها بود که با اراده و تلاش توانستیم زمینه اشغال بخشی از این افراد را فراهم کنیم. 

کارآفرین نمونه کشور تاکید کرد: هم اکنون ۹۲ درصد کارکنان شاغل در گروه بهداشتی فیروز معلول هستند و همین موضوع باعث شده که نحوه به کارگیری و اشتغال این تعداد معلول در دنیا منحصر به فرد باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این کارخانه افراد سالم شاغل در خط تولید هم باید جزو خانواده معلولان باشند. 

موسوی تصریح کرد: اولویت به کارگیری معلولان بومی بودن آنهاست و می‌کوشیم فعالیت این گروه را توسعه دهیم اما با این حال یکهزار و ۲۰۰ معلول با گذشت ۱۰ سال همچنان در صف انتظار اشتغال به سر می‌برند. 

این کارآفرین با بیان اینکه معلولان نه تنها در خط تولید کارخانه بلکه در آزمایشگاه، فنی و مهندسی و واحد علوم و فنون و نوآوری نیز  کار می‌کنند، افزود: تلاش شده تا معلولان جسمی حرکتی ، نابینا و ناشنوا در مجموع مشغول به کار شوند. 

وی یادآور شد: هر ۶ ماه یکبار معلولان شاغل در واحد تولیدی ما از حیث سلامت مورد بررسی (چک آپ) قرار می گیرند تا معلولیت اولیه آنها به معلولیت ثانویه تبدیل نشود و همچنین در کارخانه اتاق ورزش نیز اختصاص داده شده  و برای اینکه کارکنان ملزم به استفاده از ورزش باشند ساعت ورزش اضافه کار حساب می‌شود. 

موسوی تاکید کرد: حقوق افراد معلول شاغل در این کارخانه براساس قانون کار و عیناً شبیه افراد سالم پرداخت می‌شود. 

وی افزود: در شرایط کرونا و تحریم ها هیچ یک از نیروهای شاغل خود را تعدیل نکرده ایم بلکه سعی کردیم تا حد امکان رفاهیات آنها را نیز تامین کنیم.

برچسب‌ها کارآفرینی استان قزوین معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارآفرینی استان قزوین معلولان کارآفرینی استان قزوین معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد