Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضا به آتش‌سوزی روز گذشته در بازار تهران (تیمچه حاجب‌الدوله) و بی‌توجهی اهالی بازار به اخطارهای سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ پرداخته و بر ایمن‌سازی این منطقه تأکید داشتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چهل‌و‌هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز به ریاست پرویز سروری و در غیاب مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروری در ابتدای جلسه با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: امسال علی‌رغم محدودیت‌هایی که به واسطه ویروس کرونا وجود داشت مردم بار دیگر با ابتکاراتی که داشتند خلق یک رویداد بزرگ تاریخی را رقم زدند و به هر وسیله‌ای عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند، به گونه‌ای که رسانه‌های خارجی و معاند را مجبور به تمکین و اذعان مردمی بودن این انقلاب کردند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: همه بخش‌های این انقلاب توسط مردم شکل گرفته است و به همین جهت است که مقام معظم رهبری تاکید دارند باید آنچه که موجب آزار و ناخوشایندی مردم می‌شود، برداشته شود. تخلفات، رانت‌ها و فسادهایی که این مردم را آزار می‌دهند باید توسط مدیران انقلابی، دلسوز با رویکردهای جهادی برداشته شود.

نورافشانی بی‌سابقه در برج آزادی

به گزارش تسنیم؛ علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه جلسه اظهار کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه فضاسازی دهه فجر امسال نسبت به سنوات گذشته متفاوت بود و با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری، سازمان تبلیغات و شبکه سوم سیما یک کار مهم در پایتخت رقم خورد.

وی افزود: در همین ارتباط سازمان تبلیغات محتوا را آماده کرد، شبکه سه سیما آن را پوشش داد و قسمت اعظم آن توسط دوستان ما در زیباسازی و با تمرکز بر پویش پرچم انقلاب اسلامی صورت گرفت. همچنین نورافشانی بر برج آزادی کار ویژه‌ای بود که در طول این سال‌ها سابقه نداشت.

فعالیت 129 ساختمان ناایمن در مراکز بهداشتی و درمانی

به گزارش تسنیم، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز، اظهار کرد: متاسفانه در 48 ساعت گذشته دو اتفاق ناگوار در شهر رخ داد؛ در طی 6 ماه گذشته آتش‌سوزی‌های متعددی رخ داده است. البته می‌دانیم که شهرداری و آتش‌نشانی هم ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کرده‌اند اما آن چیزی که پیگیری کرده‌ام اینکه متاسفانه یک مرجع قضایی نداریم که موارد ساختمان‌های ناایمن را پیگیری کند و به همین دلیل رها شده است.

وی افزود: 129 ساختمان ناایمن در مراکز بهداشتی و درمانی داریم که اگر زمانی خدایی ناکرده حادثه‌ای رخ دهد اینها باید خودشان پای کار باشند اما خود اینها بحران‌زا هستند! خواهش می‌کنم شهرداری این موضوع را پیگیری کند تا موضوعیت قانونی داشته باشد و زحمات آتش‌نشانان بی‌نتیجه باقی نماند.

به گزارش تسنیم؛ مهدی بابایی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به تذکرش درخصوص حادثه آتش‌سوزی بازار تهران تصریح کرد: متاسفانه بار دیگر شرایط ناایمن بافت تاریخی بازار بزرگ تهران موجب آتش‌سوزی گسترده در پاساژی در "تیمچه حاجب‌الدوله" شد.

وی با اشاره به وقوع این حادثه در ساعت 7:30 روز گذشته، تصریح کرد: با توجه زمان حادثه تلفات جانی در بر نداشت اما خسارات مالی قابل توجهی را به برجای گذاشت اما اگر این حادثه در اوج ساعت تردد بازار رخ می‌داد معلوم نبود با چه فاجعه‌ای روبه‌رو می‌شدیم!

بابایی افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده سازمان آتش‌نشانی در سنوات گذشته از ملک مذکور بارها بازدید کارشناسی داشته و در سال‌های 97، 98 و 1400 برای آن اخطار و دستورالعمل ایمنی صادر کرده است که متاسفانه باز هم مانند سایر موارد این اخطارها منجر به ایمن‌سازی و رفع خطر نشده است.

وی با بیان اینکه کمیته رفع خطر و ایمنی بازار بزرگ تهران چند سالی است که با محوریت شهرداری منطقه 12 تشکیل شده است، گفت: روند رسیدگی به پرونده‌های اماکن ناایمن محدوده بازار همچنان با کندی پیش می‌رود. همچنین با توجه به اینکه بازار بزرگ تهران یکی از کانون‌های پرخطر و پرریسک بالا است روزانه شهروندان زیادی را پذیرا است. شورای شهر تهران با نگاه ویژه به این مهم در بهمن ماه سال 87 مصوبه‌ای را تحت عنوان "الزام شهرداری تهران به حفاظت و احیاء ارتقاء و مدیریت یکپارچه بازار تاریخی" را تصویب کرد. به موجب این مصوبه شهرداری تهران موظف شده بود حداکثر ظرف مدت 3 ماه از ابلاغ این مصوبه" لایحه حفاظت، احیاء و ارتقاء مدیریت یکپارچه بازار تهران " با در نظر گرفتن 25 معیار راهبردی در مصوبه تدوین کند و جهت سیر مراحل تصویب به شورا ارائه کند که متاسفانه با گذشت 13 سال این مهم مغفول مانده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لذا با عنایت به اینکه جلوگیری از وقوع حوادث اینگونه علاوه بر عزم جدی متولیان امر و همکاری میان‌بخشی نیازمند ارائه یک برنامه عملیاتی بلند مدت در قالب "لایحه حفاظت، احیاء و ارتقاء و مدیریت یکپارچه بازار تهران" است ضرورت دارد با توجه به اهمیت موضوع ضمن ارائه گزارش حادثه موضوع ایمن‌سازی و ارائه لایحه در اولویت کار شهرداری قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم؛ پرویز سروری در ارتباط با این موضوع خاطرنشان کرد: بازار دو مشکل جدی دارد؛ یکی بحث اوقاف و یکی بحث میراثی که شهرداری باید یک نشست منظم با این عزیزان برگزار و تکلیف موضوع را مشخص کند.

آتش‌سوزی گسترده در بازار تهران + فیلم و تصاویر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران گزارش تسنیم بازار تهران آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، 12‌ جلسه تشکیل شده و 142 مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، 102 مصوبه مورد تأیید نظرات شوراهای اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد 57درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها 60 درصد و سهم اعتبارات عمرانی 40 درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران 39 درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و 61 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال 1402 نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شوراها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به 100 درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت 251 نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و 37 عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین 18 عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد