Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد برخوردار» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نوجوان ۱۳ ساله شهید «محمدرسول رضایی» برای دومین سال متوالی به‌عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور معرفی می‌شود گفت: جهت معرفی هرچه بیشتر این شهید بزرگوار، این مسابقه کتابخوانی برگزار خواهد شد.

برخوردار خاطرنشان کرد: شهید محمد رسول رضایی سال ۱۳۵۳ در اسدآباد متولد و با دستکاری در شناسنامه اش عازم جبهه های حق علیه باطل شد و در دومین اعزام خود با شرکت در عملیات بیت المقدس ۲ در تاریخ ۶۶/۱۰/۳۰ در ارتفاعات‌ غرب‌ شهر ماووت‌ عراق‌ بر اثر اصابت ترکش به سرش به فیض شهادت نائل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کتاب «محمد رسول آن مرد کوچک» خاطرات داستانی این نوجوان شهید به قلم «فاطمه بگزاده»، ویراستاری «فریبا حداد» در ۱۴۶ صفحه، توسط انتشارات «حماسه ماندگار» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به چاپ رسیده است.

مدیرادبیات و تاریخ اداره‌کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب، به کتاب فروشی «رواق»، «آوای کتاب» و مرکز فرهنگی «گلزار شهدا» و «شهدای جاویدالاثر» مراجعه کنند.

برخوردار با بیان این‌که علاقه‌مندان برای دسترسی به سؤالات می‌توانند به پایگاه نوید شاهد مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت شرکت در مسابقه ششم اسفند است.

شهید رضایی به عنوان کوچکترین شهید شهرستان اسدآباد در وصیتنامه پرمعنای خود که نشان از موج استکبار ستیزی و ولایتمداریش داشت، به همکلاسی و دوستانش وصیت کرده بود «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم» و در تشییع جنازه اش همان اتفاقی افتاد که می‌خواست، دوستان و همکلاسی‌ها همان کاری را کردند که او خواسته بود.

عکس این شهید ۱۳ ساله‌ای بر دیوار اتاق مقام معظم رهبری نصب شده است.

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر همدان شهید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر همدان شهید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر همدان شهید دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد