Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس،  ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جریان بررسی  بررسی لایحه «بودجه سال 1401 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه» در شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر پول و درآمدها در شهرداری به خزانه نیاید، قدرت نظارتی کاهش پیدا می‌کند، بیان کرد: اجرای این کار شفافیت و پاسخگویی به مردم را به دنبال دارد؛ از آثار و ثمراتی که خزانه واحد داشته این بوده که تاریکخانه‌هایی که در گوشه و کنار شهرداری وجود داشت را روشن کردیم؛ بر خلاف نظر برخی دوستان اگر در شهرداری طلبکاری داشته باشیم، حساب خزانه واحد مسدود نمی‌شود، چرا که این حساب نزد خزانه‌داری بانک شهر افتتاح شده و ریسک آن حداقلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: الکترونیکی کردن پرداخت‌ها تا پایان سال اجرا و چک حذف می‌شود؛ تا عید نوروز همه حساب‌ها الکترونیکی و چک بین‌راهی و فسادهای ناشی از آن از بین می‌رود؛ در واقع لازمه حساب الکترونیکی، شفافیت و پرداختن به مقوله ایجاد خزانه واحد است؛ حتی پرداختی که به عنوان حقوق به بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها به صورت مستقیم داشتیم، کمتر از پولی است که به صورت گلوبال به سازمان ها می‌دادیم تا خودشان حقوق را پرداخت کنند.

فلاح ادامه داد: حساب خزانه واحد با شماره حساب بانک دو مقوله متفاوت است و وقتی این حساب ایجاد شود، ۱۲۰۰ حساب متعدد جمع و متمرکز و تبدیل به یک حساب درآمدی می‌شود؛ همچنین درآمد اختصاصی به حساب شرکت‌ها و سازمانها به موقع برمی‌گردد و تنها در یکی دو شرکت تاخیری به وجود آمد که این مشکل نیز برطرف می‌شود؛ علاوه بر این در بحث کسر پارکینگ رقم قابل توجهی در حساب ما است که عینا برخواهد گشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه سال 1401 شهرداری تهران ابوالفضل فلاح خزانه واحد خزانه واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد

تین نیوز

 سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورت حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی شده اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورت حساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت های معتمد) یا سایر سامانه های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب های های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورت حساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود