Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امرالله حسنی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله رسانه‌ها جنگ روایت‌هاست و چون جامعه نیاز به اطلاع از وقایع دارد از همین رو نقش رسانه‌ها در این زمینه بی‌بدیل است.
مدیر کل فرهنگ اسلامی و ارشاد استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های پیشین ارسال یک نامه چند ماه طول می‌کشید، بیان کرد: بعدها ارتباطات گسترش پیدا کرد و با انقلاب عظیم رسانه‌ای اطلاعات در ثانیه تبادل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در همین شرایط یک غول رسانه‌ای به دنبال وارونه نشان دادن مسائل است، گفت: وظیفه اصلی رسانه در این شرایط هدایت جامعه به سمت مبانی اصلی کشور است.
حسنی گفت: اگر ما نتوانیم داشته‌های خودمان را تبیین کنیم آنها برای ما تبیین خواهند کرد و به خاطر کم‌کاری در همین مدت متاسفانه فضا برای تطهیر رژیم شاهنشاهی ایجاد شده است از همین رو نقش رسانه‌ها بسیار مهم است.

مدیر کل فرهنگ اسلامی و ارشاد استان زنجان یکی دیگر از موضوعات مهم در بحث رسانه را مطالبه‌گری عنوان کرد و گفت: مسئله دیگر هم عدالت فرهنگی است که متاسفانه سهم روستاییان از بحث فرهنگی بسیار کم بوده است.
وی به موضوع شفافیت نیز تاکید کرد و گفت: هر جا احساس کردید صحبت مبهمی وجود دارد می‌توانند پیگیری کنند و توضیح بخواهند.
حسنی با بیان اینکه ما باید از آزادی مطبوعات به نحو احسن استفاه کنیم، گفت: البته مطلبی که نوشته می‌شود باید متقن باشد.

 

خبرنگاران شغل پرخطری دارند 

مدیر کل فرهنگ اسلامی و ارشاد استان زنجان با اشاره به اینکه خبرنگاران شغل پرخطری دارند و ما نیز وظیفه داریم که مشکلات آنها را حل کنیم، گفت: اما خبرنگاران نباید گروکشی کنند بلکه باید مطالبه‌گری داشته باشند.
وی تصریح کرد: در جلسه بعد یک گزارش خواهیم داشت و درباره اقدامات انجام شده می‌گوییم که چه اتفاقاتی افتاده است.
حسنی افزود: البته شفافیت نیز در سرلوحه کار ارشاد  خواهد بود و هر کمکی به هر موسسه‌ای شود، اعلام خواهد شد تا شخص بداند که رصد می‌شود و هم رسانه‌ها بدانند چه اتفاقاتی رخ داده است.
مدیر کل فرهنگ اسلامی و ارشاد استان زنجان درباره پیگیری وضعیت یکی از خبرنگاران نیز که در کما به سر می‌برد هم گفت: بحث مربوط به بیمه تکمیلی برای سه ماه واریز شده است و ما کماکان از همسر وی پیگیر حال این همکار برای انجام اقدامات بعدی هستیم.
وی افزود: ولی نعمتان ارشاد هنرمندان و مردم و خبرنگاران هستند و اگر بی‌احترامی بود، پیگیری انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر ارشاد زنجان کما مدیر کل فرهنگ اسلامی و ارشاد استان زنجان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی در این عیادت که سه شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شد، با حضور در منزل این بازیگر پیشکسوت، جویای وضعیت او شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منویات رهبری سرلوحه برنامه‌های آموزش‌ و پرورش باشد
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • فیلم| طلافروش‌ها با بستن مغازه نمی‌توانند پیگیر مطالباتشان باشند
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • دروغی بزرگ در طرح شفافیت مجلس
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است