Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره سهام شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قربانزاده، اظهار کرد: ۵ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد از سهام سایپا به دولت تعلق دارد، ولی همه این سهام وثیقه است و امکان فروش آن توسط سازمان خصوصی سازی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:ابتدا باید این وثایق برداشته شوند تا بعد امکان واگذاری و صحبت در مورد شیوه وگذاری مطرح بشود. اما نظر ما به عنوان نظر تخصصی و کارشناسی این است که هم بلوک دولت، هم بلوکی‌ که نهادهای عمومی غیردولتی دارند مثلا صندوق بازنشستگی حدود ۸ درصد در ایران خودرو دارد یا نهادهای دیگری که دارند، هم سهام تودلی که این دو شرکت دارند (شرکت سایپا حدود۳۰ و خرده ای سهام تودلی دارد و ایران خودرو نیز حدود ۲۰ و خرده ای سهام تودلی دارد) قابلیت اینکه یک  بلوک ۴۰ درصدی با ترکیب سهام مستقیم دولت سهام نهادهای عمومی غیردولتی که می‌تواند به وکالت دولت آنها را به فروش برساند و سهام تودلی که دارد این قابلیت وجود دارد که به مزایده گذاشته شود و یک شرکتی یا مجموعه‌ای که تخصص و اهلیت لازم را دراد اینها را بخرد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اینکه راه حل خروج صنعت خودروسازی از بحران کنونی که با آن درگیر است حتما واگذاری است گفت: البته به نحو شایسته‌ای که در آن ملاحظاتی مثل حذف قیمت گذاری دستوری، حذف اجباری کارگران مازادی که وجود دارند و مناسبات دیگری که اختلال در بازار تلقی شود باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: اما نظر کارشناسی این است که تا زمانی که سهام ایران خودرو و سایپا وثیقه است نمی‌توان در مورد واگذاری آن‌ها نظر داد.

انتهای پیام/
منبع: روابط عمومی سازمان خصوصی سازی

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند

به گزارش پارس نیوز ، براساس اعلام شرکت سایپا، پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگیها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو کوییک GX، کوییک GXR ،کوییک اتوماتیک ، ساینا و شاهین اقدام نموده و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ پیامک به آنها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه و ثبت نام مطابق شرایط ذیل اعلام میگردد.

منبع : اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس