Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:34:50 GMT

دولت در مدیریت مصرف سوخت و انرژی موفق عمل کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۳۲۶۶

دولت در مدیریت مصرف سوخت و انرژی موفق عمل کرد

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: وزارت نفت برای متعادل کردن مصرف گاز پرمصرفها، تعرفه گاز آنان را به میزان قابل توجهی افزایش داد تا امکان مصرف گاز برای همه مردم فراهم شود. 

وی افزود: تعرفه‌گذاری پلکانی راهی برای بهینه مصرف کردن انرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که مصرف انرژی زیادی دارند، باید پول بیشتری پرداخت کنند و در مقابل، افراد کم مصرف و اقشار ضعیف جامعه باید پول کمتری بابت مصرف انرژی پرداخت کنند.

سنگدوینی بیان کرد: بهینه‌سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هم بسیار مهم است و باعث می‌شود میزان مصرف انرژی کاهش پیدا کند. 

عضو کیمسیون انرژی مجلس همچنین یادآور شد: دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده، توانسته مصرف سوخت در کشور را مدیریت کند و به همین دلیل شاهد خاموشی‌های مکرر و یا قطعی گاز نبودیم، لذا در این حوزه موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های وزرای پیشنهادی دولت در زمان رأی اعتماد آن بود که وضعیت ذخیره سوخت نیروگاه‌ها و صنایع کشور مطلوب نیست و ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم اما با اجماع خوب و هماهنگی بین دولتمردان، ذخایر استراتژیک صنایع عمده و کوچک در فصل زمستان با کمبود گاز مواجه نشدند. 

سنگدوینی بر همین اساس اضافه کرد: همچنین علی رغم سرمای شدید در بسیاری از نقاط کشور در فصل زمستان، ما با مشکل کمبود گاز مواجه نشدیم و دولت عملکرد خوبی در این زمینه داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوخت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین